خانه ملاباشی؛ خانه هزار رنگ اصفهان

خانه ملاباشی ؛ خانه هزار رنگ اصفهان

اصفهان که از دیرباز به عنوان نصفی از جهان شناخته می شد، دنیایی از مکان های تاریخی و دیدنی در خود ساخته است. خانه ملاباشی یا خانه معتمدی از جمله مکان های تاریخی و دیدنی در این استان است، که در دوران قاجار و زندیه ساخته شده است. این خانه تاریخی از شهر اصفهان را برای تماشاگران به نمایش می گذارد. فردی به نام دکتر معتمدی در دهه 80 شمسی این خانه را خریداری کرد و مورد بازسازی قرار داد.

اگر بخواهید از خانه تاریخی ملاباشی بازدید کنید، ممکن است در برخی مواقع با مالک اصلی خانه نیز در منزل مواجه شوید. یکی از دلایل شهرت خانه ملاباشی معماری و آینه کاری آن است. تمامی اتاق های این خانه فرش شده و روح زندگی در آن جریان دارد. فرش های ایرانی گران قیمت و قدیمی که در سرتاسر این خانه پهن شده اند، بیان گر آن هستند که خانه معتمدی نمادی از سبک زندگی ایرانی است.

خانه ملاباشی

زیبایی های بی نظیر خانه ملاباشی

مردم اصفهان خانه معتمدی را با نام خانه مفروش نیز می شناسند. این خانه در دل خود جاذبه های بی نظیری را قرار داده است، که می تواند ساعت ها انسان را درگیر تماشای خود کند. عکاسان زیادی برای تصویر برداری از نمای سنتی خانه معتمدی به آنجا می روند، اما انقدر درگیر جذابیت های ان می شوند که شاید برای یک عکس ساعت ها در خانه مفروش سرگردان باشند.

با ورود به خانه ملاباشی وارد بخش اصلی خانه خواهید شد. پشتیهای ایرانی، فرش های ایرانی، ارسیلهای رنگارنگ و دیدنی های دیگر این قسمت از خانه، روح انسان را به وجد می آورد. گویی در دل تاریخ گم شده اید و علاقه ای ندارید توسط کسی به دنیای واقعی بازگردید. این خانه انسان را در ژرفای تاریخ گم می کند. گویی متعلق به این دنیا و این زندگی مدرن نیستید و هنوز در عصر سنتی روزگار می گذرانید.

مطلب پیشنهادی

کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در میان دیدنی ترین و خاص ترین کلیساهای ایران، برخی به ثبت یونسکو رسیده اند و برخی دیگر به عنوان آثار ملی ایران شناخته می شوند. این کلیساها برای مسیحیان و ارامنه ای که در ایران سکونت دارند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است. اما در کنار این مسئله، زیبایی های خاص این کلیساها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *