دیلمان

سلطان شهرهای سرسبز شمال دیلمان

سلطان شهرهای سرسبز شمال دیلمان

سفر به شهرهای شمال همیشه برای ما انسان ها پر از هیجان است. شهری سرسبز و بکر که آدمی را در خلسه ای پر آرامش فرو می برد. یکی از شهرهای زیبای شمال شهر دیلمان است. سلطان سرسبزی در استان گیلان. جنگل های زیبا و طبیعتی فوق العاده بی نظیر. 

این شهر تقریبا از رشد مرکز استان گیلان 42 کیلومتر فاصله دارد. به شهر سیاهکل نزدیک بوده و به همین دلیل می توانید با سفر به دیلمان از طبیعت و جاذبه های سیاهکل نیز دیدن نمایید.

آب و هوای مرطوب و بارانی این منطقه ی کوهستانی همیشه مورد پسند مسافرین زیادی بوده است. البته سفر به این شهرستان بهتر است در ماه های گرم سال انجام شود. شهر دیلمان زمستان های سرد و خشکی دارد. مناطق کوهستانی در شمال همیشه به عنوان ییلاقان شناخته می شوند.

پس اگر ترجیح می دهید زمستان و یا پاییز زیبای این شهر را مشاهده کنید. باید با تجهیزات کامل به سفر بروید. 

مناطق گردشگری و دیدنی سلطان سرسبزی

دیلمان نیز همچون شهرهای دیگر زیبایی های خاص و مورد پسندی دارد. با سفر به این شهر می توانید علاوه بر طبیعت زیبا وسرسبز، از آثار تاریخی و جذاب آن نیز دیدن نمایید.

دشت سوسن چلچراغ:

یکی از زیباترین مکان های دیدنی در اواخر خرداد ماه، در دیلمان رخ می نماید. دشتی پر از سوسن های زیبا و چلچراغ. این مکان دیدنی در نزدیکی روستای داماش  قرار گرفته است.

دشت سوسن چلچراغ

آبشار لونک:

آبشاری زیبا که در این شهر قرار گرفته است و فقط 25 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. آبشاری در میان انبوهی از درختان جنگی  که منطقه ای زیبا برای گردش و تفریح است.

آبشار لونک

قلعه و برج گرمابر:

یکی از جاذبه های دیدنی شهر دیلمان قلعه ی تاریخی گرمابر است. این قلعه تقریبا به دوران پیش از اسلام باز می گردد و دارای قدمتی طولانی است. برجی زیبا بر بلندای کوه، که در قدیم به عنوان محل دیده بانی از آن استفاده می شده است.

قلعه و برج گرمابر

کوه درفک:

کسانی که ترجیح می دهند در ایام تعطیلات خود نیز به ورزش کردن بپردازند، می توانند با سفر به شهر دیلمان به کوهنوردی و غارنوردی بروند.کوه درفک محلی مناسب برای کوهنوردی در این شهر می باشد.

کوه درفک

کاروانسرای تی تی:

در زمان های قدیم در این شهر کاروانسرایی بنا شده است که نام ان تی تی خانم است. این محل تقریبا در مسیر اصلی شهر به سمت لاهیجان قرار دارد. می توانید از این کاروانسرای تاریخی نیز دیدن نمایید.

کاروانسرای تی تی 1

سوغات ها و صنایع دستی شهر زیبای دیلمان

این شهر نیز همچون دیگر شهرهای زیبای شمالی دارای صنایع دستی فوق العاده زیبایی می باشد. سرامیک سازی و سفالگری، قلمزنی، بافت های پشمی و… به راحتی توسط مردم محلی این شهر ساخته می شوند.

اگر قصد دارید از این شهر زیبا سوغاتی خریداری کنید، می توانید گردو و فندق های خوشمزه، نانهای محلی بی نظیر، انواع گیاهان دارویی و … را به راحتی تهیه و با خود به سوغات ببرید.

بازار های محلی و سنتی 

از آنجایی که دیلمان به شهر سیاهکل نزدیک است، مردم ترجیح می دهند به بازار های سیاهکل رفته و خرید کنند. شهرهای شمالی هرگز مرزی میان خود نداشته اند. مردم با صمیمت کنار هم زندگی می کنند و در هر مسئله ای کک رسان یکدیگر هستند.

هر آنچه را که نیاز است می توان در بازارهای هفتگی تهیه نمود. یک بار خرید در هفته برای هر خانواده ای تقریبا کافیست. به همین دلیل خرید های هفتگی خود را در سیاهک انجام می دهند.

اقامتگاه های عالی و بی نظیر دیلمان

برای سفر به این شهرستان لازم است ابتدا اقدام به اجاره ویلا شمال نمایید. املاک باشی با ارائه ی بهترین و زیباترین مکان های اقامتی در شهرستان دیلمان به مسافرین کمک می کند تا بدون نگرانی تدارک یک سفر عالی را ببینند.

کافیست به وب سایت املاک باشی مراجعه نمایید تا در کمترین زمان ممکن ویلای زیبایی را اجاره کنید. اجاره ویلا دیلمان، و اجاره انواع سوئیت دیلمان تنها با صرف چند دقیقه زمان. نباید نگران این مسئله باشد که برای سفر مکان مناسبی ندارید. زیرا ما این مشکل را برای شما حل کرده ایم.

[faqs style=’filterable-toggle’]

مطلب پیشنهادی

کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در میان دیدنی ترین و خاص ترین کلیساهای ایران، برخی به ثبت یونسکو رسیده اند و برخی دیگر به عنوان آثار ملی ایران شناخته می شوند. این کلیساها برای مسیحیان و ارامنه ای که در ایران سکونت دارند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است. اما در کنار این مسئله، زیبایی های خاص این کلیساها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *