کوچه آشتی کنان یزد؛ محله دوستی و نزدیکی

کوچه آشتی کنان یزد ؛ محله دوستی و نزدیکی

شهر یزد با معماری فوق العاده زیبایی که دارد، به یکی از شهر های اصیل در ایران شناخته می شود. در این شهر می توانید جذابیت های بسیاری را مشاهده کنید. از این میان باید به کوچه آشتی کنان یزد اشاره کنیم، که حکایت های دوستانه جالبی را به خود اختصاص داده اند.

رنگ و بوس گلی و خشتی بناها در یزد از یک سو، و بافت قدیمی این شهر از سوی دیگر منجر شده است تا یزد به عنوان میراثی از هنر در ایران شناخته شود. کوچه آشتی کنان یزد که کوچه ای پر پیچ و خم و دیدنی در این شهر است، از شهرت جهانی برخوردار می باشد.

بیشتر گردشگران و مسافران از اقصی نقاط جهان به این استان سفر می کنند، تا با رمز و راز این کوچه های زیبا و خاص آشنا شوند. کوچه های آشتی کنان در شهر یزد، سهم بزرگی در جذب گردشگر به این استان دارند.

کوچه آشتی کنان یزد

کوچه های آشتی کنان یزد چه جاذبه هایی دارند؟

این کوچه ها از عرض باریک و تنگی برخوردار می باشند. به گونه ای که شاید بتوانیم بگوییم تنها دو نفر به صورت همزمان می توانند از کوچه عبور کنند. دلیل ساختن این کوچه ها در بافت قدیمی استان یزد به این صورت، برخورد کردن مردم در زمان عبور به یکدیگر بوده است. تا در این برخورد ها انسان ها متوجه یکدیگر شوند و صمیمیت و دوستی در بین آنها ایجاد شود.

مثلا در زمان های قدیم دو نفری که با یکدیگر قهر بوده اند، در زمان عبور از این کوچه های آشتی کنان یزد در جهت مخالف، مجبور می شدند خودشان را به نوعی قرار دهند که به یکدیگر برخوردی نداشته باشند. این تلاش آنها برای عبور از این شرایط، در بیشتر موارد منجر می شد تا آنها درگیر شرایط خنده داری شوند.

خنده و گیر کردن در شرایط سخت میان آنها مجددا صمیمیت و دوستی به بار می اورد. به همین دلیل نام این کوچه ها را، کوچه های آشتی کنان قرار دادند.

 

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *