خیابان قدیمی تهران

زیباترین خیابان قدیمی تهران ؛ پر از خاطرات تکرار نشدنی

قدم زدن در خیابان همیشه حس خوبی به انسان می دهد. اما اگر یک بار در خیابان قدیمی تهران قدم بزنید، فراموش میکنید که زندگی هم ممکن است زشتی های خود را داشته باشد. زیباترین خیابان های قدیمی در تهران وجود دارند، که سبک معماری آن انسان را در تاریخ محو می کند.

خیابان های قدیمی بسیاری در تهران وجود دارند اما از این میان باید به خیابان ناصر خسرو، خیابان 30 تیر، خیابان شمیران و … اشاره نماییم. اگر از هر کسی بپرسید خیابان قدیمیه تهران کدام خیابان است، اولین خیابانی که به شما معرفی خواهد کرد، خیابان ناصر خسرو است.

این خیابان قدیمی در زمان های قدیم  بخشی از ارگ سلطنتی بوده است و در تاریخ 1285 ساخته شده است. از آنجایی که ساخت خیابان قدیمی تهران ناصر خسرو به دستور ناصرالدین شاه بود، ابتدا این خیابان را با نام ناصریه می شناختند. اما بعد ها نام آن تغییر کرده و به خیابان ناصر خسرو تغییر نام داد.

زیباترین خیابان قدیمی تهران؛ پر از خاطرات تکرار نشدنی

دیدنی ترین خیابان قدیمی تهران کدام است؟

شاید اگر بخواهیم از میان خیابان هایی که نام برده ایم زیباترین خیابان قدیمی در تهران را معرفی نماییم، باید به خیابان 30 تیر اشاره کنیم. این خیابان در واقع یکی از جاذبه های گردشگری در تهران به شمار می رود، که هر ساله گردشگران و مسافران زیادی برای بازدید از آنجا به تهران سفر می کنند.

شما هم می توانید با نصب اپلیکیشن املاک باشی بر روی گوشی خود، یا با مشاهده وب سایت املاک باشی به راحتی اقدام به اجاره سوئیت یا اجاره خانه در تهران نموده، و برای چند روز به این استان تاریخی سفر کنید. دیدنی های تهران آنقدر زیاد است که تنها در یک روز نمی توان تمام دیدنی های آن را مشاهده نمود.

می توانید در کنار بازدید از خیابان های تهران، از مکان های دیدنی دیگر نیز در این استان بازدید نمایید. از جمله محله شمیران که یکی از معروف ترین و قدیمی ترین خیابان های تهران نیز به شمار می رود. در این خیابان کاخ سعدآباد، کاخ نیاوران و دیگر مکان های تاریخی واقع شده اند.

به همین دلیل در میان انبوهی از خیابان های قدیمی تهران، خیابان شمیران پرطرفدارترین خیابان برای تاریخ دوستان می باشد. البته در کنار این خیابان، خیابان قدیمی و تاریخی تجریش نیز وجود دارد. که در انجا بازار بزرگش و قدیمی تجریش نیز واقع شده است.

می توانید زیبایی های تاریخ ایران را در گوشه به گوشه استان تهران مشاهده کنید. تنها نیاز به صرف زمان خواهید داشت.

قدیمی ترین خیابان های تهران

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *