دریاچه زریوار؛ نگین بی مانند کردستان

دریاچه زریوار؛ نگین بی مانند کردستان

کردستان از جمله استان هایی در ایران است که از طبیعت فوق العاده زیبایی برخوردار است. یکی از دیدنی ترین نقاط طبیعی در این استان، دریاچه زریوار است. دریاچه ای که همچون نگینی در منطقه غربی ایران واقع شده است. مردم کشور ما همیشه برای رهایی از خستگی ها، به طبیعت پناه می برند.

به همین دلیل شناختن زیباترین و خاص ترین نقاط طبیعی کشور، می تواند برای آنها یک مزیت به شمار رود. تا هر زمان از کار و روزمرگی خسته شدند، چمدان ببندند و به شهری جدید در کشور سفر کنند. بیشتر افرادی که به طبیعت گردی علاقه مند هستند، دریاچه زریوار را در استان کردستان می شناسند. 

این دریاچه در فصل بهار و تابستان منطقه ای فوق العاده برای سفر به شمار می رود. می توان با دوستان و خانواده به این استان سفر کرد، تا در کنار دریاچه به عکاسی، قایق سواری، آب بازی، تماشای ستاره ها در شب و … پرداخت. زریوار در سال 1389 به عنوان آثار ملی کشور در فهرست به ثبت رسید. 

دریاچه زریوار کردستان

پوشش گیاهی و حیات جانوری دریاچه زریوار

سفر به دل طبیعت و گذراندن اوقات فراغت در چنین مکان هایی، همیشه حال انسان را خوب می کند. حال تصور کنید وارد محیطی با پوشش گیاهی متنوع شده اید. به نظر شما این همه سرسبزی و طبیعت حالتان را دگرگون نخواهد کرد؟ بدون شک تغییراتی را در شما به وجود می آورد. 

اطراف دریاچه زریوار پوشش گیاهی منحصر به فردی دارد که چون شرایط آب و هوایی آن خاص است، شرایط مناسبی را برای رشد بسیاری از نمونه های مختلف پوشش گیاهی در این منطقه فراهم نموده است. می توانید به راحتی در این منطقه درختان مختلفی همچون زالزالک، بلوط، علف هفت بند، نیلوفر آبی، گلابی وحشی، پیچک، نعناع، بادام وحشی و … را مشاهده نمایید. 

علاوه بر آن افرادی که در نزدیکی دریاچه زریوار اقدام به اجاره خانه یا اجاره ویلا نموده اند، می دانند که این منطقه بهترین مکان برای دیدن بسیاری از آبزیان می باشد. از جمله عروس ماهی، ماهی کپور، سیاه ماهی و … . در کنار این آبزیان پرندگان بسیاری نیز در این منطقه زندگی می کنند. از جمله انواع چنگر، پرندگان شکاری، پرستوهای دریایی، اردک سر حنای، بوتیمار و … . 

پس با سفر به این منطقه نه تنها می توانید از طبیعت زیبای آن دیدن کنید، بلکه می توانید به بازدید از پرندگان و انواع درختان متنوع نیز در اطراف دریاچه بپردازید. تمامی زیبایی های خلقت خداوند را در این منطقه خواهید دید. 

نگین سرسبز کردستان
[faqs style=”accordion” filter=”kordestan”]

مطلب پیشنهادی

غار سنگ شکن

غار سنگ شکن جهرم؛ لانه عجیب و دست ساز

در میان جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر جهرم، باید به غار سنگ شکن اشاره کنیم. این غار دیدنی از زیبایی های خاصی برخوردار است، که می تواند انسان را به وجد آورد. همین جاذبه های تاریخی در جهرم است که منجر شده تا هر ساله بر تعداد گردشگرانی که این شهر را برای سفر انتخاب می کنند، افزوده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *