بیجی کوه کرج

صعود به بیجی کوه ؛ هیجان انگیز ترین تفریح

کوهنوردی از قدیم الایام به عنوان یکی از هیجان انگیزترین ورزشهای زمستانی و تابستانی بوده است. از این رو بسیاری از مردم علاقه خاصی به آن دارند. کوه عظیمه یا بیجی کوه که در نزدیکی شهرستان کرج قرار دارد، محبوب ترین کوهی است که مردم برای تفریح و ورزش صعود از آن را انتخاب می کنند.

این کوه بلند دارای 2350 متر ارتفاع بوده، و از قله آن می توان به خوبی تمام شهر کرج را مشاهده نمود. ورزشکاران و کوهنوردان بسیاری از اقصی نقاط کشور به کرج سفر می کنند، تا برنامه صعود به بیجی کوه را برنامه ریزی کنند. بدون شک صعود به قله این کوه هم هیجان انگیز خواهد بود و هم تفریحی لذت بخش.

بیجی کوه کرج

دیدن کرج از بلندای کوه عظیمه یا بیجی کوه

نام این کوه به دلیل ان که بسیار خشک و بدون گیاه است، بیجی نامیده شده است. اما از آنجایی که درجه سختی صعود به ان متوسط می باشد، می توان در تمام فصول سال این کوه را برای ورزش و کوهنوردی انتخاب نمود. بیشتر مردم کرج و شهرستان های نزدیک به آن، آخر هفته ها و تعطیلات خود را برای کوه نوردی به سمت این کوه برنامه ریزی می کنند.

زمانی که بر بلندای بیجی کوه قرار گیرید، می توانید کرج را همچون یک تکیه کوچک در زیر قدمهای خود مشاهده نمایید. تنها جاذبه ای که انسان را به سمت کوه نوردی می کشاند، لذت صعود به قله کوه است. البته در فصل های زمستان و پاییز کوهنوردی سختی ها و خطرات خاص خود را به همراه خواهد داشت.

اما با این وجود لذتی که پس از صعود به قله در انسان ایجاد می شود، قابل انکار نخواهد بود. می توان با صعود به بیجی کوه احساس قدرت نمود و اگر این فرایند کوهنوردی ادامه یابد، سلامت روح و جسم را نیز برای انسان به ارمغان خواهد آورد.

 

مطلب پیشنهادی

کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در میان دیدنی ترین و خاص ترین کلیساهای ایران، برخی به ثبت یونسکو رسیده اند و برخی دیگر به عنوان آثار ملی ایران شناخته می شوند. این کلیساها برای مسیحیان و ارامنه ای که در ایران سکونت دارند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است. اما در کنار این مسئله، زیبایی های خاص این کلیساها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *