روستای پالنگان کردستان؛ سرزمین گم شده در دل کوه

روستای پالنگان کردستان؛ سرزمین گم شده در دل کوه

به صراحت می توانیم استان کردستان را زیباترین و جذاب ترین استان در منطقه غربی کشور به شمار آوریم. این استان سراسر روستاها و مناطق بومی دیدنی است. روستای پالنگان که در میان کوه محصور شده است، از دیدنی ترین نقاط استان کردستان به شمار می رود. 

هر ساله گردشگران بسیاری برای بازدید از این روستای خاص به کردستان سفر می کنند. در اصل باید بگوییم تنها استان گیلان با داشتن روستای ماسوله خود به شهرت نرسیده است، بلکه شهرهای بسیاری در ایران وجود دارند که از این سبک معماری برخوردار هستند. روستای پالنگان نیز یکی از مناطق خاص در ایران است، که سبک معماری آن شبیه رو ماسوله می باشد. 

این روستا در کنار فضای سرسبز و طبیعی که در اطراف آن وجود دارد، به یک روستای گردشگری تبدیل شده است. از این رو مسافران از اقصی نقاط ایران با اجاره خانه یا اجاره سوئیت در نزدیکی روستای پالنگان، خودشان را برای گذراندن چند روز استراحت به این شهر دعوت می کنند. 

روستای پالنگان

جاذبه های گردشگری و دیدنی روستای پالنگان

رشته کوه های شاهو که هر دو طرف این روستا را دربر گرفته است، منجر شده تا ساختار روستا به شکل خاصی دیده شود. اگر برای اولین بار به این منطقه سفر کنید، احساس می کنید که خانه در میان دو کوه بلند محصور شده اند. گویی مسیری رویایی در پیش چشمان شما قرار دارد. 

علاوه بر آن مسئله ای که روستای پالنگان را به یک منطقه دیدنی تبدیل نموده است، گذر رودخانه از وسط روستا می باشد. این منطقه بکر و طبیعی روح انسان را به آرامش میرساند. از این رو مردم در بیشتر نقاط کشور ترجیح می دهند روزهای تعطیل خود را به این روستا سفر کنند. 

درختان بلوط، زمین های کشاورزی فوق العاده مرغوب، طبیعت بکر و بی نظیر، و دیگر دیدنی ها در این منطقه باعث شده است، تا روستای پالنگان به عنوان بهشت پنهان در استان کردستان شناخته شود. میدانیم که کردستان یکی از مناطق خوش آب و هوا و خنک در ایران است. 

از این رو اگر قصد سفر به این استان را دارید، بهتر است فصل بهار و پاییز به این روستا سفر کنید. می توانید در فصل بهار دشت های گل لاله را در این روستای جذاب مشاهده کنید و ساعت ها به گرفتن عکس های هنری بپردازید. علاوه بر آن در این منطقه چشمه های بسیار زیادی وجود دارد که از آب های گوارایی برخوردار می باشند. 

مراسم مذهبی روستای پالنگان
[faqs style=”accordion” filter=”kordestan”]

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *