کفه نمکی بردسکن

کفه نمکی بردسکن ؛ زیباترین جاذبه خطرناک در ایران

از جمله آثار ملی که در سال 1392 به ثبت رسید، باید به کفه نمکی بردسکن اشاره کنیم. این کفه نمکی که در نزدیکی شهرستان بردسکن خراسان رضوی قرار دارد، به عنوان یکی از زیباترین اما خطرناک ترین جاذبه های طبیعی شناخته می شود. با دیدن کفه نمکی در ابتدا تصور می کنید کویری از نمک پیش روی شما قرار دارد، اما باید بگوییم این منطقه باتلاقی از نمک است که می تواند به راحتی شما را در خود ببلعد.

سالهای زیادی است که کفه نمکی تورهای گردشگری بسیاری را پذیرا است. مسافران و گردشگرانی که علاقه زیادی به کویر نوردی و طبیعت گردی دارند، این منطقه را برای تفریح و گردش خود انتخاب می کنند. آنها علاوه بر بازدید از این منطقه، به تفریح در بردسکن نیز می پردازند. پس به طور کلی باید بگوییم دیدن کفه نمکی در جنوب غرب مشهد می تواند یک جذابیت خاصی برای گردشگران به همراه داشته باشد.

کفه نمکی بردسکن1

زیبایی های کفه نمکی بردسکن

برای آنکه بتوانید زیبایی های طبیعی کفه نمکی شهرستان بردسکن را از نزدیک مشاهده کنید، کافیست به وب سایت املاک باشی مراجعه نموده یا از طریق اپلیکیشن املاک باشی در شهرستان بردسکن خانه و سوئیت اجاره کنید. پس از آن قادر خواهید بود بلورهای زیبای نمک که به شکل خاصی در این منطقه قرار دارند را، مشاهده کنید. از سوی دیر شما در بردسکن با چاله های نمکی و حوضچه های آب نیز مواجه می شوید، که این منطقه را بسیار خاص کرده است.

به هیچ عنوان شما در این منطقه  پستی و بلندی مشاهده نخواهید کرد. علاوه بر آن این منطقه گرم و خشک بوده و به مدت 7 ماه این منطقه هوای خشک دارد. اما گونه های گیاهی خاصی در بردسکن رشد می کنند که از جمله آنها باید به گز، سالسولا، آتریپلکس و سالیکورنیا کم اشاره کنیم. البته در این منطقه گونه های پرنده مختلفی نیز دیده می شود.

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *