کویر ریگ جن؛ ترسناک اما دیدنی

کویر ریگ جن ؛ ترسناک اما دیدنی

یکی از دیدنی‌ترین و در عین حال ترسناک‌ترین جاذبه های ایران، کویر ریگ جن است. این کویر موجودات زنده بسیاری را به کام مرگ کشانده، اما با این وجود هنوز گردشگران و مسافران زیادی تمایل دارند تا از این کویر خوفناک دیدن کنند. کویر همیشه انسان را به ارامش می رساند. زیرا در منطقه کویری هیچ صدایی جز صدای طبیعت به گوش نمی رسد.

در کویر انسان تصور میکند دنیا به پایان رسیده است. به همین دلیل در آنجا احساس ترس و تنهایی می کند. شاید افراد کمی علاقه مند به کویر گردی باشند، اما مسافران زیادی تمایل دارند را از کویر ریگ جن بازدید کنند. زیرا این کویر با خود داستان های جذابی به همراه داشته و از جذابیت های منحصر به فردی نیز برخوردار است.

کویر ریگ جن

راز کویر ریگ جن و جاذبه های دیدنی آن

کویر دیدنی جن در غرب دشت کویر واقع شده است، و وسعت معادل 3800 کیلومتر مربع دارد. این کویر دیدنی سراسر تپه های ماسه ای است، که در آن هیچ چاه آبی وجود ندارد. همین مسئله منجر شده است تاکنون کاروانی از این کویر عبور نکرده باشد. اما با این وجود گردشگران و ماجراجویان زیادی هستند که گردش و تفریح در این منطقه را دوست دارند.

نکته ای که باعث معروفیت کویر ریگ جن شده، رازی است که در دل خود جای داده. گردشگران ایرانی این کویر را با نام مثلث برمودا می شناسند، زیرا گردشگرانی که با این کویر آشنایی ندارند، ممکن است در گل و لای گیر کرده و به راحتی ناپدید شوند. حتی همین مسئله باعث شد تا سالها گردشگران از ترس تمایلی به بازدید از این کویر زیبا و دیدنی نداشته باشند.

پس از آن که راز ناپدید شدن گردشگران در ریگ جن مشخص شد، مسافران مجددا جرات یافتند تا به این منطقه دیدنی و پر رمز و راز سفر کنند. امروزه نیز این کویر منطقه ای گردشگری در ایران به شمار می رود.

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *