سفر به آبشار ارنگه تا هفت چشمه

سفر به آبشار ارنگه تا هفت چشمه

ارنگه، نام مجموعه ای از روستاهایی است که در ابتدای جاده چالوس جای گرفته اند. آبشار ارنگه در واقع یکی از جمله زیبایی هایی این منطقه است که در فصل های بهار و تابستان گردشگران متعددی را به سمت خود جذب می کند. مجموعه ای از روستاهای ابهرک، سیجان، گوراب، سرزیارت جی، خور و چاران، ارنگه را تشکیل می دهد. اینجا جمعیت کمی دارد و مملو از درختان سرسبز و در هم تنیده است که گاهی یک ساختمان نسبتا کوچک در آن ها سربرآورده است.

آبشار ارنگه

چگونه به آبشار ارنگه برسیم؟

برای دسترسی به این آبشار باید مسیری را پیاده طی کنید. مسیر ماشین روی آن، به جاده ارنگه و پس از دیدن تابلویی به همین نام مربوط می شود. پس از طی این مسیر به ویلایی در ابتدای جاده بر می خورید که بعد از آن مسیر پیاده رو آغاز می شود. آبشار ارنگه دسترسی سختی ندارد. در واقع بالای رودخانه ارنگه قرار گرفته که همانطور که اشاره کردیم حوزه دسترسی به آن از ابتدای جاده چالوس آغاز می شود. اگر در آب و هوای خشک و غیر بارانی به اینجا سفر کنید بهتر است، چون برای پیاده روی دچار مشکل نخواهید شد. آدرس دقیق این آبشار را 17 کیلومتری جاده ی کرج به سمت چالوس می دانند.

ارنگه

چرا آبشار ارنگه را برای دیدن انتخاب کنیم؟

طبیعت گردان، همیشه دلایل خاص خود را برای انتخاب یک مقصد ویژه جهت دیدن دارند. آبشار ارنگه ویژگی های ظاهری جذابی دارد که همه را به طی کردن این مسیر پیاده روی پر پیچ و خم ترغیب می کند و راه سفر را بر آنان هموار می سازد. این آبشار 90 متر است و اگر به تصاویر آن نگاه کنید، متوجه شکوه و عظمتش خواهید شد. این، یکی از بزرگترین آبشار های موجود در ایران به شمار می آید که خود به آبشار های کوچکتر دیگر نیز تغذیه رسانی می کند. پس می توانید در نزدیکی آن آبشار های کوچک و درشت دیگری را بیابید که از لطف وجود این آبشار بهره می برند. این آبشار ها نهایتا 5 متر ارتفاع دارند و به مجموعه آنها هفت چشمه گفته می شود.

در مسیر دسترسی به آبشار ارنگه با دره ها و درختان و به طور کلی پوشش گیاهی سبز و دلنوازی روبرو خواهید شد که برای استراحت و بازدید خود به طور جداگانه یک جاذبه به حساب می آیند.

هفت چشمه
[faqs style=”accordion” filter=”shomal”]

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *