یکی از روش های سفر که خیلی از افراد به آن علاقه مند هستند امکان سفر با دوچرخه است. شاید در نگاه اول کمی عادی به نظر برسد اما..

سفر با دوچرخه را از کجا شروع کنیم؟

یکی از روش های سفر که خیلی از افراد به آن علاقه مند هستند امکان سفر با دوچرخه است. شاید در نگاه اول کمی عادی به نظر برسد اما این نوع سفر به سادگی آنچه که فکرش را میکنید نیست. برای شروع شما باید اطلاعات کلی از نحوه سفر، چگونگی کمپ زدن و زندگی در شرایط غیر عادی را داشته باشید. سپس باید با چند تور به صورت گروهی یا با اجاره دوچرخه های حرفه ای مثل دوچرخه کوهستان به سفر های داخلی یا خارجی بروید تا بتوانید در نهایت برای شروع یک سفر تنها و عادی آماده شوید.

سفر با دوچرخه

چرا سفر با دوچرخه؟

سفر با دوچرخه هزینه های چندانی ندارد. خیلی ها سفر به صورت بک پکری یا کوله پشتی گردی را انتخاب می کنند و گمان می کنند که این روش بی نقص و آسان است. اما این نوع سفر ، آشپزی و جابجایی چادر برای اقامت در مکان های مختلف از هرگونه سفر دیگری به صرفه تر است. البته موضوع به همین جا خلاصه نمی شود. این سفر جذاب حاوی تجربه هایی است که در سفر معمولی با ماشین و اقامت در هتل ها (هرچند معمولی) وجود ندارد.

هزینه سفر با دوچرخه به چه میزان است؟

به عنوان مثال با خرج کردن حدود 30 دلار در روز شما می توانید یک سفر خوب و ولخرجانه نیز داشته باشید. حتی خرج کردن میزانی کمتر از این عدد هم مناسب خواهد بود اما با این حال اگر می خواهید از مکان های دیدنی بازدید داشته باشید می توانید هزینه ای برای این منظور کنار بگذارید. هزینه کردن در کشور های مختلف بسته به نوع آن کشور متفاوت است. مثلا  برپایی کمپ در کشور های پیشرفته آسان است و هزینه ی چندانی هم در بر نخواهد داشت. به عنوان مثال شما می توانید با 23 دلار در هر روز به چندین کشور مختلف رکاب بزنید و از سفر تان لذت ببرید. با این حال پس انداز پول برای سفر با دوچرخه بهترین تصمیمی است که می توانید اتخاذ کنید.

سفر با دوچرخه با املاک باشی

برای سفر با دوچرخه به چه تجهیزاتی احتیاج داریم؟

بسیاری از وسایل مورد نیاز برای دوچرخه کاملا بدیهی هستند. اولین مورد دوچرخه توریستی است که باید آن را به همراه تجهیزات جانبی خریداری کنید. دوچرخه های توریستی انواع مختلفی دارند که شامل موارد زیر هستند:

دوچرخه توریستی ورزشی، ترکیبی، خوابیده، اکتشافی، تاشو، دونفره. هرکدام با توجه به شرایطی که دارند برای سفر ها و شرایط خاص مورد استفاده قرار می گیرند. بعد اجاق کمپ، چراغ پیشانی، ترکبند، تشک، خورجین، چادر از جمله وسایلی هستند که باید برای یک سفر تک نفره یا کم جمعیت در اختیار داشته باشید. در سفر هایی که به صورت دسته جمعی انجام می شود به همراه بردن چنین تجهیزاتی به طور کامل لازم نیست اما به تجربه سفر بهتر شما کمک خواهد کرد.

فارغ از این موارد باید آمادگی جسمانی داشته باشید و زمان زیادی را برای سنجش توانایی خود برای شروع سفری ایده آل با دوچرخه امتحان کنید. در نتیجه به همراه بردن یک سری وسایل و لوازم چندان سخت نخواهد بود و شما می توانید مدیریت بیشتری روی خود داشته باشید. سفر های کوچک نزدیک به محل زندگیتان بهترین کاری هستند که توانایی شما را برای چنین سفری می سنجند. اگر برای رزرو یا اجاره اقامتگاه در سفر به کمک دوچرخه به دنبال سایتی معتبر هستید سایت یا اپ املاک باشی در کنار شماست.

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *