قلعه ضحاک 1

قلعه ضحاک ؛ آثار برجای مانده از دوران کهن ایران

ایران سرزمین قلعه ها و دژهای نظامی کهن است. اگر به هر کدام از استان های ایران سفر کنید، می توانید خودتان را با دیدن آثار برجای مانده از دوران کهن مشغول نمایید. یکی از قلعه های دیدنی و جذاب که در استان آذربایجان شرقی واقع شده است، قلعه ضحاک است. این قلعه طبق بررسی های صورت گرفته، به دوران پیش از اشکانیان تعلق دارد.

زمانی که پارت ها بر ایران حکومت می‌کردند این قلعه را بنا کرده و از خود به یادگار گذاشتند. اگر بخواهیم قلعه ضحاک را با تمام زیبایی هایش از نزدیک مشاهده کنیم؛ کافیست تجهیزات خود را آماده کرده و برای یک کوهنوردی لذت بخش آماده شویم. این قلعه نظامی در مناطق کوهستانی و صعب العبور آذربایجان شرقی بنا شده است، تا در برابر حملات دشمن بتواند از منطقه هشترود محافظت کند.

قلعه ضحاک

جذابیت‌های قلعه ضحاک یا قلعه اژدهاک

اولین جذابیتی که با دیدن این قلعه شما را به خود جذب می‌کند، قرار گرفتن آن بر روی کوه بلندی است، که در زیر آن دره عمیقی وجود دارد. تصور کنید بر بلندای یک کوه ایستاده اید، و در زیر پای خود منطقه جذاب و دیدنی اما خطرناک را مشاهده می‌کنید. این قلعه برجای مانده از دوران اشکانیان دقیقا دارای منظره ای فوق العاده دیدنی و منحصر به فرد است.

گردشگران بسیاری هر ساله منطقه آذربایجان شرقی را تنها برای بازدید از قلعه ضحاک انتخاب می کنند. این قلعه قدیمی با معماری فوق العاده ای که دارد، حتی دانشجویان معماری را نیز به سمت خود جذب می کند. شما می توانید بخش های بسیار زیادی را در اطراف این قلعه مشاهده کنید. از جمله مخازن سنگ، آب انبار، سالن شورا، آسیاب و موارد دیگر. آثار بسیار زیادی از این قلعه کشف شده است که هر کدام از آنها گویای تاریخ و تمدن غنی ایران هستند.

کافیست با مراجعه به وب سایت املاک باشی اقدام به اجاره خانه در نزدیکترین منطقه به قلعه ضحاک نموده، و خودتان را برای سفری خاطره انگیز به این منطقه آماده کنید.

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *