روستای آبنیک؛ خاص ترین طبیعت فشم

روستای آبنیک؛ خاص ترین طبیعت فشم

تهران با وجود کوه های بلندی که اطراف آن را احاطه کرده اند، مکان های دیدنی و زیبایی را در خود جای داده است. روستای آبنیک در منطقه فشم یکی از این دیدنی های تهران است. این روستا یک منطقه ییلاقی در پایتخت میباشد، که از آب و هوای خیلی خنکی برخوردار است.

حتی در فصل زمستان به دلیل سردی هوای زیاد، آبشارهای این منطقه یخ بسته و محلی برای تفریح و گردش مسافران می شود. به همین دلیل بهترین زمان برای سفر به روستای آبنیک، فصل بهار و تابستان است. می توانید در این فصل ها زیبایی طبیعت این منطقه را با تمام وجود شاهد باشید.

اما اگر علاقه مند به انجام ورزش های زمستانی هستید، بهتر است برای بازدید از روستای آبنیک در فصل پاییز و زمستان، تجهیزات مناسب با خود به همراه ببرید. این روستا همچون نگینی در میان روستاهای اطراف تهران می درخشد. رودخانه کلارود که دارای طول 7 متر می باشد نیز، دقیقا از وسط این روستای خوش آب و هوا میگذرد.

این رودخانه پر آب، در روستای آبنیک از کوه های خرسنگ و جانستون سرچشمه گرفته است، و از آب گوارایی برخوردار می باشد.

روستای آبنیک فشم

مکان های دیدنی روستای آبنیک برای گردش و تفریح

از جمله مکان های دیدنی که می توانیم برای این روستای خوش آب و هوا بیان نماییم، آبشار یخی آبنیک است. این آبشار در طول سال همیشه پر از آب است. اما به دلیل برودت و سردی هوا، در زمستان یخ بسته می شود. به گونه ای که مناسب برای یخ نوردی گردیده و ورزشکاران زیادی آن را برای تفریح و تمرین یخ نوردی انتخاب می کنند.

در کنار این ابشار یخی دیدنی، پل روستای آبنیک نیز وجود دارد که این پل با سنگ ساخته شده است. پلی تاریخی که از زمان پهلوی احداث شده و تاریخ 1320 بر روی سنگ های آن حکاکی گردیده است. می توانید با سفر به این روستای دیدنی، از پل سنگی و تاریخی آن نیز بازدید نمایید.

به خاطر داشته باشید که اجاره ویلا یا اجاره خانه مبله در نزدیکی روستای آبنیک، ممکن است برای شما دشوار باشد. اما کافیست به وب سایت املاک باشی مراجعه نمایید، یا از طریق اپلیکیشن املاک باشی به راحتی خانه مورد نظر خود را رزرو یا اجاره کنید.

مسلما یک روز گذراندن اوقات در این روستا نمی تواند لذت بخش باشد. خودتان را برای یک سفر چند روزه به سردترین منطقه تهران آماده نمایید. تا در کنار تمام جذابیت های طبیعی، در این منطقه به تفریح و استراحت نیز بپردازید.

منطقه سرد و دیدنی آبنیک

مطلب پیشنهادی

کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در میان دیدنی ترین و خاص ترین کلیساهای ایران، برخی به ثبت یونسکو رسیده اند و برخی دیگر به عنوان آثار ملی ایران شناخته می شوند. این کلیساها برای مسیحیان و ارامنه ای که در ایران سکونت دارند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است. اما در کنار این مسئله، زیبایی های خاص این کلیساها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *