عسلویه

عسلویه ؛ قطب اقتصادی در جنوب ایران

عسلویه که یکی از شهرهای جنوبی ایران است، در استان بوشهر واقع شده است. این منطقه با داشتن زیبایی های خاص خود، در فصل های پاییز و زمستان و حتی اوایل بهار، پذیرای گردشگران زیادی است. با وجود آن که می توانیم این منطقه را قطب اقتصادی کشور به شمار اوریم، اما باید بگوییم مکان های دیدنی زیادی را نیز در خود جای داده است.

از جمله مکان های دیدنی این منطقه باید به میدان لنج، آبشار درزو، پارک ساحلی نخل تقی، جنگل حرا و دیگر نواحی دیدنی اشاره کنیم.

 

میدان لنج عسلویه

این میدان در مرکز شهر قرار گرفته است و مردم این منطقه آن را نماد این محل به شمار می آورند. بیشتر مردم در عسلویه به ماهیگیری و حمل و نقل بار مشغول هستند. از این رو میدان لنج برای آنها نمادی از حرفه و شغلی است که دارند. بسیاری از گردشگران این منطقه را برای سفر انتخاب می کنند، تا بتوانند در کنار میدان لنج یک عکس یادگاری داشته باشند.

میدان لنج عسلویه

آبشار درزو

از جمله دیدنی هایی که می توانید در منطقه عسلویه با ان مواجه شوید، آبشار درزو است. این آبشار در 18 کیلومتری این منطقه قرار گرفته است و از کوه های درزو سرچشمه می گیرد. آبشار درزو از جمله زیباترین منظره های است که در این منطقه قرار دارد و بهترین زمان بازدید از ان اردیبهشت ماه است.

آبشار درزو

جنگل حرا

درختانی که در زیر آب قرار گرفته اند و محلی عالی برای ماهیگیری به شمار می روند، جنگلی ساخته اند که از ان با نام جنگل حرا یاد می شود. این جنگل در زمان جزر ریشه های خود را از زمین خارج گرده و در معرض دید گردشگران قرار می دهد. می توانید برای بازدید از این جنگل دیدنی در عسلویه، فصل زمستان و پاییز را انتخاب کنید. علاوه بر آن قادر هستید در این فصل شاهد پرنده های مهاجری نیز باشید، که به سمت این جنگل کوچ می کنند.

جنگل حرا 

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *