پله نخست برای شروع سفر طبیعت گردی

پله نخست برای شروع سفر طبیعت گردی

طبیعت گردی و کمپینگ بر خلاف سفر های معمولی که می توان یک هتل رزرو کرد و مدتی در آن اقامت داشت یا وقتی که تمام وسایل و تجهیزات در محیط شهر یا روستا در دسترسمان است، به معنای زندگی عادی بدون امکانات و فراهم کردن شرایط مناسب برای اقامت در یک جنگل یا کوه یا غیره است. پس به همراه داشتن یک سری وسایل لازم و ضروری است. همچنین شما با یادگیری نکاتی در این رابطه می توانید سفر بهتری را تجربه کنید.

طبعیت گردی

انتخاب تور طبیعت گردی مناسب

اگر قصد سفر با تور را دارید باید اطلاعات کلی در مورد آن تور، برنامه ای که برای شما چیده شده است و مکان مورد نظر داشته باشید. وقتی از محیط و آن مکان اطلاعات لازم را به دست آورید به همراه بردن وسایل و لوازم ضروری نیز خود به خود تنظیم خواهند شد. تجربه شرکت در تور های طبیعت گردی یک روزه به شما این امکان را می دهد تا در تور های بعدی طولانی مدت تر و ریسک پذیر تر به اصطلاح آب دیده شوید و بدانید که لوازم و اولویت های ضروری تان کدامند. پس از انتخاب تور باید به شرایط آب و هوا، وسایل حمل و نقل، طول سفر و جنسیت خود و همراهانتان توجه داشته باشید.

تور طبیعت گردی

نکات مهم برای طبیعت گردی

رعایت یکسری نکات لازم در طبیعت گرد به شما امکان سفری لذت بخش را خواهد داد:

  • از یک کوله سبک استفاده کنید و وسایل لازم و ضروری را داخل آن قرار دهید.
  • لباس ساده و مناسب فصل بپوشید و از لباس هایی با جنس پلاستیکی یا زرق و برق دار دوری کنید.
  • ملحفه تمیز و سبک به همراه ببرید و از دو کیسه برای جمع کردن زباله و لباس های کثیف استفاده کنید.
  • از به همراه بردن پاور بانک غافل نشوید تا به کمبود شارژ وسایل الکترونیکی دچار نشوید.
  • مدارک سفر تان را فراموش نکنید.
  • به همراه بردن وسایل مراقبتی مثل کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.
کمپینگ

وسایل مورد نیاز در کمپینگ برای طبیعت گردی

کمپینگ هم مانند دیگر تجهیزات لازم و ضروری به اقلام مختلفی نیاز دارد تا در صورت چند روز اقامت در طبیعت دچار مشکل نشوید. اگر سفر شما به همراه تور نیست خیلی از وسایل لازم برای به همراه بردن کمپینگ نیاز نیست. اما در سفر های مستقل گروهی همه وسایل مورد نیازتان خواهد بود. این وسایل شامل: چادر مسافرتی دو پوش عایق گرما و سرما، کیسه خواب مناسب، زیر انداز کیسه خواب برای عدم آسیب دیدن کیسه در حین

استفاده که بهتر است ضد آب باشد، کفش مخصوص طبیعت گردی، کوله پشتی، جعبه کمک های اولیه، صندلی مخصوص، ننو، زیرانداز، پلاستیک زباله و غیره است. به جز موارد ذکر شده برای آشپزی در طبیعت گردی به همراه بردن اجاق خوراک پزی را فراموش نکنید. چند ماهی تابه و قابلمه هم به همراه داشته باشید که مخصوص مسافرت طراحی شده اند، به همراه بردن فلاسک، قاشق و چنگال، تصفیه کننده آب، چاقو چند کاره، فندک و ژل آتش زنه الزامی است.

سعی کنید در کمپینگ از خوراکی هایی استفاده کنید که امکان فاسد شدن شان کم و طولانی است و عمدتا سرد سرو می شوند. البته اگر قصد خوردن گوشت را دارید بهتر است در روزهای اول آنرا میل نمایید. سایت و اپ املاک باشی جهت یافتن اقامتگاه ضروری نیز همراه شما خواهد بود.

مطلب پیشنهادی

کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در میان دیدنی ترین و خاص ترین کلیساهای ایران، برخی به ثبت یونسکو رسیده اند و برخی دیگر به عنوان آثار ملی ایران شناخته می شوند. این کلیساها برای مسیحیان و ارامنه ای که در ایران سکونت دارند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است. اما در کنار این مسئله، زیبایی های خاص این کلیساها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *