گشتی در گلپایگان سرسبز و خوش آب و هوا

گشتی در گلپایگان سرسبز و خوش آب و هوا

گلپایگان در غرب استان اصفهان واقع شده است و به دلیل داشتن آب و هوای مساعد هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود میکشاند. این شهر در گذشته نام های متعددی داشته، اشاره می شود که نام های گرد پادگان، جر پادگان، ورپادگان یا حتی وردپاتکان از جمله اسامی این شهر بوده است.

در این شهرستان شما آب و هوای بسیار سرد یا بسیار گرم را شاهد خواهید بود که به فراخور موقعیت جغرافیایی آن می توانید در فصل بهار و انتهای تابستان به آن سفر کنید. زیبایی های طبیعی و بکر این شهر در نوع خود یک جاذبه گردشگری جداگانه به حساب می آیند. این شهر به خمین، الیگودرز، میمه و نجف آباد راه دارد.

گلپایگان

فرهنگ و ظاهر مردم گلپایگان

اکثر مردم گلپایگان به لهجه گلپایگانی صحبت می کنند اگرچه اظهار می شود که در مناطق روستایی این شهرستان گفتگو ها به شکلی دیگر و با گویشی دیگر صورت می گیرد. این لهجه با مردم بختیاری بیشتر قرابت دارد. با این حال گویش ترکی، ترکی آذری در این شهرستان در بین روستاهای مختلف دیده می شود.

شغل اکثر مردم این شهر کشاورزی و دامداری است و بسیاری از آثار هنری و دستی مانند منبت کاری و قالی بافی از صنایع دستی مردم این منطقه زبانزد می باشد. پوشش اکثر مردم مانند بسیاری از شهرهای ایران پوشش رسمی و کلی بوده و سوغاتی هایی که می توان از این شهر به یادگار برد شامل خشکباری مانند ترخینه، کشمش، موسیر، آثار هنری مانند منبت و گیوه می باشد.

در سفر به گلپایگان از کجا دیدن کنیم؟

آثار تاریخی و دیدنی های طبیعی گلپایگان متعدد هستند و با این حال طی یک سفر چند روزه می توانید از تمامی این آثار دیدن نمایید. سنگ نگاره های تیمره که از ایران باستان به جای مانده اند و نوید باستانی بودن و تاریخی بودن این شهر را می دهند، مسجد جامع گلپایگان یکی از مهم ترین جاذبه های معماری این شهر به حساب می آید که از دوره سلجوقیان به جای مانده است، سپس می توانید از مناره گلپایگان، امامزاده 17 تن، ارگ گوگد (جاذبه طبیعی)، شهربازی پارک ساحلی، کوه قلعه جمال و بسیاری دیگر بازدید داشته باشید.

سنگ نگاره های تیمره

غذاهای معروف و سنتی گلپایگان کدامند؟

اگر به سراغ غذاهای خوشمزه بعد از بازدید از مکان های دیدنی و تاریخی گلپایگان بروید یک لیست بلند و بالا رو به رویتان پدیدار خواهد شد. این غذا ها شامل: آش ترخینه، آش رشته گندی، لبنیات خوشمزه و ارگانیک، پنیر های پرورده، کباب تک هاشمی، ماست چکیده و شله زرد و بسیاری دیگر را می توان نام برد.

اقامت در گلپایگان با رزرو و اجاره روزانه اقامتگاه

کافی است تا برای اجاره روزانه اقامتگاه مانند سوئیت، آپارتمان مبله، خانه کامل مبله یا ویلا وارد صفحه اصلی سایت و یا اپلیکیشن املاک باشی شوید و نام این شهر را داخل آن جستجو نمایید. در کوتاهترین زمان ممکن لیستی از اقامتگاه های مختلف و به روز در لحظه برای شما ردیف می شود که می توانید با توجه به بودجه و نیاز های خود یک مورد را انتخاب و اجاره نمایید. این امکان برای کسانی که می خواهند قبل از سفر به جای رزرو هتل به فکر رزرو اقامتگاه ارزان در گلپایگان باشند مفید است.

سفر به گلپایگان
[faqs style=’filterable-toggle’]

مطلب پیشنهادی

کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در میان دیدنی ترین و خاص ترین کلیساهای ایران، برخی به ثبت یونسکو رسیده اند و برخی دیگر به عنوان آثار ملی ایران شناخته می شوند. این کلیساها برای مسیحیان و ارامنه ای که در ایران سکونت دارند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است. اما در کنار این مسئله، زیبایی های خاص این کلیساها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *