شاید بارها به شهر کاشان سفر کرده (شاید هم نه) اما اطلاع نداشته باشید که این شهر یکی از اولین تجمع نشینی ها به حساب می آید. شهری با زیبایی های چشمگیر.

سفر به کاشان و بازدید از فرهنگ 7 هزار ساله ایران

شاید بارها و بارها به شهر کاشان سفر کرده باشید (شاید هم نه) اما اطلاع نداشته باشید که این شهرستان یکی از اولین تجمع نشینی ها در تاریخ به حساب می آید. شهرنشینی در کاشان قدمت هفت هزار ساله با نام سیلک را دارد که گویش و زبان آریایی از سمت آن نشات می گیرد. در اختیار داشتن دو بخش کویری  و کوهستانی آب و هوایی جالب به این شهرستان داده است که همه ساله افراد زیادی را به بازدید از امکان و زیبایی های بصری خود جذب می کند.

کاشان

چرا به کاشان سفر کنیم؟

موقعیت جالب کاشان به همراه وجود باغ فین، کویر گردی در کویر مرنجاب و فصل گلاب گیری دست به دست هم داده تا گردشگران متعددی به این شهرستان سفر کنند. اظهار می شود که کاشان با بسیاری از شهر های دیگر دنیا مانند اومئو در سوئد، بوخوم در آلمان و سبزوار در ایران به نوعی خواهر خوانده به حساب می آیند. اکثر بناهای موجود در این شهر قدیمی بوده و ساختمان خانه ها نیز شکل بافت سنتی قدیمی را دارند. کاشان چندان بزرگ نیست و بازدید از آن در حد یک الی دو روز متوالی وقت می برد.

کاشان شهری مذهبی با مردمی با گویش خاص است که در هر کجای دیگر ایران به خوبی می توان کاشانی بودن آنها را تشخیص داد. اگر به دنبال فرهنگ کاشان هستید باید بدانید که اکثر مردم کاشان مذهبی هستند و وجود مساجد متعدد در این شهر، گواه این موضوع می باشد. با این حال قدمت بالای این شهرستان باعث شده است تا آن را مبدا مهمی برای پیدا کردن تاریخ دور و دراز ایران بدانیم.

فرهنگ کاشان

بناهای تاریخی و شکم گردی در کاشان

باغ فین و بازار کاشان از شناخته شده ترین بناهای تاریخی این شهر به حساب می آیند، که همه به خوبی آنها را می شناسیم. خانه طباطبایی ها، خانه بروجردی ها، حمام سلطان امیر احمد، تپه سیلک و غیره از دیگر بناهای مهم و تاریخی این شهر به حساب می آیند. اگر قصد سفر به شهر کاشان را داشته باشید حتما آبگوشت به، نخودآله و شفته نخودچی را امتحان کنید. پایه اکثر غذاهای سنتی این شهر از گوشت و برنج و حبوبات تشکیل شده است.

اکثر مردم این شهر در گذشته لباس هایی محلی داشتند و این در حالیست که تغییر پوشش در سالهای معاصر باعث شده است تا پوشش مردم این شهر شکلی یک دست و همرنگ با دیگر نقاط ایران شود؛ با اینکه امکان خرید و یافتن لباس های محلی در این شهرستان وجود دارد. این لباس ها شامل شلوار گشاد کرباس، گیوه محلی، روسری های گلدار هستند.

باغ فین

اجاره روزانه اقامتگاه و خانه در کاشان

خب، بعد از چشیدن غذاها و بازدید از مکان های دیدنی زمان اقامت در یک خانه، سوئیت یا آپارتمان کامل و مناسب است. اگر می خواهید در کسری از ثانیه به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید، پیشنهاد میکنیم که از سایت املاک باشی استفاده کنید. اگر مراجعه به سایت برایتان دشوار است، اپلیکیشن املاک باشی به شما کمک می کند تا با جستجوی نام شهر کاشان و زمان سفر بهترین انتخاب ممکن را در کوتاهترین زمان بیابید. قوانین و اطلاعات بیشتر برای اجاره این دست اقامتگاه ها در هر مورد به صورت جداگانه و واضح درج شده اند.

https://www.instagram.com/p/B88SEhlpeyT/?utm_source=ig_web_copy_link
[faqs style=’filterable-toggle’]

مطلب پیشنهادی

غار سنگ شکن

غار سنگ شکن جهرم؛ لانه عجیب و دست ساز

در میان جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر جهرم، باید به غار سنگ شکن اشاره کنیم. این غار دیدنی از زیبایی های خاصی برخوردار است، که می تواند انسان را به وجد آورد. همین جاذبه های تاریخی در جهرم است که منجر شده تا هر ساله بر تعداد گردشگرانی که این شهر را برای سفر انتخاب می کنند، افزوده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *