قلعه کوهاب؛ کاروانسرای میرابوالمعالی نطنز

قلعه کوهاب ؛ کاروانسرای میرابوالمعالی نطنز

در میان تمامی جاذبه هایی که شهرستان نطنز کاشان در خود جای داده است، کاروانسرای قدیمی وجود دارد که از معماری خاصی برخوردار می باشد. کاروانسرای میرابوالمعالی که با نام قلعه کوهاب شناخته می شود، در این منطقه واقع شده است. این کاروانسرای تاریخی در زمان شاه عباس اول بنا شده است.

اطراف این قلعه نقاط دیدنی دیگری نیز وجود دارند. همین امر منجر شده است تا گردشگران و مسافران زیادی نطنز کاشان را برای گردش انتخاب کنند. بسیاری از مسافران که برای بازدید باغ حرم به نظنز می روند، از قلعه کوهاب نیز بازدید می کنند.

موقعیت عالی جغرافیایی که این کاروان در زمان های گذشته داشته است، منجر شده است تا به صورت خاصی اسکلت اصلی آن حفظ شود. امروزه از این قلعه به عنوان یکی از مناطق دیدنی استان اصفهان یاد می شود. می توان با سفر به نطنز از این قلعه بازدید کرد.

 

معماری خاص قلعه کوهاب به چه صورت است؟قلعه کوهاب کاشان

تمامی دانشجویان معماری که علاقه شدیدی به بازدید از مناطق تاریخی دارند، به سراغ بازدید از کاروانسرای میرابوالمعالی می روند. زیرا این قلعه دارای ایوان های چهارگانه ای می باشد، که سبک معماری خاصی به آن بخشیده است.

در زمان های قدیم هر یک از این ایوان ها متعلق به شخص بزرگی بوده است. برای ان که بتوانید زمان بیشتری را برای بازدید از زیبایی های این قلعه تاریخی صرف کنید، کافیست به وب سایت املاک باشی مراجعه نموده و خانه ای مناسب را برای مدت مورد نظر اجاره کنید.

پس از آن خود را برای آغاز یک سفر فوق العاده آماده کنید. می توانید چند روزی را در نزدیکی قلعه کوهاب سپری کنید، و علاوه بر استراحت و تفریح به بازدید از این منطقه تاریخی نیز بپردازید. نطنز جاذبه های تاریخی و دیدنی بسیاری را در خود جای داده است. می توان در کنار بازدید از قلعه کوهاب، از دیگر مکان های دیدنی این منطقه نیز بازدید نمود.

قلعه کوهاب

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *