کویر گردی و سافاری

رزرو اقامتگاه بوم گردی در یزد و لذت کویرگردی و سافاری

رزرو اقامتگاه بوم گردی در یزد و لذت کویرگردی و سافاری

کویرگردی و سافاری : یزد شهر بادگیرها و اولین شهر خشتی دنیاست که گردشگران خارجی فراوانی را شیفته خود کرده است. بادگیرهایی که در گذشته هوا را در رگ های شهر جاری می کردند، حالا شکوه و جذابیت شان گردشگران را روانه این شهر تاریخی می کند.

چند سالی است که بازار تورهای کویرنوردی یزد حسابی داغ است، کویری که در کنار پهنه ی وسیع بیابانی و تماشای آسمان پرستاره اش، لذت کویرگردی و سافاری را هم به شما می دهد.

بومگردی همانطور که از نامش بر می آید حال و هوای اصیل همان زاد بوم را برایتان فضاسازی می کند.

اقامتگاههای بوم گردی به سبک خانه های کویری کاهگلی است که یک حیاط بزرگ مرکزی با حوضچه ای در وسط دارد که معماری قدیمی ، شمعدانی های کنار دیوار و از همه مهم تر صفای و مهربانی مردمان بومی را برایتان تصویرسازی می کند.

کویر گردی و سافاری

رسم زندگی سنتی ایرانی در اقامتگاههای بوم گردی

در اکثر این اقامتگاههای بوم گردی خبری از تخت نیست و مهمان ها به رسم زندگی سنتی ایرانی روی لحاف و تشک می خوابند.

حیاط این خانه های سنتی تخت هایی پوشیده با فرش های قدیمی و دستباف محلی دارد که نگاه شما را به تماشای حوض و شمعدانی ها مهمان می کند و خودتان را به صرف غذاهای سنتی و محلی.

این خانه های خشتی سنتی در بافت تاریخی یزد قرار دارد بنابراین فاصله چندانی با جاذبه های تاریخی آن ندارید.

از این ها که بگذریم، در کویر با تماشای به هم پیوستن کویر و آسمان می توان به معنای واقعی در افق محو شد. در کمپ های کویرگردی و سافاری می توانید در شب نشینی کنار آتش که آتشونی نام دارد شرکت کنید.

در کنار کویر گردی و سافاری از تپه نوردی، تماشای منظره جذاب شن های روان، موتورسواری ، شتر سواری و سیب زمینی های پخته شده در آتش و صرف غذاهای بومی محلی کاملا به وجد بیایید.

کویر گردی و سافاری

برای کویرگردی و سافاری به چه کویری برویم؟

اگر به کویر و کویر نوردی علاقه دارید می توانید به کمپ های کویری شن و شادن بپیوندید و از برنامه های تفریحی آن تجربه ای خاطره انگیز رقم بزنید. بهترین فصل برای راهی شدن با تورهای کویر گردی و سافاری اواخر تایستان و بهار است که خبری از گرمای سوزان نیست و آب و هوا برای گشت و گزار بهتر از همیشه است.

یکی از مکان هایی که به پاتوق توریست ها برای کمپ کویری تبدیل شده است کویر کاراکال است که در مرکز ایران، در نزدیکی بافق و در روستای صادق آباد قرار دارد. فاصله تهران تا بافق 8 ساعت است که از بافق 15 کیلومتر دیگر در پیش دارید تا به روستای صادق آباد برسید.

این کویر بدلیل اینکه از قدیم زیستگاه گونه ای از گربه سانان به نام کاراکال یا سیاهگوش بیابان بوده است، این نام را به خود گرفته است.

در بیابان کاراکال امکان شترسواری، بیابان گردی و سافاری و موتور سواری را خواهید داشت .اگر به کمپ برزگری بروید علاوه بر این ها موسیقی زنده و سرسره آبی هم دعوت می شوید.

کویر گردی و سافاری

تفریحات لذتبخش دیگر در تورهای کویر

در تورهای کویر علاوه بر کویرگردی و سافاری تفریحات لذتبخش دیگری مانند مشاهده رمل های شنی ، آسمان پر ستاره و دریاچه نمک هم وجود دارد.

اگر اهل سفر هستید و اقامتگاههای مختلفی مثل هتل ، مسافرخانه و سوئیت را تجربه کرده اید اما حالا می خواهید با سفر به شهر تاریخی یزد در کنار اقامت، با فرهنگ و آداب و رسوم، معماری و غذاهای محلی یزد آشنا شوید ما اقامتگاههای سنتی و بوم گردی را به شما پیشنهاد می دهیم که برای میزبانی از گردشگران مناسب سازی و تجهیز شده است.

سامانه رزرواسیون املاک باشی در روند اجاره اقامتگاههای بوم گردی و خانه های روستایی یزد، همچنین اجاره سوئیت در یزد سالهاست فعالیت می کند.

در وبسایت املاک باشی  علاوه بر ارائه عکس ها و اطلاعات کامل به همراه قیمت های این اقامتگاهها، امکان مشاوره آنلاین ، گفتگو با میزبان و رزرو آنلاین این اقامتگاه های بومگردی برای شما فراهم شده است.

[faqs style=”accordion” filter=”yazd”]

 

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *