دیدنی های چابهار

دیدنی های چابهار؛ شهر همیشه بهار

دیدنی های چابهار؛ شهر همیشه بهار

دیدنی های چابهار : چابهار یک شهر بندری بسیار زیبا در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان است.این بندر از نظر اقتصادی و گردشگری بسیار با اهمیت است.چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران به شمار می رود که در کرانه ی اقیانوس هند و دریای مکران واقع شده است.

آب و هوای بندر چابهار اغلب بهاری و معتدل است به همین دلیل به آن لقب «چهاربهار» داده اند. دیدنی های چابهار هر گردشگری را مسحور می کند.

دیدنی های چابهار

شهر بندری چابهار جاذبه های شگفت انگیزی دارد و سالانه گردشگران خارجی فراوانی را جذب می کند.چابهار علاوه بر اهمیتی که از لحاظ بازرگانی دارد، جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی دارد.دیدنی های چابهاردر میان ایرانیان مورد غفلت واقع شده است.

چابهار در گویش محلی منطقه به معنی چاه آبی است که مردم اطراف آن سکنی گزیده اند.در قدیم مردم چابهار برای تامین آب مورد نیاز خود، چاه حفر می کردند.

کوه های مینیاتوری

شاید سفر به مریخ برای همه ما امکانپذیر نباشد اما نگران نباشید اگر می خواهید راه رفتن روی مریخ را تجربه کنید و جلوه هایی از سیاره مریخ را روی زمین ببینید به کوه های مریخی چابهار بروید.

دیدنی های چابهار

این کوه هااز دیدنی های چابهار و پدیده های مورفولوژی این منطقه هستند و به موازات ساحل از منطقه کچو تاحوالی خلیج گواتر ادامه دارند.

تالاب لیپار

پس از گشت و گزار در میان کوه های مریخی می توانید به تالاب لیپار سربزنید.تالاب جذاب لیپار در 15 کیلومتری شرق چابهار و در جاده ساحلی چابهار- گواتر قرار دارد که به آن تالاب صورتی هم می گویند.

دیدنی های چابهار

تالاب لیپار از جاذبه های گردشگری چابهار، 14 کیلومتر است و زیستگاه پرندگانی مانند حواصیل، فلامینگو، طاووسکن، عقاب دشتی و تیهو می باشد.

مسجد جامع دزک

مسجد جامع دزک ازدیدنی های چابهار است که در 3 کیلومتری شرق سراوان واقع شده است.

دیدنی های چابهار

 

بر اساس شواهد تاریخی این مسجد مربوط به دوران صفویه است.در بنای این مسجد از مصالحی مانند چینه و خشت و در سقف آن از فرآورده های نخل خرما به کار برده شده است.

گل افشان

یکی از دیدنی های حیرت انگیز شهرستان چابهار گل افشان است که در بندر تنگ منطقه ای در نزدیکی کنارک به چشم می خورد.

کوهی به نام گل افشان در بندر تنگ در 100 کیلومتری چابهار وجود دارد که 1000 متر ارتفاع دارد و از دیدنیهای چابهار به شمار می رود.اگر بتوانید خود را به قله کوه برسانید، می بینید که چاله ای در آن وجود دارد که پهنای آن یک متر و عمقش نیم متر است و کاملا با گل پوشانده شده است.

دیدنی های چابهار

هر از گاهی مقداری گل از این چاله بیرون می زند و با صدای شبیه به صدای ترکیدن حباب از چاله به بیرون پرتاب می شود.در نزدیکی های این کوه دو کوه کم ارتفاع تر دیگر وجود دارد که به نظر می رسد زمانی گل افشان بوده اند.بهتر است در فصل هایی که بارندگی نیست از این محل دیدن کنید.

گل افشان از دیدنی های چابهاردر دشت کهیر در جاده تنگ و در منطقه گالک در جاده بندر عباس است.

منطقه حفاظتی گاندو

اگر شما هم با حیات وحش و طبیعت بکر میانه خوبی دارید باید بدانید که به جای هیجان انگیزی می روید. در این منطقه تنها تمساح بومی ایران که با نام گاندو شناخته شده،نگهداری می شود.

دیدنی های چابهار

در این محل حیوانات دیگری مانند سنجاب بلوچی،خدنگ، شغال،روباه، جبیر و سیاهگوش و… را در گشت و گزار در این منطقه حفاظت شده، می بینید.

رودخانه باهوکلات

رودخانه باهوکلات هم از دیدنی های چابهاراست.این رودخانه در واقع یکی از پرآب ترین رودخانه های استان سیستان و بلوچستان است که حیات را در جنوب استان جاری می کند.

دیدنی های چابهار

رودخانه باهوکلات آبهای مناطق گسترده ای از شهرستان ایرانشهر مانند بخش های بمپور،راسک و سرباز و بخش هایی از شهرستان چابهار مانند بخش دشتیاری قصر قند را جمع آوری کرده و به دریای عمان می ریزد.رودخانه باهوکلات از این لحاظ که زیستگاه اصلی تمساح ایرانی است اهمیت توریستی زیادی دارد.

بندر گواتر

بندر گواتر یکی از مهم ترین دیدنی های چابهار است. این بندر در انتهایی ترین بخش جنوب شرقی ایران و در منطقه مرز مشترک با پاکستان قرار دارد.

دیدنی های چابهار

بندر گواتر در ساحل دریای عمان قرار گرفته که به آن «گوهر بهشتی ساحل دریای عمان» هم گفته می شود. بندر گواتر به این دلیل که در مجاورت جنگل های حرا قرار گرفته، یکی از مناطق حفاظت شده محیط زیست می باشد.

مسجد جامع تیس

یکی از بهترین دیدنی های چابهار مسجد جامع تیس است که مطمئنا باعث تعجب و شگفتی تان خواهد شد.

به طور کلی مساجد اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان سبک معماری خاص و منحصر بفردی دارند و شبیه مساجد کشورهای پاکستان و هندوستان هستند.

هر گردشگری که برای اولین بار از این مساجد دیدن می کند به یاد تابلوهای پر از رنگ نقاشی می افتد چرا که در ساخت این مساجد از رنگ های متفاوتی استفاده می شود.

دیدنی های چابهار

گنبدها و مناره های مسجد با رنگ قرمز و سبز، جذاب تر شده اند.درهایی که با شیشه کاری های رنگارنگ منظم و نامنظم جلوه ویژه ای به مسجد داده اند.

از همه جذاب تر مردمانی هستند سفید پوش با لباسهای بلوچی و بلوچ زبان که مهربانانه و با لبخند به گردشگران نگاه می کنند.

درخت مکرزن

در شهرهای جنوبی معمولا درختی به نام مکرزن یا انجیر معابد به چشم میخورد و در چابهار هم وجود دارد.

دیدنی های چابهار

نوع اصلی این گیاه درخت بزرگی است که در هند شرقی دیده می شود و برگهایی پهن دارد و شاخه های آن به سمت پایین سرازیر می شود.این گیاه در میان شن ها ریشه می دواند. میوه درخت انجیر معابد قابل خوردن است.

اسکله های ماهیگیری چابهار

از میان اسکله های چابهار سه اسکله بریس، رمین و تپس در مقایسه با بقیه، جذاب تر و دیدنی تر هستند.اسکله هایچابهار جاذبه های خیره کننده ای دارند.

می توانید ماهیگیرانی را ببینید که برای صید به دریا می روند و اگر تمایل داشته باشید می توانید با آنها همراه شوید. بازار گرم و پررونق ماهی فروشی هم در این اسکله ها پابرجاست که از دیدنی های چابهار به شمار می رود.

نکاتی که در سفر به چابهار لازم است بدانید

زمانی که چابهار زیبا را برای سفر خود انتخاب میکنید لازم است بدانید که در آنجا ممکن است در فراهم کردن بنزین به مشکل بخورید. در استان سیستان و بلوچستان تنها کارت سوخت هایی که مربوط به خود استان است و کسانی که در دو سال اخیر در جایگاه های بنزین سیستان و بلوچستان بنزین زده اند میتوانند از کارت سوخت های خود استفاده کنند در غیر این صورت هنگام استفاده از کارت سوخت خطای کدی میزند.

همچنین کارت های خود جایگاه بنزین هم سقف تعیین شده و محدودی دارند که ممکن است برای پر کردن باک ماشین خود چندین جایگاه را سر بزنید. پس توجه داشته باشید که نگذارید باک بنزین خودرویتان از نصف کمتر شود .

مساله دیگری که باید به آن توجه کنید مسافت زیاد جاذبه های دیدنی چابهار از خود شهر چابهار است. جاذبه های طبیعی و گردشگری چابهار مثل کوه های مینیاتوری ، بندر گواتر ، ساحل درک و اسکله ها نزدیک یک تا یک ونیم ساعت با چابهار فاصله دارند ، و به دلیل بکر و ناشناخته بودن این مناطق افراد زیادی به آنجا سفر نکرده اند و به همین دلیل امکانات رفاهی زیادی وجود ندارد.

بنابراین قبل از سفر به آنجا غذا همراه خود داشته باشید چرا که به جز یک رستوران کوچک که بیشترمنوی غذایی آن دریایی است و غذاهای محلی که ساکنین آنجا تهیه میکنند رستوران و غذاخوری خاصی وجود ندارد.

نحوه اقامت در چابهار

در چابهار پیدا کردن اقامتگاه مناسب کار چندان راحتی نیست.اگر بخواهید در مناطق محلی اقامت داشته باشید می توانید از مردم بومی کمک بگیرید؛ اما اگر تمایل دارید اقامتگاه مجهزتری در چابهار داشته باشید، سایت املاک باشی پیشنهاد های خیلی خوبی برای اجاره ویلا،آپارتمان مبله و سوئیت مبله در چابهار برای شما گردشگران عزیز در نظر گرفته است.

برای مشاهده این واحدهای مسکونی و لذت بردن از دیدنی های چابهارتنها کافی است سری به سایت املاک باشی یا اپلیکیشن املاک باشی بزنید و گزینه مناسب خود را بصورت آنلاین و در کمترین زمان ممکن رزرو کنید.

سوالات متداول

کدام فصل برای سفر به چابهار بهتر است؟

آب و هوای بندر چابهار اغلب بهاری و معتدل است به همین دلیل به آن لقب «چهاربهار» داده اند.
بهترین زمان برای سفر به چابهار پاییز و بهار است.

معروف ترین مراکز خرید چابهار چه نام دارند؟

بازار سنتی چابهار، بازار طالح یار، مجتمع تجاری صدف و تیس از معروف ترین و مناسب ترین مراکز خرید این منطقه است.

برای اجاره سوئیت در چابهار چرا به سایت املاک باشی اعتماد کنم ؟

سایت املاک باشی سالهاست که در زمینه اجاره روزانه فعالیت دارد و با توجه به تجربیات این چند سال مبلغ دریافتی شما را تا 24 ساعت پس از تحویل واحد نزد خود امانت نگه میدارد تا در صورت بروز هرگونه مشکل کل مبلغ به شما عودت داده شود ، همچنین مرکز پشتیبانی این سایت همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 9 الی 23:30 باشماره 02632565304 و 02632565296 و 09360263804 آماده پاسخگویی به شماست.

قیمت اجاره روزانه سوئیت در چابهار چقدر است؟

اجاره روزانه آپارتمان مبله در چابهار با توجه به منطقه، متراژ و امکانات از شبی حداقل 280000 تومان تا 5,500,00 تومان متغیر است.

برای اجاره روزانه آپارتمان مبله در چابهار چه مدارکی لازم است ؟

از آنجا که اقامتگاه بصورت مبله با تمامی امکانات در اختیار شما قرار میگیرد ارائه حداقل یک مدرک شناسایی معتبر همانند کارت ملی یا شناسنامه در هنگام دریافت کلید الزامی است. با این حال میتوانید با میزبان در این مورد توافق کنید.

https://www.instagram.com/p/B8gKdEqJpvC/?utm_source=ig_web_copy_link

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *