شهرستان آستارا

شهرستان آستارا شهر مرزی و بهشت کاکتوس ها

شهرستان آستارا شهر مرزی و بهشت کاکتوس ها

آستارا یکی از زیباترین شهرهای ساحلی در استان گیلان می باشد. این شهر به دلیل نزدیکی به درسا از طبیعت خاص و جذابی برخوردار است. نزدیکی آستارا به استان اردبیل باعث شده است مردم این منطقه گویش ترکی آذربایجانی داشته باشند.

شغل غالب مردم این شهر واردات و صادرات است. از این رو می توانیم بگوییم این شهر منطقه ی خوبی برای کسب درآمد می باشد. بهترین فصل ها برای مسافرت به این شهر، قصل های بهار و تابستان است. اما در فصل های دیگر نیز زیبایی های خاص خود را دارد. 

شهرستان آستارا

موقعیت جغرافیایی آستارا

آستارا از نظر موقعیت جغرافیایی، از شمال با کشور جمهوری آذربایجان، از جنوب با طوالش، از سمت غرب با استان اردبیل و از سمت شرق نیز با دریای خزر همسایه است. باسفر به آستارا می توانید از تمام زیبایی های طبیعی این مناطق دیدن نمایید همچنین با فرهنگ خاص این کشور آشنا شوید. 

بهشت کاکتوس ها در آستارا

نمایشگاه دائمی بهشت کاکتوس‌ها در شهر مرزی آستارا یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری در این منطقه از کشور محسوب می‌شود.

در این نمایشگاه که ۲ هزار و ۲۰۰ گونه از کاکتوس‌های مختلف جهان نگهداری می‌شود، مجموعه‌ای زیبا و منحصر به فرد است که کاکتوس‌های خاردار کمیاب و گران قیمت و به ظاهر خشن در آن خودنمایی می‌کنند.

مکان های دیدنی آستارا شهر رویاها

آستارا یکی از شهر های زیبا و خاص استان های شمالی می باشد. مناطق گردشگری زیبای این شهر منجر شده است تا این شهر همیشه مملو از مسافرین و گردشگران بیشماری باشد. برخی از مکان های دیدنی این شهر را می توانیم چنین بیان کنیم.

تالاب بین المللی استیل

این تالاب از جمله جاذبه های گردشگری آستارا می باشد. ریشه درختان این منطقه درون آب قرار گرفته اند از این رو زیبایی خاصی به تالاب بخشیده است. 

تالاب استیل

روستای دربند

یکی دیگر از مکان های دیدنی این منطقه روستای دربند است. روستایی که به تالاب بین المللی استیل اشراف کامل دارد. از این رو از محبوبیت بالایی برخوردار است.

گردنه حیران و تله کابین آن

یکی از زیباترین و خاص ترین مناطق استان گیلان که به عنوان مرزی میان گیلان و اردبیل قرار گرفته است گردنه حیران می باشد. این گردنه با تله کابین مرتفعی که دارد، هرساله پذیرای گردشگران بسیاری است.

آبشار لاتون

زیباترین آبشار استان گیلان و همچنین ایران را می توانید در آستارا مشاهده نمایید. این آبشار بیش از 105 متر ارتفاع دارد . در روستای گردشگری کوته کومه قرار گرفته است. زیبایی و مناطق گردشی این شهر بیش از آن است که بتوانیم در این مطلب آنها را توصیف نماییم. از جمله دیگر مناطق دیدنی این منطقه می توانیم به ساحل زیبای صدف، حیات وحش لوندویل، باغ پرندگان، کوه اسپیناس، بهشت کاکتوس ها، بقعه پیر قطب الدین و… اشاره نماییم.

آبشار لاتون

بازارهای محلی و سنتی آستارا

آستارا دارای دو بازار محلی می باشد. یکی از این بازار ها در نزدیکی تالاب استیل قرار دارد و دیگری در غلام محله. در بازار های محلی شهر که روزهای سه شنبه برپا می شود می توانید زیبایی های خاصی را شاهد باشید. دنیایی از همدلی و محبت را در میان مردم این منطقه نظاره گر باشید. 

بازارهای محلی این شهر انواع میوه ها و ماهی های شمالی، صنایع دستی فوق العاده را برای مسافرین مهیا نموده است. اگر به این شهر سفر کردید هرگز فراموش نکنید از سه شنبه بازار های آستارا دیدن نمایید.

سوغاتی های زیبایی همچون کاشی معرق، نمد مالی و زیلو و جاجیم، قالی بافی، سفالگری و کوزه گری، انواع سیرو پیاز شیرین، رب ازگیل و انار و به، عسل طبیعی گردنه حیران و…. را خریداری نمایید.

بازارهای محلی و سنتی آستارا

غذاهای محلی و خوشمزه آستارا

 با سفر به آستارا نباید چشیدن غذاهای محلی آن را فراموش کنید. هر شهر و استانی برای خود غذاهای محلی خاصی دارد.

این شهر نیز با غذاهای محلی همچون باستیرمای مرغابی، بورانی پلو و مسما، ونگی مرغ و ماهی و آش دوغ محلی خاطره ای خوش در ذهن شما به یادگار خواهد گذاشت.

این غذاهای خوشمزه و سنتی را در هر رستوران و هتلی می توانید مزه نمایید. پس فراموش نکنید طعم لذیذ غذاهای محلی را در این شهر از دست بدهید.

باستیرمای مرغابی

اقامتگاه راحت و ایمن در آستارا

سایت املاک باشی برای شما مسافرین و گردشگران این امکان را فراهم نموده است. تا در کمترین زمان و با کمترین هزینه اقدام به اجاره ویلا شمال نمایید. بهترین ویلا آستارا را می توانید از طریق املاک باشی رزرو نمایید.

علاوه بر این ما در سایت املاک باشی زیباترین سوئیت آستارا را برای شما مسافرین عزیز به نمایش گذاشته ایم تا بتوانید به راحتی اقدام به رزرو سوئیت در آستارا و اجاره ویلا در آستارا اقامتگاهی عالی برای سفرتان نمایید. سفری راحت و لذت بخش داشته باشد.

[faqs style=’filterable-toggle’]

مطلب پیشنهادی

کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در میان دیدنی ترین و خاص ترین کلیساهای ایران، برخی به ثبت یونسکو رسیده اند و برخی دیگر به عنوان آثار ملی ایران شناخته می شوند. این کلیساها برای مسیحیان و ارامنه ای که در ایران سکونت دارند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است. اما در کنار این مسئله، زیبایی های خاص این کلیساها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *