کاروانسرای سعدالسلطنه

کاروانسرای سعدالسلطنه ؛ خاطره ای از روزگاران کهن

در میان تمام آثار قدیمی و تاریخی ای که در ایران وجود دارد، باید به کاروانسرای سعدالسلطنه در استان قزوین اشاره کنیم. این کاروانسرای دیدنی به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری ایران شناخته می شود، و می توان آن را بزرگترین کاروانسرای سرپوشیده در ایران به شمار آورد. کاروانسرایی که برجای مانده از دوران حکومت قاجار است.

معماری خاص کاروانسرای سعدالسلطنه این بنای تاریخی را جذاب و دیدنی نموده، و هر ساله گردشگران و بازدیدکنندگان بیشتری تمایل دارند تا از این کاروانسرا دیدن کنند. با ورود به کاروانسرا می توانید آجر تراشی های خاص و دالانی سنگ فرش شده را مشاهده کنید. از طرف دیگر، جذابیت های بسیاری درون این کاروانسرا وجود دارد، که هر انسانی را مشتاق به بازدید از این منطقه می کند.

یکی از دلایل خاص محبوبیت کاروانسرای سعدالسلطنه، سبک معماری و مساحت این بنا است. این کاروانسرا، منطقه تجاری در زمان قدیم بوده، که از هفت حیاط و مساحتی به میزان ۳۰۷۳ متر مربع تشکیل شده است.

کاروانسرای سعدالسلطنه1

جذابیت‌های دیدنی کاروانسرای سعدالسلطنه

این کاروانسرا نوعی بنای تو در تو است که سرتاسر ان را دکان ها و حجره های قدیمی تشکیل دادند. نحوه قرارگیری این حجره ها در کنار هم منجر شده است تا کاروانسرا دارای دالانی طولانی و بی انتها باشد. در زمان های قدیم بیشتر فعالیت های بازرگانی و تجاری مردم ایران در این منطقه صورت می‌گرفته است. زمانی که از کاروانسرای سعدالسلطنه بازدید می کنید می توانید خودتان را در پهنای تاریخ گم کنید.

حتی می توانید تصور کنید که زمانی این کاروانسرا پر از انسانهای خوشحال و پر انرژی بوده است، که هر روز برای آغاز زندگی دیگر تلاش می‌کردند.  اگر قصد دارید از جاذبه های دیدنی استان قزوین بازدید نمایید کافیست اپلیکیشن املاک باشی را بر روی گوشی‌های هوشمند خود نصب کرده، و با اجازه یک سوئیت یا خانه در این استان تاریخی، خودتان را به یک سفر خاطره انگیز دعوت کنید.

مطلب پیشنهادی

کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در میان دیدنی ترین و خاص ترین کلیساهای ایران، برخی به ثبت یونسکو رسیده اند و برخی دیگر به عنوان آثار ملی ایران شناخته می شوند. این کلیساها برای مسیحیان و ارامنه ای که در ایران سکونت دارند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است. اما در کنار این مسئله، زیبایی های خاص این کلیساها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *