جاذبه های گردشگری نیشابور

جاذبه های گردشگری نیشابور

جاذبه های گردشگری نیشابور : نیشابور یکی از شهرهای بزرگ خراسان رضوی و دومین شهر بزرگ این استان بعد از مشهد است.این شهر یکی از نمادهای فرهنگ، تمدن و تاریخ اسلامی است که سالانه گردشگران زیادی را مجذوب دیدنی های تاریخی منحصر بفرد خود می کند.

این شهر با سنگهای قیمتی ، بوته های ریواس و گل های خوراکی آوازه زیادی پیدا کرده است. با ما همراه شوید تا گوشه ای از جاذبه های گردشگری نیشابور را بشناسیم

آرامگاه خیام

خیام ستاره شناس و ریاضی دان بزرگ ایرانی با عنوان «حکیم عمر خیام نیشابوری» در جنوب شرقی نیشابور آرام گرفته است.مجموعه تاریخی آرامگاه خیام از جاذبه های گردشگری نیشابور شامل باغ،موزه،کتابخانه و مهمانخانه می باشد که باغ آن در زمره باغ های دیدنی ایران معاصر به شمار می آید.

جاذبه های گردشگری نیشابور

مقبره کمال الملک

آرامگاه کمال الملک در مجاورت آرامگاه شاعر مشهور پارسی «شیخ عطار نیشابوری» واقع شده است. «محمد غفاری» منتسب به کمال الملک بزرگترین نقاش هنرمند کشور بوده است.کمال الملک یکی از شخصیت های مشهور و پر نفوذ در تاریخ معاصر ایران در دوران قاجار محسوب می شود.

جاذبه های گردشگری نیشابور

آرامگاه کمال الملک و آرامگاه خیام را «استاد هوشنگ سیحون» طراحی کرده است که هماهنگی آن با آرامگاه عطار نیشابوری از جاذبه های گردشگری نیشابور است که اهمیت فرهنگ و هنر ایرانی را برجسته تر می کند.

آرامگاه عطار نیشابوری

«شیخ فرید الدین عطار» ملقب به عطار نیشابوری، ادیب،شاعر و عارفی که آرامگاهش در قرن هفتم هجری برپا شده است.این آرامگاه در یک محله باستانی در نیشابور به نام شادیاخ قرار دارد که در خیابان عرفان امروزی واقع شده است.این آرامگاه از برجسته ترین جاذبه های گردشگری نیشابور است.

جاذبه های گردشگری نیشابور

سالانه گردشگران بسیاری که علاقمند به فرهنگ، ادب و معماری ایرانی هستند به این آرامگاه با کاشی های زیبای الوان سر می زنند.

روستای خروعلیا

روستای خروعلیا روستایی با معماری منحصربفرد ایرانی است که در دل دره ای سرسبز و مملو از درختان از گونه های مختلف واقع شده است.در ارتفاعات این روستا آبشاری جریان دارد که جذابیت های آن را دو چندان کرده است.

جاذبه های گردشگری نیشابور

رباط شاه عباسی

کاروانسرای نیشابور یا به عبارتی رباط شاه عباسی یکی از بناهای تاریخی و منحصر بفرد نیشابور و از جاذبه های گردشگری نیشابور است. این بنا در دوران حکومت «شاه عباس صفوی» شکل گرفته است.

جاذبه های گردشگری نیشابور

این کاروانسرا در برهه ای از زمان محل نگهداری ایتام و مستمندان بوده است و در زمان پهلوی نیز در دورانی به عنوان پادگان نظامی ژاندارمری کاربری داشته است.

معدن فیروزه نگینی در جاذبه های گردشگری نیشابور

در فاصله 53 کیلومتری شمال غربی نیشابور معدن فیروزه نیشابور از جمله معادن شاخص آن قرار گرفته است.

جاذبه های گردشگری نیشابور

جالب است بدانید که ذخیره فیروزه این معدن در حدود 8 هزار تن است که سالانه چهل تن از آن مجوز استخراج دارد.این معدن فیروزه ای از جاذبه های گردشگری نیشابور به شمار می رود.

روستای بوژان

این روستای زیبا در ارتفاعات جنوبی دامنه رشته کوههای بینالود قرار دارد و از جاذبه های گردشگری نیشابوراست. این روستای زیبا با معماری سنتی بسیار زیبا و با مدل پلکانی در شیب ملایمی از ارتفاعات ساخته شده است.

جاذبه های گردشگری نیشابور

بافت مسکونی روستای کوهپایه ای بوژان کوچه پس کوچه های نامنظمی دارد.روستای بوژان در فصل های مختلف سال جلوه های طبیعی شگفت انگیزی به نمایش می گذارد.

اقامتگاه بومگردی در بوژان

اقامتگاه در بوژان نیشابور منطقه نمونه گردشگری استان با چشم انداز فوق العاده داخل باغات و منطقه ییلاقی زیبا, آب و هوای خنک و پاک , اتاقهای دارای سریویس حمام و دستشویی و شوفاژ کشی, بصورت سنتی و تمیز مرتب محیط آرامش بخش در کنار دره پرستوها

آبشار بار

در میان رشته کوه های بینالود در شهری به نام بینالود آبشاری خروشان جریان دارد که به این منطقه زیبا شور و زندگی بخشیده است.سر تا سر این آبشار با کوه ها ودرختان گردو احاطه شده است که در میان طبیعت بکر بینالود ، چشم اندازهایی ناب و دل انگیز پدید آورده است.

جاذبه های گردشگری نیشابور

باغرود

باغرود یک منطقه سرسبز و پر از درختان گردو، گیلاس و سیب در دره ای زیبا در دامنه رشته کوه های بینالوداست که رودخانه ای خروشان در میان آن جاری است.منطقه باغرود سدی خاکی با همین نام دارد و دریاچه پشت آن به یک مکان تفریحی گردشگری تبدیل شده است.

جاذبه های گردشگری نیشابور

باغ عمارت امین السلامی

باغ و عمارت زیبای امین السلامی از جاذبه های گردشگری نیشابور، در زمان پهلوی بنا نهاده شده است. این عمارت باشکوه در گذشته تحت تملک مرحوم «ابوالحسن امین السلامی» بوده است.

جاذبه های گردشگری نیشابور

باغی که در کنار این عمارت قرار گرفته است مملو از درختان کاج ،شمشاد،چنار،توت و گردو است و نمونه بی نظیری از هنر باغ سازی اصیل ایرانی است.

بازار سرپوش نیشابور

بازار سرپوش، یک بازار قدیمی و سنتی مربوط به دوران صفویه است.این بازار از قدیمی ترین وبااهمیت ترین بازارهای سنتی خراسان به شمار می رود. این اثر منحصر بفرد در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است و از جاذبه های گردشگری نیشابور می باشد.

جاذبه های گردشگری نیشابور

این بازار سنتی به علت سرپوشیده و مسقف بودن در میان مردم نیشابور به «بازار سرپوش» معروف شده است.

دهکده چوبی

دهکده چوبی نام روستایی چوبی است که فردی به نام «مهندس حمید مجتهدی» آن را ساخته است و در حال حاضر از مکان های دیدنی و تفریحگاههای نیشابور به شمار می رود.

جاذبه های گردشگری نیشابور

در این روستا مسجدی چوبی وجود دارد که در ایران و حتی در جهان منحصر بفرد است.
بر اساس آنچه گفته شده ، این مسجد در مقابل هشت ریشتر زلزله هم مقاومت دارد و تا صدها سال آسیبی نمی بیند.
مناره های این مسجد با طراحی خاصی به سقف متصل شده اند در حالی که در داخل مسجد ستونی وجود ندارد.این روستا از منحصربفردترین جاذبه های گردشگری نیشابور است.

جاذبه های گردشگری نیشابور

 

برای تزئینات داخلی این بنا از چوب درختانی مانند سپیدار، گیلاس،زبان گنجشک، گردو،توت و گلابی استفاده شده است.در طراحی این بنا از نورپردازی ویژه ای استفاده شده است که هارمونی زیبایی از رنگ های شاد را در شب به نمایش می گذارد.

باغ قدمگاه

در دامنه های جنوبی کوه بینالود و در مجاورت دشت نیشابور باغ قدمگاه در فاصله 24 کیلومتری شرق نیشابور قرار گرفته است. این بنا با پیشینه تاریخی، معروف به قدمگاه حضرت ابوالحسن الرضا(ع)می باشد که در دل یک باغ پر از درخت، جلوه ی زیبایی دارد.

جاذبه های گردشگری نیشابور

علت اصلی این نام گذاری وجود سنگ بزرگی در این باغ است که طرحی از دو ردپا روی آن دیده می شود و خیلی از مردم اعتقاد دارند که این دو ردپا مربوط به امام رضا(ع) است. بر اساس همین اعتقاد دیرینه، هر سال زائران برای تماشای قدوم امام رضا(ع) به قدمگاه می آیند.


نحوه رزرو سوئیت و اقامتگاه در نیشابور بصورت آنلاین

با مراجعه به وب سایت املاک باشی یا با نصب اپلیکیشن املاک باشی جهت اقامتگاه در، انواع ویلا ، سوئیت ، اقامتگاه بومگردی در نیشابور و هتل های متعددی که جهت اجاره روزانه در سایت املاک باشی ثبت شده اند را ببینید و آنها را مقایسه کنید.
بعد با توجه خواسته های شما از این اقامتگاه ها و با توجه به بودجه‌ ای که برایرزرو اقامتگاه در‌نظر گرفته‌اید، محل اقامت دلخواه تان را انتخاب کنید. مراحل رزرو را انجام دهید بعد از رزرو ، اطلاعات تماس میزبان در اختیار شما قرار می‌گیرد.

[faqs style=’filterable-toggle’]

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *