دریاچه مهارلو؛ دریاچه ای به رنگ خون

دریاچه مهارلو؛ دریاچه ای به رنگ خون

زمانی که نام دریاچه به گوشمان میرسد، منطقه ای سرسبز با دریاچه ای به رنگی ابی در ذهن تصور می شود. اما آیا تا کنون دریاچه ای به رنگ خون دیده اید؟ دریاچه مهارلو در استان فارس یکی از دیدنی ترین دریاچه هایی به شمار می رود که سرخی رنگ آن انسان را به سمت خود جذب می کند.

 این دریاچه در قیمت جنوب شرقی استان فارس واقع شده است، و به علت رنگ عجیبی که دارد گردشگران را از سراسر کشور به سمت خود جذب میکند. بسیاری از گردشگران و طبیعت گردان که علاقه زیادی به نقاط خاص دارند، این منطقه را می شناسند و به آنجا سفر میکنند. 

شاید در ابتدای سفر با خودتان بگویید شیراز مکان های تاریخی بسیاری برای دیدن دارد، اما نمی دانید در کنار زیبایی های شهر شیراز، استان فارس دنیای از دیدنی های جالب است. دریاچه مهارلو یکی از این مناطق خاص و دیدنی است که در کنار روستایی با همین نام قرار گرفته است. روستایی که قدمت آن به دوران صفویه باز می گردد و در زمان های قدیم از ان با نام دشت گل یاد می شده است. 

دریاچه مهارلو

علت قرمز بودن دریاچه مهارلو چیست؟

تبخیر آب در این دریاچه بسیار زیاد است. همین مسئله باعث می شود تا شوری آب دریاچه به میزان قابل توجهی افزایش یابد. جلبک های دریایی قرمز رنگی وجود دارند که در آب های شور تکثیر می شوند و زندگی می کنند. به همین دلیل در این دریاچه می توانید به وفور این جلبک ها را مشاهده کنید. 

جلبک های قرمز رنگی که به کشند قرمز شهرت دارند، در اثر تکثیر زیاد سطح دریاچه را به رنگ قرمز در می آورند. این آب به قدری شور است که در آن هیچ نوع موجود زنده ای نمی تواند زندگی کند. تنها نوعی آبزی به نام آرتمیا در دریاچه مهارلو زندگی می کند.

اما در کنار این آبزی، میتوانید انواع مارمولک ها، مار، لاک پشت، سوسمار و .. را به وفور شاهد باشید. پس به یاد داشته باشید که در کنار این دریاچه اقدام به اسکان نکنید. می توانید با اجاره آپارتمان یا سوئیت در منطقه ای نزدیک به دریاچه مهارلو  اقامت نمایید، و تنها برای بازدید و گردش به نزدیکی این دریاچه بروید.

از آنجایی که استان فارس آب و هوای گرم و خشکی دارد، بهتر است اویل بهار و پاییز را برای سفر به این استان انتخاب کنید. مدتی را به تفریح و استراحت بپردازید، و با آرامش و انرژی فوق العاده به استان خود باز گردید. 

دریاچه سرخ رنگ فارس
[faqs style=”accordion” filter=”fars”]

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *