موزه عبرت؛ مخوف ترین زندان ساواک

موزه عبرت ؛ مخوف ترین زندان ساواک

همه ما بارها در مورد شکنجه گاه های ساواک مطالبی شنیده ایم، اما آیا تاکنون به بازدید از آنها پرداخته اید؟ موزه عبرت در واقع یکی از جاذبه های گردشگری مخوف و حقیقی است، که تاریخ را برای ما شفاف می سازد. انقلابیونی که در این ندامتگاه شکنجه های سختی را تحمل کردند، تا مردم ایران در رفاه و آزادی زندگی کنند.

بازدید از موزه عبرت شاید حس خوبی را در انسان به وجود نیاورد، اما می تواند حقیقت های بسیاری را در مورد ساواک و نظام پهلوی به ما نشان دهد. بیشتر افرادی که علاقه مند به تاریخ و بازدید از مکان های تاریخی هستند، به بازدید از این ندامتگاه می پردازند.

در کنار مخوف بودن موزه عبرت، مسئله ای که منجر می شود گردشگران زیادی علاقه مند به بازدید از این موزه باشند، سبک خاص معماری آن است. سبک معماری آن انسان را به یاد گودال عذاب می اندازد. گویی تمام انسان ها روزی قرار است از بلندی درون چاهی پر از عذاب بیافتند.

ندامتگاه و زندان عبرت ساواک

تاریخچه احداث زندان موزه عبرت

در سال 1311 دولت ایران تصمیمی گرفت ندامتگاهی برای حبس زنان مجرم احداث نماید. اما تمام این پیش بینی ها و تصمیمات، به یک مدت زمان کوتاه تعلق داشت. زیرا پس از احداث زندان عبرت، استفاده دیگر از آن آغاز گردید.

این زندان در سال 1316 فعالیت خود را به عنوان یک توقیفگاه آغاز نمود. اما به محض تاج گذاری محمدرضا شاه، پسر رضا خان، از آنجا به عنوان منطقه ای خاص برای شکنجه انسان ها استفاده شد. اگر به بازدید از موزه عبرت بپردازید، می توانید نوع معماری آن که همچون قلعه ای عمیق طراحی شده است با ساعت ها سردرگمی در اتاق های زندان را مشاهده کنید.

افراد بسیاری از مردم کشور با مراجعه به وب سایت املاک باشی اقدام به اجاره خانه در تهران می نمایند، تا این مکان تاریخی و مخوف را از نزدیک مشاهده کنند. برخی دیگر نیز با نصب اپلیکیشن املاک باشی، اجاره خانه مبله در تهران را با سرعت بیشتری انجام داده، و خود را برای گردش در تهران و بازدید از موزه عبرت آماده می نمایند.

می توانید با سفر به پایتخت، در کنار مکان های تاریخی و دیدنی زیبا، از این موزه مخوف و ترسناک نیز دیدن نمایید. با کمی گشت و گذار در موزه عبرت در خواهید یافت که در طول تاریخ حکومت پهلوی ها چه بر سر مردم آورده می شد. در این موزه مجسمه های زیبایی ساخته شده اند، که به خوبی روش های شکنجه ساواک را به نمایش گذاشته اند.

ندامتگاه و زندان عبرت ساواک

مطلب پیشنهادی

کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در میان دیدنی ترین و خاص ترین کلیساهای ایران، برخی به ثبت یونسکو رسیده اند و برخی دیگر به عنوان آثار ملی ایران شناخته می شوند. این کلیساها برای مسیحیان و ارامنه ای که در ایران سکونت دارند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است. اما در کنار این مسئله، زیبایی های خاص این کلیساها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *