دریاچه اوان ناشناخته در منطقه الموت

آیا می دانید دریاچه اوان کجاست؟ اصلا از وجود چنین دریاچه ای با خبر هستید؟ اُوان یک دریاچه بسیار زیبا و دیدنی در شهر قزوین است و اگر بخواهید دقیق تر از موقعیت آن آگاه شوید باید مابین روستاهای ورین، اوان، زواردشت، و زرآباد واقع شده است. این دریاچه بزرگ 70 هزار متر مربع وسعت دارد و جزء میراث طبیعی ایران به شمار می آید.

دریاچه اوان

زیبایی ها و حقایق دریاچه اوان

دریاچه اوان چندان عمیق نیست با اینکه عمیق ترین بخش آن تا حد 6 متر اندازه گیری شده است. تغذیه آن از آب های زیرزمینی که در بستر آن قرار دارند تغذیه می شود و مابقی آن مربوط به بارندگی است. به همین جهت است که وقتی به آن نگاه می کنید آبی زلال و بدون کثیفی خواهید دید. بسیاری از کشاورزان در این منطقه از رود هایی که هنگام سرریزی رودخانه تشکیل می شود، برای کشت و زرع استفاده می کنند.

بسیاری از مردم از نواحی دور و نزدیک به اینجا می آیند تا به قایق رانی یا ماهیگیری و یا شنا مشغول شوند. زیبایی های طبیعی دریاچه اوان در کنار پرندگان مهاجر و طبیعت بکر آن، بسیار دیدنی است. گفته می شود که این دریاچه یک بازمانده قدیمی از یک دریاچه بزرگتر در گذشته بوده است. در اطراف این دریاچه درخت های سیب، فندق، گردو، و گیلاس وجود دارد.

چرا به اینجا اوان می گویند؟

در ترجمه لغوی، اوان به معنای آبی است که در یکجا جمع شده است و از دل زمین بیرون می آید. این، دلیل تشکیل شدن دریاچه اوان و همینطور تغذیه آن از آبهایی است که در بستر آن قرار دارند. این دریاچه که در نزدیکی جاده الموت واقع شده است و همانطور که اشاره کردیم، روستایی به همین نام در نزدیکی خود دارد که می توانید پس از تماشای دریاچه، به آن هم سر بزنید.

الموت

چگونه به اوان برسیم؟

برای دسترسی به دریاچه اوان زیبا باید وارد منطقه الموت شوید و نرسیده به قزوین (75 کیلومتری آن) به دنبالش بگردید. با نزدیک شدن به این دریاچه به سادگی می توانید آن را تشخیص دهید. چرا که بزرگی و وسعت این دریاچه از دور پیداست و انعکاس طبیعت در آن فضای زیبایی را خلق کرده است.

بعد از پیدا کردن این دریاچه می توانید ساعاتی را دور از هیاهو در کنار آن اطراق کنید. اگر قصد اقامت در قزوین یا شهرهای نزدیک به آن را داشتید هم، جای نگرانی نیست. سایت و اپلیکیشن املاک باشی در خدمت شماست تا خانه، سوئیت و انواع دیگر اقامتگاه های لازم را به راحتی بیابید.

[faqs style=”accordion” filter=”qazvin”]

 

مطلب پیشنهادی

غار سنگ شکن

غار سنگ شکن جهرم؛ لانه عجیب و دست ساز

در میان جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر جهرم، باید به غار سنگ شکن اشاره کنیم. این غار دیدنی از زیبایی های خاصی برخوردار است، که می تواند انسان را به وجد آورد. همین جاذبه های تاریخی در جهرم است که منجر شده تا هر ساله بر تعداد گردشگرانی که این شهر را برای سفر انتخاب می کنند، افزوده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *