معرفی کامل 5 باغ موزه تهران

معرفی کامل 5 باغ موزه تهران

اگر به تهران سفر می کنید یا ساکن این شهر هستید و دلتان برای یک جستجوی جدید و خاص تنگ شده است، می توانید سری به باغ موزه های مختلف در این شهر بزنید. باغ موزه تهران مانند موزه مقدم، باغ موزه نگارستان، باغ موزه زمان و غیره از جمله مکان هایی هستند که همواره پذیرای گردشگران و مسافران شهر تهران می باشند. برای آشنایی بیشتر با این مکان ها این مطلب املاک باشی را از دست ندهید.

باغ موزه هنر ایرانی در تهران

معرفی باغ موزه تهران مقدم

باغ موزه مقدم تهران یکی از موزه ها و عمارت به جا مانده از دوره قاجاریه است که اشیاء ارزشمندی در آن نگهداری می شوند. به جز این موارد زیبایی این باغ موزه را نمی توان دست کم گرفت. قرارگیری این باغ موزه میان دیگر ساختمان های مدرن امروزی، جلوه ی دیگری به آن بخشیده است. به این باغ موزه، موزه مقدم دانشگاه تهران هم گفته می شود. این خانه در تملک شخصی به نام تقی خان احتساب الملک بوده است که پس از گذشت سالها توسط یکی از پسران وی در سال 1315 با جمع آوری اشیاء و آثار تاریخی ارزشمند به باغ موزه تبدیل شده است. شما می توانید  در خیابان امام خمینی بعد از خیابان شیخ هادی از این باغ موزه دیدن کنید.

باغ موزه مقدم

آشنایی با باغ موزه زمان در تهران

این باغ موزه در خیابان زعفرانیه، که به موزه زمان شهرت دارد در حدود 15 سال پیش تا کنون، اولین موزه ساعت ایران لقب گرفت. این باغ نیز مثل باغ موزه مقدم به دوره قاجار و در تملک شخصی به نام حسین خداداد بازرگان یکی از کارآفرین ایرانی بوده است. پس از تغییراتی که این شخص با کمک استادکاران ایرانی روی ساختمان و پیکره اصلی این بنا بوجود آورد آن را به شکل امروزی تبدیل نمود. این ساختمان اکنون در اختیار بنیاد مستضعفان است و از سال 78 به عنوان یک باغ موزه در تهران از آن استفاده می شود. شما می توانید انواع و اقسام ساعت های قدیمی را در اینجا پیدا کنید.

باغ موزه زمان

آشنایی با باغ موزه نگارستان

باغ زیبای سومی که قصد معرفی آن را به شما داریم باغ موزه نگارستان است. این باغ که متعلق به دوران قاجاریه بوده است محفل بسیاری از هنردوستان و هنرمندان است. این باغ در سال 1307 محل دائمی دارالمعلمین عالی بوده است. در اینجا شما می توانید نگاره هایی از فتحعلی شاه و همراهان او پیدا کنید.  در این باغ موزه تالار های مختلفی وجود دارد که اشعار ملک شعرا بهار و نقاشی های مختلف در دل آن جای گرفته اند.

باغ موزه نگارستان

آشنایی با باغ فردوس تهران

باغ فردوس در واقع یک باغ موزه دیگر در تهران است که مخصوص سینما دوستان عزیز است. این باغ موزه که نرسیده به میدان تجریش واقع شده است متعلق به دوران قاجار است و به دستور محمد شاه قاجار بنا شده است. پس از گذشت سالها این باغ توسط یک تاجر شیرازی به نام حاجی میرزا حسین تعمیر شد و طی دوره های تاریخی مختلف محفلی برای درس یا برنامه ریزی جشن های ملی بود. این باغ اکنون موزه سینمای ایران است و دارای تالار های مختلفی برای نمایش هویت تاریخی سینما به شمار می آید.

باغ فردوس

آشنایی با باغ موزه هنر ایرانی

این باغ موزه پس از بازسازی های مجدد یکی از جاذبه های گردشگری تهران به شمار می آید. در این باغ موزه همانطور که از نامش پیداست آثار هنری به دید عموم گذاشته می شود. تماشای ماکت های دیدنی این باغ موزه که به جشن های 2500 ساله دوران پهلوی مربوط است، خالی از لطف نیست. این باغ موزه در نزدیکی خیابان بوسنی و هرزگوین قرار دارد.

باغ موزه هنر ایرانی
[faqs style=”accordion” filter=”tehran”]

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *