روستای کندلوس؛ سرزمین آرامش بخش مازندرانی

روستای کندلوس؛ سرزمین آرامش بخش مازندرانی

استان مازندران را به صراحت می توانیم عروس شهرهای شمالی به شمار آوریم. زیرا دنیایی از زیبایی در این استان وجود دارد، که انسان را به نهایت آرامش و هیجان می رساند. یکی از این مناطق دیدنی روستای کندلوس است. این روستای قدیمی، با سبک معماری سنتی که دارد انسان را به سمت خود می کشاند. 

این روستای خوش آب و هوا، در دامنه کوه های البرز واقع شده است. منطقه ای خاص و دیدنی در نزدیکی شهرستان نوشهر استان مازندران. بسیاری از ایرانی ها علاقه خاصی به سفر کردن دارند. از این رو شهرهای شمالی را به خاطر آب و هوای عالی که دارند، برای سفر انتخاب می کنند. 

اولین مسئله ای که منجر می شود تا مسافران و گردشگران روستای کندلوس را برای سفر انتخاب کنند، زیبایی و پاکیزگی طبیعت این منطقه است. امروزه این روستا با نام میخ ساز نیز شهرت دارد. از این رو اگر به جای شنیدن نام کندلوس، نام روستای میخ ساز را شنیدید، تعجب نکنید. 

می توانید در روستای کندلوس زیبایی های طبیعی و بکر بسیاری را مشاهده نمایید. البته این روستا خود از محله های مختلفی نیز برخوردار است، که هر کدام از این محله ها دیدنی های خاص و نابی دارند. تنها کافیست اقدام به اجاره ویلا در کندلوس نموده، و به این روستای خوش آب و هوا سفر کنید. 

روستای دیدنی و زیبای کندلوس

مناطق خاص و دیدنی های روستای کندلوس

از آنجایی که تمامی مناطق شمال ایران از پوشش گیاهی مختلفی برخوردار هستند، می توان به راحتی گیاهان دارویی بسیاری را در این مناطق به دست آور. همین مسئله منجر شده است تا موزه گیاهان دارویی که یکی از مجتمع های بزرگ در کندلوس است، در این روستا واقع گردد. 

در این موزه انواع روغن های گیاهی، اسانس ها، عطر ها و گیاهان دارویی را می توانید مشاهده کنید. گیاهان دارویی که به کشورهای مختلف جهان صادر می شوند. در روستای کندلوس تولید می گردند. 

علاوه بر آن می توانید در این منطقه با موزه مردم شناسی نیز روبه رو شوید. موزه ای دیدنی و زیبا که از بیشتر اشیاء قدیمی و سنتی نگهداری میکند. از جمله اشیاء قدیمی که در این موزه مردم شناسی وجود دارند، باید به نقاشی های سنتی و قهوه خانه ای، مجسمه ها، ابزار آلات فلزی، زینت آلات روستایی، چینی آلات و … اشاره کنیم. 

برای سفر به روستای کندلوس بهتر است فصل بهار و تابستان را انتخاب نمایید. تا بتوانید زیبایی های این منطقه را با تمام وجودتان لمس کنید. زیرا کندلوس از فروردین تا آبان ماه هوای مطلوبی دارد و سرد نیست. 

خانه های سنتی روستای کندلوس
[faqs style=”accordion” filter=”shomal”]

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *