یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن جمعیت ساکنین بیشتر نسبت به مابقی شهرهای این استان به عنوان یکی از جذاب ترین..

چرا گردشگران یاسوج را مقصد مناسبی می دانند؟

یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن جمعیت ساکنین بیشتر نسبت به مابقی شهرهای این استان به عنوان یکی از جذاب ترین، سرسبز ترین و مهم ترین شهر های آن شناخته می شود که 4 بخش دارد. اگر قصد سفر به یاسوج را دارید حتما بهار، تابستان و یا پاییز را انتخاب کنید تا درگیر آب و هوای سرد نشوید. این شهر در نزدیکی رودخانه بشار قرار گرفته است. نام این شهر برگرفته از محلی است که رویش گل های یاس در آن فراوان است؛ یاسیج. البته موارد دیگری نیز وجود دارد که برای نامگذاری یاسوج به این نام جزء احتمالات و یقین ها بیان می شود.

یاسوج

آشنایی با مردم ساکن در یاسوج

مردم ساکن در یاسوج قریب به جمعیتی در حدود 134000 نفر می باشند. البته این میزان در سال 95 اعلام شده و ممکن است رقمی بیش از این را در زمان کنونی در بر بگیرد. اکثریت مردم در این منطقه به زبان لری بویر احمدی تکلم میکنند؛ دلیل آن هم واضح است. اکثریت مردم ساکن در اینجا ایل لر هستند که ساکنان بومی آن به شمار می آیند. دولت بزرگ ایلام در گذشته بر این منطقه حکمرانی داشته است. حتی یافته هایی در این شهر وجود دارد که به دوران برنز مرتبط می شوند و به 3 هزار سال پیش از میلاد برمی گردند؛ پس می توان به یقین اظهار کرد که زمان شروع زندگی مردم در این شهر تاریخچه ای دور و دراز دارد.

سفر به یاسوج

آشنایی با جاذبه ها و مکان های دیدنی شهر یاسوج

در یاسوج به دنبال چه چیزی باشیم؟ اگر بخواهیم بخش جستجو به دنبال غذاهای سنتی  و سوغاتی های به یاد ماندنی این شهر را فاکتور بگیریم به گزینه های زیادی می رسیم که در دسته جاذبه های تاریخی و دیدنی این شهر خلاصه می شوند. همانطور که از تاریخ زندگی در این شهر برمی آید، می توان آثار به جا مانده تاریخی متعددی را پیدا کرد که در نوع خود شگفت انگیزند.

از آبشار جذاب یاسوج گرفته که در واقع جاذبه اصلی آن به حساب می آید تا چشمه هایی که در این شهر از دل سنگ ها می جوشند و به پایین سرازیر می شوند. پیست اسکی کاکان که در فصل زمستان گردشگران متعددی را به سمت خود جذب می کند و یا گوشه شاه قاسم که به علت وجود امامزاده ای به این نام، نامگذاری شده است. منطقه شیخ سرکه، آبشار تنگ تامرادی از دیگر جاذبه های دیدنی این شهر به حساب می آید.

کهگیلویه و بویراحمد

رزرو و اجاره روزانه اقامتگاه در شهر یاسوج؛ کجا بمانیم؟

در حقیقت، شما می توانید به سادگی یک اقامتگاه ارزان و با کیفیت را پیدا کنید که امکانات و شرایط لازم را برای شما فراهم می کند. شما می توانید در هر منطقه خاصی از این شهر یک خانه مبله، آپارتمان، سوئیت یا ویلا پیدا کنید که برای اقامت چند روزه مناسبند. اما چطور؟ تنها کافیست با کمک اپلیکیشن املاک باشی یا سایت املاک باشی برای این منظور اقدام کنید. نام یاسوج را جستجو کرده و به لیستی آنلاین و به روز دسترسی یابید که امکان ارتباط با صاحب ملک را برایتان فراهم میکند.

[faqs style=”accordion” filter=”yasouj”]

مطلب پیشنهادی

کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در میان دیدنی ترین و خاص ترین کلیساهای ایران، برخی به ثبت یونسکو رسیده اند و برخی دیگر به عنوان آثار ملی ایران شناخته می شوند. این کلیساها برای مسیحیان و ارامنه ای که در ایران سکونت دارند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است. اما در کنار این مسئله، زیبایی های خاص این کلیساها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *