خانه موزه دکتر حسابی؛ پدر علم فیزیک در ایران

خانه موزه دکتر حسابی ؛ پدر علم فیزیک در ایران

خانه موزه دکتر حسابی در اصل با قدمت 80 ساله، به عنوان یکی از خانه های تاریخی و دیدنی در تهران به شمار می رود. افرادی که به تاریخ علاقه مند هستند، می دانند این خانه در دوران پهلوی اول ساخته شده است. معمار خانه موزه دکتر یک معمار روسی با نام ویکتور بوده است.

این موزه دیدنی از خانه پدر علم فیزیک در ایران، واقع در خیابان فرشته می باشد. میتوان هر زمان به بازدید از آن پرداخت. گردشگران و مسافران زیادی از سراسر دنیا در سفر به تهران، از خانه موزه دکتر حسابی بازدید می کنند. در میان خیابان های پر دود و دم تهران اما، خانه ای به بلندای تاریخ نهفته است.

این بنای دیدنی و زیبا که امروزه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شناخته می شود، محل سکونت دکتر حسابی، پدر علم فیزیک بوده است. می توان در قسمت به قسمت خانه موزه دکتر حسابی آرامش را با تمام وجود حس کرد. اما بهتر است بازدید از این خانه قدیمی را به فصل بهار موکول کنید.

تا در کنار سبک معماری جذاب آن، از طبیعت و درختان سرسبز آن نیز لذت ببرید. با ورود به خانه گویی اصالت و هویت را با تمام وجود می توان احساس کرد.

خانه موزه دکتر حسابی

قدمت خانه موزه دکتر حسابی چقدر است؟

ساخت این بنا در سال 1300 شمسی آغاز گردید و تا سال 1310 ادامه داشت. معماران بسیاری علاقه مند به ساخت این بنا بودند. اما معمار روسی با نام ویکتور موفق شد ساخت این بنا را بر عهده گیرد. نکته جالب این است که طراحی بنای خانه موزه توسط خود دکتر حسابی انجام شده است.

دکتر حسابی در 40 سال آخر عمر خود، در این خانه زندگی کردند. تا در کنار آزمایشگاهها و کارگاه هایی که خود در این خانه طراحی نموده اند، هم به کارشان رسیدگی کنند و هم سکونت نمایند. پس از مرگ ایشان، خانه دکتر حسابی به عنوان خانه ای قدیمی با سبک معماری زیبا جزو آثار تاریخی تهران شناخته شد.

بسیاری از معماران و گردشگران از دور و نزدیک با اجاره خانه مبله در تهران از طریق وب سایت املاک باشی، به تهران سفر می کنند، تا از این خانه قدیمی و زیبا دیدن نمایند. خانه ای که محل سکونت پدر علم فیزیک، بزرگ مردم ایرانی بوده است.

برخی از گردشگران دیگر نیز با اجاره سوئیت از طریق اپلیکیشن املاک باشی خود را به تهران می رسانند، تا در کنار بازدید از مکان های تاریخی دیگر این استان، از خانه موزه دکتر حسابی نیز بازدید نمایند.

موزه دکتر حسابی در تهران

 

مطلب پیشنهادی

غار سنگ شکن

غار سنگ شکن جهرم؛ لانه عجیب و دست ساز

در میان جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر جهرم، باید به غار سنگ شکن اشاره کنیم. این غار دیدنی از زیبایی های خاصی برخوردار است، که می تواند انسان را به وجد آورد. همین جاذبه های تاریخی در جهرم است که منجر شده تا هر ساله بر تعداد گردشگرانی که این شهر را برای سفر انتخاب می کنند، افزوده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *