دشت لار؛ سرزمین گل های بی مانند دامنه دماوند

دشت لار؛ سرزمین گل های بی مانند دامنه دماوند

در دامنه قله دماوند، دشت رویایی و زیبایی قرار دارد که زیبایی آن چشم انسان را خیره می کند. دشت لار دنیایی از جذابیت را در پیش روی انسان قرار می دهد. بیشتر مردمی که در استان مازندران زندگی می کنند، این منطقه را به خوبی می شناسند.

دشت لار در اصل از سال 54 با نام پارک ملی لار در استان مازندران شناخته شده است. این منطقه از دیرباز منطقه ای گردشگری برای سلاطین ایرانی بوده، و از این رو در کتاب های تاریخی بسیار از نام لار قصران استفاده شده است.

از آنجایی که دشت لار محیطی خوش آب و هوا است، مردم ایران برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح خود، به این منطقه سفر می کنند. بسیاری از جوانان از طریق وب سایت املاک باشی خانه ای در نزدیکی دامنه دماوند اجاره نموده، و با دوستانشان این منطقه کوهستانی را برای تفریح انتخاب می کنند.

از زمان های گذشته نیز دشت لار محل اردوگاه های پادشاهان بسیاری در فصل تابستان بوده است. زیرا این منطقه خوش آب و هوا، در تابستان از آب و هوای معتدلی برخوردار است. می توان روزها و ساعت ها در دل طبیعت ماند و به تفریح پرداخت.

روستای ییلاقی آهار

جاذبه های طبیعی دشت لار برای گردش

شما می توانید تمام جانداران و گیاهان منطقه البرز مرکزی را در دشت زیبای لار مشاهده کنید. یکی از ماهی های حفاظت شده نیز در این منطقه زندگی می کند و از آن حفاظت می شود. ماهی قزل آلای خالدار قرمز، این ماهی بی نظیر در منطقه لار است.

علاوه بر تمام زیبایی های این منطقه، می تواند در دشت لار انواع گل های زرد و قرمز شقایق را مشاهده نمایید. کافیست از طریق اپلیکیشن املاک باشی اقدام به اجاره سوئیت یا اجاره خانه در نزدیکی این دشت رویایی نموده، و خودتان را برای یک سفر خاطره انگیز به این منطقه دعوت کنید.

در کنار این گل های متنوع، شما قادر هستید در این دشت با انواع گیاهان خوراکی و دارویی نیز مواجه شوید. گیاهانی همچون آویشن، پیازک، بارهنگ، لواش، قارچ وحشی، کاسنی، چای کوهی، باریجه، گون و …. ، در این منطقه رشد می کنند و مورد استفاده مردم محلی قرار می گیرند.

از سوی دیگر نیز حیوانات دیدنی و زیبایی در دشت لار زندگی می کنند، که در سفر به این منطقه قادر خواهید بود با انها اشنا شوید. می توانید در لار خرس قهوه ای، گرگ، روباه، پلنگ، لاک پشت، افعی البرزی، خفاش، شهباز، قوچ و میش، موش صحرایی، آهو و .. را ببینید.

دماوند و دشت لار دیدنی آن

مطلب پیشنهادی

کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در میان دیدنی ترین و خاص ترین کلیساهای ایران، برخی به ثبت یونسکو رسیده اند و برخی دیگر به عنوان آثار ملی ایران شناخته می شوند. این کلیساها برای مسیحیان و ارامنه ای که در ایران سکونت دارند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است. اما در کنار این مسئله، زیبایی های خاص این کلیساها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *