روستای سه سار کجاست و چرا به این نام معروف است؟

روستای سه سار واقع در استان گیلان از توابع بخش میرزا کوچک خان جنگلی شهرستان صومعه سرا است. در شهر های شمالی ایران مناطق زیبا همراه با طبیعت بکر زیادی وجود دارند، مانند جنگل ها و سواحل. اما از جاذبه های توریستی دیگر طبیعت استان های شمالی ایران روستا های آن است که شما علی رغم بازدید از این مناطق زیبا و فرح بخش می توانید شاهد زندگی روستایی باشید و حتی از محصولات مرغوب روستاییان مانند خوراک و پوشاک آنها استفاده کنید.

روستای سه سار کجاست و چرا به این نام معروف است؟

موقعیت مکانی روستای سه سار

روستای سه سار از معروف ترین و زیباترین روستا های شمال کشور واقع در استان گیلان است. روستا سه سار به فاصله ی 20 کیلومتری از مرکز استان گیلان قرار دارد. در سمت جنوب شرقی این روستا، کوه تیمور که بلند ترین نقطه در این روستا به شمار می آید قرار دارد. شیب ملایم در روستای سه سار از سمت جنوب آن امتداد می یابد.

تفاوت ارتفاع در این روستا زیاد نیست و تفاوت ارتفاع در بلندترین نقطه و پست ترین نقطه ی آن 7 متر می باشد. اگر به دنبال برنج مرغوب شمال می گردید، باید به این نکته اشاره کرد که اصلی ترین محصولی که در این روستا به دست می آید برنج است. پس برای تهیه برنج سری به اینجا بزنید. در روستای سه سار اهالی روستا مانند اکثر روستاییان دیگر کشور به کار دامداری و کشت سبزیجات نیز مشغول هستند.

روستای سه سار در کنار جنگل های سرسبز گیلان و آب و هوای لذت بخش مخصوصا در فصول گرم تابستان برای مسافران خود مقصدی خوب و پر از جذابیت هایی است که طبیعت برای آنها فراهم کرده است.

گیلان

آب و هوای روستای سه سار

سه سار در غرب استان گیلان و در دامنه ی کوه های تالش قرار دارد، و دارای زمستان هایی سرد و تابستان های نسبتا گرم است. دهکده سه سار از سه جهت توسط کانال های آبرسانی و رودخانه ها محصور است.

دلیل نامگذاری این روستا، به دلیل وجود پرندگانی به نام سار است که در این روستا به وفور وجود دارند. البته علت دیگری هم وجود دارد که گفته می شود وجود سه چشمه سار در آن که مزارع را آبیاری می کرده نام این روستا را شکل داده و شاید به همین دلیل باشد که آن را سه چشمه سار یا همان سه سار می نامند. شما می توانید در فصل های گرم به اینجا سفر کنید.

برای اقامت در این منطقه هم نگران نباشید. تنها کافیست نام شهر یا روستا مورد نظر را در سایت و اپلیکیشن املاک باشی جستجو کنید، تا به لیستی از مکان های اقامتی شامل خانه، سوئیت، آپارتمان و غیره دسترسی یابید.

[faqs style=”accordion” filter=”shomal”]

مطلب پیشنهادی

غار سنگ شکن

غار سنگ شکن جهرم؛ لانه عجیب و دست ساز

در میان جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر جهرم، باید به غار سنگ شکن اشاره کنیم. این غار دیدنی از زیبایی های خاصی برخوردار است، که می تواند انسان را به وجد آورد. همین جاذبه های تاریخی در جهرم است که منجر شده تا هر ساله بر تعداد گردشگرانی که این شهر را برای سفر انتخاب می کنند، افزوده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *