جاذبه گردشگری اصفهان

شرح کامل از جاذبه گردشگری اصفهان

در کشور ایران شهری بنام اصفهان (سپاهان)و یا نام های دیگری که از قدیم بوده و تغییر کرده اند وجود دارد،چندین دهه می باشد که نام “اصفهان”ثبت کشوری و جهانی شده است. در این مقاله سعی شده اطلاعاتی راجب جاذبه گردشگری اصفهان برای شما ترتیب داده شده است. آب وهوای اصفهان معتدل و خشک و همچنین وسعت تقریباً 250 كیلومترمربع دارد.

از گذشته، تاکنون این استان مشکل کم آبی دارد ولی با وجود رودخانه زاینده رود، زمینه ی کشاورزی را فراهم کرده ازامتیازاتی که اصفهان دارد و در رابطه با مو قعیت مکانی حائز اهمیت است شامل:مركز جغرافیایی ایران، آب و هوای مناسب، خاكی حاصلخیز و تقریباً آب ‏كافی زاینده ‏رود باعث توجه خیلی از مردمان کشور مان شده است ناگفته نماند، آثار دیگری از موارد تاریخی،مذهبی، تفریحی وتوریستی جاذبه گردشگری اصفهان می باشند.

جاذبه های گردشگری این استان کهن از هنر عبارتند از؛

کاخ چهلستون اصفهان؛

اين کاخ یا عمارت اغلب برای توریست ها و مهمانان پذيرائی می شود شامل ۳ مرحله، از قبیل مرحله اول: تالار اصلی و بزرگ است. مرحله دوم: ايوان آینه و اتاقهای طرفين آن قرار دارد. مرحله سوم: ايوان ستون داركه از هجده عدد ستون و سقف چوبی تشكيل شده است.جزء جاذبه گردشگری اصفهان می باشد،نام چهلستون به مفهوم تعداد زیاد ستونها و انعكاس تصويربيست ستون در آب رودخانه نمایان می شود.

جاذبه گردشگری اصفهان
ميدان نقش جهان (ميدان امام)؛

یکی از زيباترين ميدانهای جهان، میدان نقش جهان می باشد، این میدان به طول تقریبی 512 متر و عرض 160 متر كه در اطراف آن اتاق هایی در دو طبقه با يک شمایل ساخته شده است.محل برگزاری بسياری از مراسم های ملی و مذهبی ست که در هر هفته نماز جمعه برای مسلمانان شیعه و اهل تسنن بصورت جماعت در اين ميدان برگزار می شود ویکی از جاذبه گردشگری اصفهان می باشد.

نقش جهان اصفهان
عمارت عالی قاپو اصفهان؛

اين عمارت در قرن یازدهم هجری در شش طبقه ساخته شده است.زیبایی های چشمگیر اين عمارت شامل: تالار پذيرائی، حوض مسی،ايوان طبقه سوم می باشد. هر طبقه تزئينات هنری خاصی را داراست،نوع نقاشی ها و گچ بری ها رافرا گرفته است.

عمارت عالی قاپو
مسجد امام اصفهان؛

یکی از زیباترین مساجد جهان اسلام قرار دارد. در زمان شاه عباس اول به دستور این فرد، توسط استاد علی اكبر اصفهانی زاده ی اصفهان بنا شد. در مرحله اول این محل، درب اصلی و جلوی ورودی آن با دو مناره ی خارجی مسجد ساخته شده همچنین، با چهار ايوان و دو حياط فرعی قراردارد تمام سطح ها از جرزها و دیوارها، گنبد، مناره ها و طاق نماهای داخلو خارج مسجد از کاشیهای هفت رنگ زیبا پوشانده شده است جزء جاذبه گردشگری اصفهان تعلق گرفته است.

جاذبه گردشگری اصفهان
مسجد شيخ لطف الله اصفهان؛

در دسته ی جاذبه گردشگری اصفهان می باشد، در زمان شاه عباس اول صفوی،از سال 1011 آغاز به ساخت میدان با بناهای اطرافش پرداخته شد و تا سال 1028 هـ .ق به پايان رسيد. اين مسجد: شبستان زيرزمينی می باشد كه كف گنبدخانه آن از سطح زمين فرا گرفته است سطوح داخلی مانند محراب دارد،مسجد از هنر عالی كاشی كاری هفت رنگ و معرق می باشد همچنین در این محراب دو كتيبه با دست خط آن زمان وجود دارد.

مسجد شیخ لطف الله

از دیگر آثار جاذبه گردشگری اصفهان، از قبیل؛

كاخ هشت بهشت اصفهان
پل خواجو اصفهان
مسجد سيد اصفهان
مسجد حكيم اصفهان
آتشــگاه اصفهان
كليسا و موزه وانک اصفهان؛
سی وسه پل اصفهان؛

صنایع دستی اصفهان؛

بیشترین صنایع دستی کشور درسومین شهر بزرگ ایران، اصفهان می باشد این هنر ها از گذشته تا زمان حال با زحمت فراوان تولید کرده اند بعضی از این زمینه های هنری مرتبط باجاذبه گردشگری اصفهان می باشد که از قبیل؛

مینا کاری؛

مینا کاری یعنی، هنر تزئینی از وسایل فلزی با مواد گوناگون بصورت رنگی استفاده می کنند مانند: تزئین انواع ظروف سفالی و چینی و از جاذبه گردشگری اصفهان است.ناگفته نماند ظروف های از جنس طلا، نقره، برنج، مس و برنز از هنر مینا کاری استفاده نمی کنند.

صنایع دستی میناکاری اصفهان
خاتم کاری؛

تعریف این هنر خلاق به این صورت است از کنار قرار دادن قطعه های مثلثی شکل چوبی و کوچک برای بوجود آوردن اشکال هندسی زیبا می باشد بدون شک جزئی ازجاذبه گردشگری اصفهان است.

جاذبه گردشگری اصفهان
پارچه‌های قلمکار؛

این پارچه‌ها قلم کاری شده اند و هنر چاپ روی پارچه را میتوان ثبت کرد روش کار آن: از قالب‌های چوبی آماده (مانند الگو های شابلونی) روی پارچه با رنگ‌های مختلفاز جنس: کتان، کرباس کوبیده می‌شود و از جاذبه گردشگری اصفهان است.

پارچه های قلمکار اصفهان
کاشی‌سازی؛

کاشی‌ سازی، از فیروز‌ه های ‌رنگىمی باشد، جزء جاذبه گردشگری اصفهان است. مانند کتیبه‌هاى تاریخى، مناره‌هاى دوره‌ی سلجوقى (یا سلجوقیان) با آنها آرایش و تزئین شده است.

هنر کاشی سازی اصفهان
قلاب دوزی و سایر دوخت‌های تزئینی؛

وسایلی برای ایجاد یا ابداع هنری زیبا به کار می رود، پارچه های دست‌باف با رنگ‌هاى مختلف و نخ ابریشم توسط خانم های اصفهانی انجام می‌شود.

ملیله کاری؛

حرفه ی ملیله کاری یعنی همان نقره‌ سازی ست،این هنرمندان از مجموعه‌هاى گردنبند، گوشواره، دستبند و سنجاق را تولید می‌کنند، ملیله کاری در این استان رونق زیادی دارد وجزء جاذبه گردشگری اصفهان می باشد.

جاذبه گردشگری اصفهان
قلم زنی؛

هنرمندان اصفهانی با روش‌های ماهرانه شان از حکاکی، مشبک، برجسته کاری بر روی اشیای مختلفی از گلدان، سینی، بشقاب، سماور و… انجام می دهند، آثار فوق العاده ای را خلق می کنند محل کار این افراد زحمتکش و هنرمند در مغازه‌ها – خیابان چهار باغ و میدان نقش جهان هستند، ناگفته نماند یکی از جاذبه گردشگری اصفهان هم می باشد.

هنر قلم زنی اصفهان

مراکز خرید استان اصفهان از قبیل؛ بازار قيـصـريه از جاذبه گردشگری اصفهان می باشد.
كاروانسرای عباسی، بخش اقامت و پذيرائی جديد،جزئی از جاذبه گردشگری اصفهان می باشد.

از سوغات خوراکی این استان زیبا و خلاق، که دربعضی از آن ها جاذبه گردشگری اصفهان برای توریست ها و یا خارجی ها محسوب می شود.

گز؛

گز، محصول و سوغات اعلا و اصل اصفهان می باشد قدمتی طولانی و چند صد ساله دارد. از مواد گلوکز، گلاب، شکر، سفیده تخم مرغ و مغزهای مختلف مانند: بادام، فندق، خلال و بید مشک برای تهیه‌ی گز استفاده می‌کنند انواع گوناگون از این سوغات مانند:گزآردی،لقمه ای،سکه ای،گز با لایه‌ی شکلاتی،گز انگشت پیچ تولید می شود.

گز اصفهان
پولکی؛

بعد از گز، یکی از معروفترین سوغات استان اصفهان پولکی است.پولکی از خانواده آبنباتهاست، نازک، شفاف و براق شبیه به پولک می باشد که با طعم‌های مختلف و از انواع زعفرانی، پسته ای، نارگیلی، کنجدی، کاکائویی، لیموعمانی، نعنایی، عسلی و زنجبیلی تولید می شوند.

پولکی اصفهان
شیرینیبرنجی و نبات؛

نبات بصورت نبات شاخه یا چوبی تولید شده و انواع آن زعفرانی،لیمویی،نعنایی، دارچینی و… در اصفهانیهه می شود نبات وشیرینی برنجی فقط محصول اصفهان نیستند در سایر استانهای دیگر هم تولید و عرضه می شود.

عسل فریدون شهر؛

یکی از با کیفیت ترین عسل ها، عسل فریدون شهر است. از این نظر این عسل تک اس که با وجود گیاهان دارویی متعدد اصفهان می باشد به همین دلیل عطر و طعم متفاوتی نسبت به عسل های دیگر دارد.

شیرینی کرکی؛

شیرینی کرکی یکی از بهترین شیرینی‌های معروف اصفهان مانند کرمانشاه می باشد،طوریکه طعم و شکل عالی آن در شیرینی ترکیب شده است، کارگاه‌های زیادی برای پخت این شیرینی در سر تا سر اصفهان وجود دارد.

جاذبه گردشگری اصفهان
برشتوک؛

از مواد اصلی آرد، در تهیه‌ آن به کار می‌رود هل و پودر قند هم اضافه می کنند انواع آن از برشتوک گندم و برشتوک نخودچی تولید می‌شود، برشتوک یکی از شیرینی‌های سنتی ایرانی است، معمولا بصورت لوزی برش می‌دهند و در آخر بسته بندی می‌کنند.

سوهان عسلی؛

این محصول خوشمزه و متفاوت ترکیبی از مواد کره، شکر، خلال بادام و پسته، آب، گلاب و زعفران دم کرده برای تهیه‌ی این شیرینی می باشد.

جوز قندی؛

مواد اصلی این محصولاز میوه ی هلو است، ابتدا پوست این میوه را کنده می شود و به جای هسته، مغز گردوی آسیاب شده و خاک قند به اضافه کرده و می ریزند و در آخر آن را خشک می‌کنند. یک شیرینی محلی که از گران‌ترین سوغاتی های ایران می باشد.

معرفی تفریحات و سرگرمی های استان که بعضی از آنها جزء جاذبه گردشگری اصفهان می باشد؛

باغ گلها؛

باغ گل ها در این استان، بصورت چند منظوره از قبیل:تفریحی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وجود دارد دارای قسمت های مختلفی از آبشار، باغ صخره ای، باغ گیاهان دارویی و خوراکی ومحوطه مخصوص کودکان بصورت معماری سنتی و مدرن است.در دهه ی ۷۰ تاسیس شد و از جاذبه گردشگری اصفهان می باشد.
آدرس: اصفهان – میدان بزرگمهر – ابتدای خیابان سلمان فارسی و در مجاورت رودخانه زاینده رود

باغ پرندگان؛

در فضای داخل باغ، تقریباً با مساحت ۱۷۰۰۰ مترمربع، بیش از ۵۰۰۰ گونه مختلف پرنده از ایران و دیگر کشورهای جهان می باشد، این باغ بزرگ و زیبا در مرداد سال ۱۳۷۵ تاسیس شده و در زمان حال، زیر نظر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری فعال می باشد و جزئی از جاذبه گردشگری اصفهان است.
آدرس: ۴ کیلومتری غرب پل وحید – در حاشیه زاینده رود و انتهای پارک جنگلی ناژوان

جاذبه گردشگری اصفهان
پارک ناژوان؛

به این دلیل نام این پارک را “ناژوان” گذاشته اند که درخت های ناژ و صنوبر بسیاری وجود دارد بیش از ۱۲۰۰ هکتار وسعت این پارک سرسبز است. امکانات تفریحی بیشتر و بهتری نسبت به پارک های دیگر اصفهان دارد از قبیل:زمین والیبال،دوچرخه سواری، تله سیژ، باغ پرندگان،باغ خزندگان، باغ پروانه ها و باغ گل های زینتی وجود دارد.
آدرس: اصفهان (بخش غربی اصفهان- جاده حاشیه شهر)

پارک ناژوان
تله کابین صفه؛

در این استان، پارک کوهستانی صفه یکی از مکان های طبیعی و تفریحی و در دسته ی جاذبه گردشگری اصفهان می باشد که در این پارک بکر و زیبا دو خط تله کابین وجود دارد، خط اول آن دارای ۵۰ کابین ۴ نفره بوده و از روی بزرگراه صفه تا بالای گردنه ی باد بطرف بالا یا پایین می روند.

تله کابین صفه
آکواریوم اصفهان؛

در استان اصفهان بزرگترین آکواریوم خاورمیانه وجود دارد که با مساحتی تقریباً بر ۳۵۰۰ متر در نزدیکی پارک ناژوان و در دسته ی جاذبه گردشگری اصفهان می باشد. داخل آن از چندین تونل شیشه ای تو در تو به طول ۳۵ متر تشکیل شده است. (۵۰۰۰ از موجودات آبزیان این آکواریوم در بر گرفته است.)
آدرس: اصفهان – پارک ناژوان – بلوار الفت – آکواریوم اصفهان

آکواریوم اصفهان

همچنین مکان های تفریحی و سرگرمی های دیگر از سینمای چهار بعدی(جاذبه گردشگری اصفهان)، گردش فضایی، شهر دایناسورها (جاذبه گردشگری اصفهان) و بازی های آبی را میتوان نام برد.

روشی راحت برای رزرو سوئیت در اصفهان

اگر قصد سفر به اصفهان را دارید باید توجه کنید که برای دیدن آثار گردشگری و تاریخی این شهر زیبا باید حتما چند روزی را در نظر بگیرید چراکه در یک روز نمیتوانید تمامی جاذبه های گردشگری را ببینید. در سفر به اصفهان نگران مح اقامت خود نباشید. در سایت املاک باشی میتوانید با هر بودجه ای که دارید انواع سوئیت ، آپارتمان مبله و خانه ویلایی برای اجاره روزانه را مشاهده کنید و رزرو کنید.

همچنین با نصب اپلیکیشن املاک باشی میتوانید براحتی تمام واحدهای ثبت شده در اصفهان را مشاهده کنید و هر کدام را پسندیدید به صورت آنلاین رزرو کنید.

سوالات متداول

برای اجاره سوئیت در اصفهان چرا به سایت املاک باشی اعتماد کنم ؟

سایت املاک باشی سالهاست که در زمینه اجاره روزانه فعالیت دارد و با توجه به تجربیات این چند سال مبلغ دریافتی شما را تا 24 ساعت پس از تحویل واحد نزد خود امانت نگه میدارد تا در صورت بروز هرگونه مشکل کل مبلغ به شما عودت داده شود ، همچنین مرکز پشتیبانی این سایت همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 9 الی 23:30 باشماره 02632565304 و 02632565296 و 09360263804 آماده پاسخگویی به شماست.

قیمت اجاره روزانه آپارتمان مبله در اصفهان چقدر است؟

اجاره روزانه آپارتمان مبله در اصفهان با توجه به منطقه، متراژ و امکانات از شبی حداقل 60,000 تومان تا 1,500,000 تومان متغیر است.

در کدام مناطق اصفهان میتوانم بصورت روزانه آپارتمان مبله کرایه کنم ؟

بیش از400 سوئیت مبله ، اپارتمان مبله، خانه، ویلا و اقامتگاه برای اجاره روزانه در اصفهان وجود دارد، مناطقی همچون چهارباغ, هشت بهشت, بزرگمهر, رباط, میدان جمهوری, رودکی, جی, احمد آباد, کاوه, مشتاق, فروغی, مدرس, باهنر, ملک شهر, نظر, آبشار, ناژوان, عبدالرزاق, آتشگاه, شیخ بهایی و ده ها منطقه دیگر اصفهان

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *