روستای هجیج کرمانشاه؛ سرزمین جاذبه ها

روستای هجیج کرمانشاه؛ سرزمین جاذبه ها

یکی از شهرهای کهن ایران، استان کرمانشاه است. در این استان جاذبه های تاریخی و دیدنی بسیاری وجود دارد، که یکی از این جاذبه ها، روستای هجیج است. این روستا که از توابع شهرستان پاوه کرمانشاه می باشد، در دل دره ای جنگلی و فوق العاده زیبا واقع شده است. 

یکی از دیدنی ترین و پرجاذبه ترین نقاط استان کرمانشاه، روستای هجیج است. این روستا همچون ماسوله گیلان، حالت پلکانی دارد، که در اصل همین ویژگی منجر شده است تا این منطقه به عنوان یکی از دیدنی ترین مناطق استان کرمانشاه شناخته شود. 

علت ساخت خانه ها در این روستا به صورت پلکانی، کمبود زمین است. به همین دلیل مردم محلی از پشت بام یکدیگر برای ساخت خانه استفاده کرده اند. با اجاره خانه و اجاره ویلا در این روستا، روز های تعطیل خود را به استراحت در دل طبیعت بگذرانید.

روستای هجیج

بهترین زمان سفر به روستای هجیج

از آنجایی که این منطقه از آب و هوای کوهستانی برخوردار است، بهترین فصل سفر به آن بهار است. می توانید در فصل بهار در روستای دیدنی و پلکانی هجیج گل های رنگارنگی را مشاهده کنید که زیبایی محیط را بیشتر می کند. پس اگر قصد سفر به هجیج را دارید، بهتر است فصل بهار را انتخاب کنید. 

از آنجایی که این منطقه حالت دره ای و کوهستانی دارد، در فصل زمستان محیط مناسبی برای سفر به شمار نمی رود. البته برای کسانی که اهل طبیعت گردی و کوهنوردی در شرایط سخت هستند، این فصل نیز می تواند زمان مناسبی برای سفر به روستای هجیج به شمار رود. 

روستای پلکانی هجیج

جاذبه های دیدنی روستای پلکانی هجیج

اولین جاذبه ای که با سفر به این منطقه می توانید شاهد آن باشید، طبیعت فوق العاده زیبا و سرسبز هجیج است. طبیعتی بکر و دیدنی که از چشمه ها و رودخانه های اطراف این منطقه سرچشمه میگیرد. این طبیعت می تواند روح انسان را به آرامش عمیقی برساند. 

علاوه بر آن در روستای هجیج ارتفاعات شاهو قرار دارند که مرتع سرسبزی را پیش روی انسان قرار می دهد. اگر به عکاسی علاقه مند هستید، بهتر است با خودتان یک دوربین حرفه ای بردارید و از لحظه به لحظه سفر به این روستا خاطره ثبت کنید. 

رودخانه سیروان که در اطراف هجیج قرار دارد، از دیگر جاذبه های طبیعی و گردشگری این روستا به شمار می رود. می توانید برای زیارت به بقعه امامزاده سید عبیدا.. بروید، و در برابر خود این رودخانه فوق العاده زیبا را مشاهده کنید. روستای هجیج شما را با طبیعت پیوند می دهد و روحتان را نوازش خواهد کرد. 

[faqs style=”accordion” filter=”kermanshah”]

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *