تاریخچه سافاری و حضور در دل طبیعت به سالهای پیش برمی گردد، زمانی که عمده دلیل سفر افراد به دل جنگل های آفریقا و حضور در آن جهت شکار حیوانات و تجربه زندگی و تعامل نزدیک با حیات وحش بود...

سافاری چیست و چه اهدافی دارد؟

تاریخچه سافاری و حضور در دل طبیعت به سالهای پیش برمی گردد؛ زمانی که عمده دلیل سفر افراد به دل جنگل های آفریقا و حضور در آن جهت شکار حیوانات و تجربه زندگی و تعامل نزدیک با حیات وحش بود. امروزه مورد دوم در حیطه سافاری مورد نظر است و شکار حیوانات در آن انجام نمی شود. سافاری در ریشه عربی (سفر) به معنای سفر و تجربه ماجراجویی در قلب آن است، که عموماً در حیات وحش آفریقا صورت می گیرد. بسیاری از علاقه مندان به طبیعت  و سفر از این روش استفاده می کنند و دل به جنگل های زیبا و بومی این منطقه می زنند تا با تجربه های جدید به منزل خویش بازگردند.

سافاری

کمک به طبیعت با سافاری!

با توجه به اینکه در گذشته شکار حیوانات از دلایل و اهداف اصلی سافاری بود اما امروزه کمک به طبیعت یکی از جمله دلایل مهم برای پا گذاشتن افراد مختلف در تعطیلات و ایام خاص در دل آن است. از این رو تنها درک و شناخت از محیط زیست و نحوه حیات دیگر جانداران تنها هدف این دست سفر نیست. تور های سافاری توسط مراکز مختلف برگزار می شود که با هدف ارتقای آگاهی افراد و دریافت کمک برای بهبود وضع محیط زیست صورت می گیرد. امروزه به این مدل سفر سافاری مدرن می گویند.

در سافاری چه چیزی را تجربه می کنیم؟

در حقیقت سافاری علاوه بر پیام ها و نگاه های محیط زیست دوستانه ای که دارد برای اهداف مختلفی نیز طراحی شده است که شاید در نگاه اول دقیقا متوجه آن ها نشویم. از جمله این اهداف و تجربه ها می توان به از نزدیک دیدن حیات وحش؛ مثل تجربه ی دور دستی که در حین دیدن یک مستند حیات وحش تجربه می کنیم، عکس گرفتن از پدیده ها و فضای مذکور بسته به نظر و دیدگاه شخصی، دیدن جاذبه های تاریخی که در مکان مورد نظر قرار دارند، شرکت در فعالیت های ماجراجویانه که شاید در یک سفر عادی آنها را تجربه نکنید، ارتباط با مردم محلی که در آنجا زندگی می کنند و نزدیکی به تمامی چشم انداز ها و تجربه هایی که تنها در اینگونه سفر ها اتفاق می افتند می توان اشاره کرد.

انواع سافاری

آیا هنوز هم در سافاری شکار انجام می شود؟

بسیاری از افراد برای کنترل بهتر جمعیت حیوانات و حفاظت از آنها شکار را انتخاب می کنند اما شکاری که به هر دلیلی به محیط زیست آسیب زننده باشد یا گونه های در حال انقراض را تحت تاثیر قرار دهد عملا غیر مجاز و ممنوع است.  بنابراین تنها هدف شکار در اینگونه تجربه های ماجراجویانه کمک به طبیعت است و هدف اصلی نیز از نزدیک دیدن رویداد ها و حیوانات و روند زندگی شان است.

انواع سافاری چیست؟

چند دسته سافاری بسته به فعالیت ها و نحوه انجام سفر وجود دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • گیم درایو
  • گیم ویویینگ
  • تماشای پرندگان
  • پیاده روی
  • قایق سواری یا کانو و ماکورو

در هریک از این روش ها یک اقامتگاه مناسب برای سپری کردن مدت زمانی که در سافاری به سر می برید از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سایت و اپلیکیشن املاک باشی در این رابطه کمک رسان شما خواهد بود.

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *