چابکسر

چابکسر عروس شهرهای شمالی

چابکسر عروس شهرهای شمالی

چابکسر یکی از زیباترین شهرهای شمال که چون نگینی در میان صدف می درخشد. این شهرستان زیبا و بی نظیر همچون تابلویی رنگارنگ در استان گیلان می درخشد. ساحل ماسه ای و زیبای این شهر، دریای بی مانند، جنگل های بکر و طبیعی آن، زیباترین آثار تاریخی و فرهنگی که در این شهر وجود دارد.

همه و همه باعث شده اند تا چابکسر به عنوان عروس شهرهای شمالی شناخته شود. نام این شهر را به دلیل داشتن دریاکناری زیبا از دو کلمه ی “چاب” و ” کنار” ترکیب نمودند. بعد ها تغییر نام داده و به نام امروزی آن معروف شد. از طرفی دیگر برخی می گویند این شهر دارای سوارکاران چابکی می باشد. از این رو این شهرها با این نام معرفی نموده اند.

با سفر به این شهرستان می توانید ارامشی را بدست آورید که ممکن است سالها به دنبال آن بودید. شهری رویایی با طبیعتی بی نظیر. هیچ کجای ایران را به زیبایی چابکسر پیدا نخواهید کرد. این شهر از سمت رامسر 13 کیلومتر فاصله دارد و از سمت رشت 103 کیلومتر. 

می توانید برای سفر به این شهر از قزوین و رودبار و منجیل عبور کرده، لاهیجان و لنگرود و رودسر را نیز پشت سر بگذارید، تا بعد از کلاچای طبیعت بی نظیر چابکسر را شاهد باشید.

مکان های گردشگری و دیدنی عروس شهرها

این شهر زیبا علاوه بر این که خود به تنهایی جاذبه ی فوق العاده ای دارد، نزدیکی اش به شهر رامسر نیز یک ویژگی عالی دیگر آن می باشد. با سفر به چابکسر می توانید از مناطق دیدنی شهرهای دور و اطراف آن نیز لذت ببرید.

روستای لیمه سرا:

روستایی فوق العاده زیبا با طبیعتی خاص و منحصر به فرد که در این شهرستان واقع شده است، شما را به یاد بهشت می اندازد. از این روستا هم می توانید جنگل های انبوه را شاهد باشید و هم دریای بی کران خزر را ببینید. روستایی بر بلندای کوهی سرسبز و عالی.

روستای لیمه سرا چابکسر

چشمه دمکش:

یکی از مناطق دیدنی دیگر در شهر چابکسر، چشمه ی دمکش است. این چشمه نکته ی جالبی دارد، آن هم این است که جزو معدود چشمه هایی می باشد که در تمام فصول اب در ان جاری نیست. در برخی مواقع جوشش این چشمه انسان را به وجد می آورد و در برخی مواقع دیگر چشمه همچون مردابی آرام مانده است.

روستای سرولات:

روستاهای این شهرستان همگی جاذبه های گردشگری هستند. زیبایی خاصی که منطقه چابکسر دارد باعث شده است تا حتی روستاهای آن نیز شبیه سازی شده از بهشت باشند. یکی از این روستاها سرولات است. بعد از روستای لیمه سرا می توانید به روستای سرولات برسید.

روستای سرولات چابکسر

ساحل زیبای قاسم آباد:

تفریح کنار دریا همیشه جزء جذاب ترین و هیجانی ترین تفریحات به شمار می رفته است. ساحل قاسم آباد یکی از سواحلی می باشد که به راحتی می توان در آنجا به اسکی روی آب، قایق سواری، شاتل، موتور سواری بر روی ماسه و… پرداخت.

ساحل زیبای قاسم آباد چابکسر

تله کابین رامسر:

از آنجایی که چابکسر تنها 13 کیلومتر با رامسر فاصله دارد، پس می توان مزایایی برای مسافرین و گردشگران نیز داشته باشد. تله کابین رامسر که یکی از مناطق گردشگری این شهر به شمار می رود، محلی مناسب برای تفریح و سرگرمی شماست. با سوار شدن بر این تله کابین به راحتی می توانید به بام رامسر رفته و لذتی وسف ناشدنی را تجربه کنید.

سوغات و صنایع دستی شهر چابکسر

صنایع دستی فوق العاده ای که توسط مردم محلی این شهرستان تهیه می شوند می توانند به عنوان یادگاری شیرین از سفری خاطره انگیز برای شما بمانند. صنایع دستی همچون شال بافی، خراطی، منبت کاری، معرق کاری، بامبو بافی، نقاشی روی کدو، جاجیم بافی و… .

حتی می توانید در این منطقه انواع مرکبات خوشمزه، برنج اعلای شمال، چای ایرانی بی نظیر و بهترین ماهی های دریای را خریداری و استفاده نمایید.

گونه های جانوری شهرستان سرسبز ایران

از آنجایی که طبیعت بکر و زیبایی چابکسر منحصر به فرد است، حتی جانوران نیز ترجیح می دهند زیستگاه خود را در این منطقه بنا کنند. کسانی که به جانور شناسی علاقه مند هستند در این شهرستان به راحتی می توانند انواع گونه های جانوری را شاهد باشند. 

جانورانی همچون گربه وحشی، گراز، قوچ، کمیش، کبک، شاهین، قرقاول، پلنگ و… . حتی می توانید گونه هایی از درختان زیبا را نیز در این منطقه شاهد باشید. درختانی چون بلوط، توسکا، افرا و.. .

گربه وحشی

محل اقامتگاه مسافرین و گردشگران در چابکسر

برای سفر به این شهرستان زیبا باید از محل اقامت خود اطمینان حاصل کنید. املاک باشی با ارائه ی بهترین ویلاهای زیبا در شمال، اجاره ویلا شمال را برای شما آسان نموده است. کافیست به وب سایت املاک باشی مراجعه نمایید و در کمترین زمان ممکن ویلای مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اجاره ویلا چابکسر و همچنین اجاره سوئیت چابکسر با کمترین هزینه در دسترس شماست. دیگر نباید نگران محل اقامت خود در طی سفر باشید.

[faqs style=’filterable-toggle’]

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *