شهر سنگر

شهرستان سنگر و زیبایی های طبیعی ان

شهرستان سنگر و زیبایی های طبیعی ان

شهرستان سنگر یکی از شهرهای زیبای استان گیلان می باشد. مردم این شهرستان به کشاورزی و شالی کاری مشغول هستند. علاوه بر آن مردم بومی این منطقه به پرورش ماهی نیز علاقه ی خاصی دارند. ماهی های خاویاری که در سنگر تولید تکثیر می شوند، بخش عمده ای از صادرات را به خود اختصاص داده اند.

این شهرستان زیبا در 15 کیلومتری شهر رشت قرار گرفته است و منطقه ای کوهستانی و جلگه ای دارد. تقریبا تمام بخش های شمالی و شرقی و حتی جنوبی شهرستان سنگر را جلگه های جنگلی فرا گرفته اند. از طرف دیگر نیمه های غربی این شهرستان را منطقه های کوهستانی در برگرفته اند.

آب و هوای این شهرستان مرطوب و معتدل است از این رو می توانیم این شهرستان را یکی از شهرهای خنک در استان گیلان به شمار آوریم. سفر به سنگر در فصل های تابستان و بهار بهتر است. از این رو سعی کنید در فصل های پاییز و زمستان لباس های گرمی با خود به همراه داشته باشید.

مکان های دیدنی و زیبای سنگر

شهرستان سنگر دارای مناطق دیدنی بسیار زیادی می باشد. شما با سفر به این شهرستان می توانید از چشمه آب معدنی چشماگل، شهر تاریخی و زیبای سنگر و دریاچه سد سنگر بازدید نمایید. چشمه ی آب معدنی در بخش جنوب شرقی شهر رشت، در روستای طالم قرار گرفته است و این چشمه در کنار رودی با همین نام قرار گرفته است. 

بر روی دریاچه ی سنگر، سدی احداث شده است که یکی از مناطق زیبای این شهرستان به شمار می آید. تمام این مناطق دیدنی با طبیعت بکر و دست نخورده ی سنگر هماهنگ شده و منظره ای زیبا را برای شما تداعی می کند.

سوغاتی های شهرستان  خوش آب و هوای سنگر

همه ی شهرهای شمالی دارای سوغاتی ها و صنایع دستی عالی هستند. این شهر هم همچون دیگر شهرهای شمالی سوغات های بی نظیری همچون کلوچه، ماهی سفید، بادام زمینی، محصولات حصیری و چوبی، رشتی دوزی، مروار بافی، زیتون و… دارند. با سفر به این شهرستان می توانید از سوغاتی های بی نظیر ان خریداری و استفاده نمایید. 

بازار ها و غذاهای محلی شهرستان سنگر

دوشنبه بازار های سنگر از شهرت بسیاری برخوردار است. مردم محلی این منطقه معمولا برای خرید های خود به صورت هفتگی، در روزهای دوشنبه به بازار می روند. بازار های این شهرستان از پرسابقه ترین بازار های استان گیلان به شمار می روند.

فروشندگان در این بازار بدون واسطه محصولات خود را در اختیار خریداران قرار می دهند. شما می توانید با خرید در بازارهای هفتگی سنگر، بهترین غذاهای محلی این منطقه را طبخ نمایید. غذاهای خوشمزه ای چون باقالا قاتوق، میرزا قاسمی، ترشی تره، کوکوی مرغ، کباب ترش، سیر قلیه و… .

اقامتگاه های زیبا شهرستان سر سبز سنگر

اگر قصد سفر به شهرستان سنگر را دارید می توانید به املاک باشی مراجعه نمایید. اجاره ویلا شمال آسان و راحت است کافیست به املاک باشی مراجعه نمایید. بهترین و زیباترین ویلاهای اجاره ای را در کمترین زمان ممکن می توانید مشاهده نمایید. 

اجاره ویلا سنگر و اجاره سوئیت سنگر تنها با یک کلیک میسر می شود. مهمترین مسئله ای که در سفر باید به آن دقت نمایید، محل اقامت است. اقامتگاه خوب می تواند در لذت بیشتر شما از سفر کمک شایانی نماید.

[faqs style=’filterable-toggle’]

مطلب پیشنهادی

کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در میان دیدنی ترین و خاص ترین کلیساهای ایران، برخی به ثبت یونسکو رسیده اند و برخی دیگر به عنوان آثار ملی ایران شناخته می شوند. این کلیساها برای مسیحیان و ارامنه ای که در ایران سکونت دارند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است. اما در کنار این مسئله، زیبایی های خاص این کلیساها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *