شهرستان پاوه؛ ماسوله استان کرمانشاه

شهرستان پاوه ؛ ماسوله استان کرمانشاه

استان کرمانشاه یکی از استانهای خوش آب و هوا و سرسبز در ایران به شمار می رود، که مناطق طبیعی و دیدنی بسیاری دارد. شهرستان پاوه که در شمال غرب این استان واقع شده است، با کردستان عراق هم مرز می باشد، و شباهت فوق العاده زیادی به ماسوله استان گیلان دارد. 

مردم محلی استان کرمانشاه، این شهرستان را با نام هزار ماسوله نیز می شناسند. پاوه منطقه ای خوش آب و هوا می باشد که در کنار کوهستان شاهو واقع شده است. بیشتر مردم این منطقه کُرد هستند و دارای گویش هورامی می باشند. البته برخی از روستاهای این شهرستان مردمی دارد که به گویش جافی صحبت می کنند. 

شهرستان پاوه را باید از جمله دیدنی ترین و خاص ترین مناطق استان کرمانشاه به شمار آوریم، که هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند. مردم ایران همیشه از زیبایی لذت می برند. از این رو همیشه به دنبال یافتن زیبایی های دیگری هستند. 

اگر از بیشتر مردم استان کرمانشاه در مورد دیدنی های این استان بپرسید، بدون شک نام شهرستان پاوه را نیز در میان این زیبایی ها خواهید شنید. می توانید با اجاره سوئیت یا آپارتمان در این منطقه، خودتان را برای چند روز استراحت و تفریح به کرمانشاه دعوت کنید. 

شهرستان زبیا و دیدنی پاوه

بهترین زمان سفر به شهرستان پاوه

تمامی مناطق کوهستانی همیشه از آب و هوای سردی برخوردار هستند. این شهرستان نیز هوای نسبتا سردی دارد اما معتدل و مرطوب نیز می باشد. از این رو هر زمان از سال را می توانید به این منطقه سفرکنید. اگر علاقه مند به دیدن زیبایی های این منطقه هستید، بهتر است فصل بهار و تابستان را برای سفر به کرمانشاه انتخاب کنید. 

چشمه های زیبا و آب های روانی که در شهرستان پاوه وجود دارد، در کنار جنگل های سرسبز، مراتع و باغ های سرسبز، این منطقه را خاص نموده است. اگر از کار و مشغله های زندگی خسته شده اید، خودتان را به یک سفر چند روزه به این شهرستان دعوت کنید. 

تا علاوه بر این که از نقاط  دیدنی این منطقه بازدید نمایید، استراحت نموده و پر انرژی به شهر خودتان بازگردید. امروزه این منطقه به عنوان یکی از دیدنی ترین و گردشگر پذیر ترین شهرهای استان کرمانشاه شناخته می شود. از این رو هر ساله مسافران بیشتری به شهرستان پاوه سفر می کنند. 

می توانید با سفر به این منطقه از چشمه آب معدنی، غار قوری قلعه، کوه شاهو، کوه آتشگاه، پارک جنگلی زیبا و … نیز بازدید نمایید. تا خاطره ای خوش برای خود به یادگار بگذارید. 

پاوه، ماسوله کرمانشاه

مطلب پیشنهادی

غار سنگ شکن

غار سنگ شکن جهرم؛ لانه عجیب و دست ساز

در میان جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر جهرم، باید به غار سنگ شکن اشاره کنیم. این غار دیدنی از زیبایی های خاصی برخوردار است، که می تواند انسان را به وجد آورد. همین جاذبه های تاریخی در جهرم است که منجر شده تا هر ساله بر تعداد گردشگرانی که این شهر را برای سفر انتخاب می کنند، افزوده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *