ساری

شهرستان ساری شهر نارنج های زرد ایران

شهرستان ساری شهر نارنج های زرد ایران

استان مازندران زیباترین شهرهای ایران را در خود جای داده است. می توانید به شهرستان ساری سفر کنید، تا از نزدیک شاهد زیبایی های خلقت خدا باشید. این شهرستان را می توانیم دومین شهرستان پرجمعیت استان مازندران به شمار آوریم.

شهرستان زیبای ساری به دلیل داشتن کوه های جنگلی و آب و هوای مرطوب و معتدل، هر ساله مسافران بسیاری را به سمت خود می کشاند. می توانید در هر ایمی از سال که بخواهید به این شهرستان سفر کنید. از دیدن ان لذت ببرید و استراحتی کافی به خودتان دهید.

شهرستان زرد به دلیل وجود درختان نارنج و لیمو، به شهرستان ساری اختصاص یافته است. این شهر از سمت شمال به دریای خزر، از سمت جنوب به جنگل های سرسبز از شرق به شهر نکا و از غرب به شهرستان قائم شهر متصل شده است می توانید علاوه بر بازدید از جنگل های ساری، از ساحل دریا نیز بهره مند شوید.

 مکان های دیدنی شهر نارنج های زرد

این شهرستان مناطق دیدنی بسیاری دارد. که می توانید با سفر به این منطقه از تمام آنها بازدید نمایید. برخی از این جاذبه های گردشگری شهرستان ساری عبارتند از: 

میدان ساعت:

یکی از جذاب ترین و قدیمی ترین مکان های دیدنی این شهرستان میدان ساعت است. ناقوس میدان ساعت در نیمه شب ها 12 بار به صدا در می اید. این برج تاریخی در سال 1309 ساخته شد و در سال 1355 به میدان ساعت معروف گردید.

میدان ساعت ساری

عمارت فاضلی ها:

عمارتی زیبا که در دوران قاجار و پهلوی ساخته شده است. این عمارت به خاندان بزرگ فاضلی ها تعلق دارد. می توانید از این مکان دیدنی در شهرستان ساری بازدید نمایید. 

سلیمان تنگه یا سد شهید رجایی:

یکی دیگر از مکان های دیدنی ساری سلیمان تنگه است. این سد در میان طبیعت زیبای این شهرستان قرار گرفته است. می توانید با لذت خاطره ای زیبا را در این منطقه برای خود و خانواده ی خود بیافرینید. در نزدیکی این سد می توانید به پارک جنگلی رجایی نیز دسترسی داشته باشید. 

پناهگاه حیات وحش میانکاله:

محلی زیبا در نزدیکی تالاب، که به عنوان زیستگاه پرندگان وحشی به شمار می رود. شما می توانید با سفر به شهرستان ساری، از این پناهگاه دیدن نمایید. هم در تابستان و هم در زمستان هوای این منطقه معتدل است. می توانید بسیار از این منطقه لذت ببرید.

خانه رمدانی ها: 

خانه ای تاریخی و زیبا که مربوط به دوره ی قاجاریه و پهلوی است. این خانه در زمان قاجار به صورت نیمه ساخت اماده شده، پس از آن در زمان پهلوی تکمیل گردید. شما می توانید معماری زیبای این دو دوره را در خانه ی رمدانی ها مشاهده نمایید.

علاوه بر این مکان های دیدنی، می توانید از خانه موزه کلبادی، پارک جنگلی شهید زارع، پناهگاه‌ حیات وحش دشت ناز، چشمه های باداب سورت، مسجد جامع شاه عباسی و… بازدید نمایید.

سوغات ها و صنایع دستی شهرستان ساری

شهر زیبای ساری دارای سوغات  صنایع دستی بسیاری است. می توانید برای دوستان و آشنایان خود انواع سوغات های متنوع را به یادگار ببرید. کلوچه، عسل، تمشک، رب انار، انواع عرقیات متنوع، مرکبات، برنج، و… همه ی این محصولات به عنوان سوغات های این شهر هستند. 

صنایع دستی بیشماری چون حصیر بافی، گلیم بافی، صندوق مزار، لاک تراشی و.. در این شهرستان تولید می شوند. 

اقامتگاه ساری

اقامتگاه های عالی با امکانات ویژه 

برای سفر به شهرستان ساری می توانید به وب سایت املاک باشی مراجعه نماید، تا بهترین و زیباترین ویلا را اجاره کنید. اجاره ویلا شمال در ایام عید و تابستان، بسیار کار سختی خواهد بود. زیرا این مناطق در این ایام بسیار گردشگر پذیر هستند.

برای این که بتوانید سفری خاطره انگیز داشته باشید، می توانید به اجاره ویلا ساری توسط وب سایت املاک باشی اقدام نمایید. علاوه بر ان سوئیت های شیک و عالی نیز در این شهرستان وجود دارد. می تواند با اجاره سوئیت ساری سفری راحت برای خودتان تدارک ببینید.

[faqs style=’filterable-toggle’]

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *