لار، شهر مشهور بی کوچه در خاورمیانه

لار، شهر مشهور بی کوچه در خاورمیانه

شهر لار در واقع مرکز شهرستان لارستان به حساب می آید و آنطور که همه می دانند شهری بدون کوچه است! بدون کوچه بودن آن به دلیل بازسازی و فرم معماری شهری خاص آن است که حتی در خاورمیانه هم چنین موردی وجود ندارد. بازسازی آن در سال 1339 انجام شده است. اگر روی نقشه به این شهر نگاه کنیم می توانیم به سادگی متوجه شویم که لار در جنوب استان فارس واقع شده و از شمال غرب با بندر عباس 190 کیلومتر فاصله دارد. همچنین لارستان با هرمزگان، حاجی آباد، بستگ همجوار می باشد. اگر قصد سفر به لار را دارید و میخواهید برای رزرو یا اجاره اقامتگاه در آن اقدام کنید پیشنهاد می کنیم قبل از هر تصمیمی این مطلب را مطالعه نمایید.

لار

آشنایی با آثار تاریخی و  دیدنی در شهر لار

اظهار می شود که شهر لار توسط یکی از پهلوان های باستانی پایه گذاری شده است. نام ابتدایی این شهر را «لاد» می دانند که بعد ها به لار تبدیل شده است. همچنین وجود راه های باستانی و آثار تاریخی متعدد نشان دهنده تمدن و زندگی دور و دراز در این منطقه است. این راه ها از مسیر فیروز آباد، خنج، استخر، علامرودشت، اسیر به طرف بندر سیراف می باشد.

از جمله آثار تاریخی و دیدنی این شهر می توان به تمب بت، قلعه اژدها پیکر، قلعه فرشته جان، آتشکده کاریان (مربوط به دوره ساسانی)، قلعه کیقباد، قلعه جبرئیل،  مسجد جامع لار و پارک حاشیه لار اشاره کرد. همانطور که پر واضح است این شهر دارای آتشکده ها و قلعه های فراوانی است. از این رو آن را شهر آتشکده ها و قلعه های باستانی به حساب آورد. اگر قصد سفر به این شهر را دارید آب و هوای آن را در نظر بگیرید. فصول سرد در این منطقه معتدل است و بهترین زمان برای سفر به حساب می آید؛ چراکه تابستان های خشک ویژگی اصلی آن به شمار می آید.

لارستان

آَشنایی با مردم شهر لار

در شهر لار تقریبا بیش از 62000 نفر زندگی می کنند. اکثر مردم در این منطقه گویش لارستانی دارند و به دین اسلام – شیعه گرایش دارند. البته نباید غافل از این موضوع شد که 40 درصد از مردم اسلام – سنی اعتقاد دارند و از این رو آداب و رسوم و اعتقادات خاص در بین مردم این شهر رایج است.

اگر بخواهیم به گویش و لهجه مردم دقت کنیم می توانیم بگوییم که گویش مردم این منطقه به گویش های ایرانی جنوب غرب مرتبط است و تقریبا تشابهاتی با گویش های لری و تاتی دارد. در این شهر محلات گوناگونی وجود دارند با این حال، هیچ کوچه ای به چشم نمی خورد. شما با سفر به این شهر می توانید از خوردن حلوا مسقطی لاری، کنجه لاری (کباب)، مهوه، پپلوس لذت ببرید. پوشش مردم شهر لار نیز عمدتا پوشش رسمی و عادی رایج در میان دیگر شهر های بزرگ و کوچک ایران است.

شهر لار

رزرو اقامتگاه روزانه در لار، کجا، چطور، چگونه؟

اگر به دنبال رزرو و اجاره اقامتگاه روزانه در لار هستید می توانید قبل از سفر یا بعد از آن اقدام کنید. این اقدام بسته به زمان سفر (مثلا در اوقات شلوغ سال مانند نوروز) متفاوت است. اما همواره در سایت و یا اپلیکیشن املاک باشی  گزینه های متعدد شامل آپارتمان، خانه، سوئیت، ویلا و غیره وجود دارد که تنها با چند کلیک قابل بررسی و اجاره کردن می باشند.

[faqs style=”accordion” filter=”lar”]

مطلب پیشنهادی

غار سنگ شکن

غار سنگ شکن جهرم؛ لانه عجیب و دست ساز

در میان جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر جهرم، باید به غار سنگ شکن اشاره کنیم. این غار دیدنی از زیبایی های خاصی برخوردار است، که می تواند انسان را به وجد آورد. همین جاذبه های تاریخی در جهرم است که منجر شده تا هر ساله بر تعداد گردشگرانی که این شهر را برای سفر انتخاب می کنند، افزوده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *