خانه طباطبایی کاشان؛ آمیزه ای از تاریخ و فرهنگ

خانه طباطبایی کاشان ؛ آمیزه ای از تاریخ و فرهنگ

در میان تمامی شهرهای استان اصفهان، کاشان دنیایی از زیبایی و تاریخ است. با سفر به این شهر می توانید از مکان های تاریخی و دیدنی بسیاری بازدید نمایید. به گونه ای که خود را در دل تاریخ گم کنید. خانه طباطبایی کاشان یکی از این جاذبه های تاریخی و گردشگری در این شهر به شمار می رود، که به عروس خانه های ایران شهرت دارد.

خانه های قدیمی و امامزاده های بسیاری در کاشان وجود دارند، که هر یک داستانی را در دل خود نهفته اند. یکی از جذاب ترین و خاص ترین این خانه های تاریخی، خانه طباطبایی کاشان می باشد. می توانید به راحتی در نمایه های این خانه، صلابت و سلامت روح را شاهد باشید.

خانه طباطبایی کاشان خانه طباطبایی کاشان؛ آمیزه ای از تاریخ و فرهنگ

معماری خانه طباطبایی کاشان به چه صورت است؟

مسئله ای که منجر شده است تا افراد زیادی تمایل به بازدید از خانه طباطبایی در شهر کاشان داشته باشند، سبک معماری خاص آن می باشد. این خانه تاریخی و قدیمی دارای چهار صحن و حیاط می باشد، که حیاط مرکزی آن متعلق به قسمت بیرونی می باشد.

می توانید در قسمت اندرونی خانه طباطبایی اتاق پنج دری ساده ای را مشاهده کنید، که در اصل محل سکونت خانواده مرحوم طباطبایی بوده است. سقف ضربی  و مصالحی که برای ساخت آن به کار رفته است، به نوع دیگری این خانه را دیدنی و خاص نموده است.

بسیاری از علاقه مندان به تاریخ شهر کاشان را انتخاب می کنند، تا از جاذبه های تاریخی متعدد آن به خوبی بازدید نمایند. این شهر دنیایی از بناهای تاریخی است و می تواند روزها و هفته ها انسان را به بررسی و تحقیق وادار کند. برای سفر به کاشان ساده ترین راه مراجعه به وب سایت املاک باشی و اجاره خانه در این شهر است.

تا برای مدت مناسبی در این شهر مانده و از تمامی جاذبه های تاریخی و دیدنی ان در کنار خانه طباطبایی کاشان بازدید نمود.

مطلب پیشنهادی

کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در میان دیدنی ترین و خاص ترین کلیساهای ایران، برخی به ثبت یونسکو رسیده اند و برخی دیگر به عنوان آثار ملی ایران شناخته می شوند. این کلیساها برای مسیحیان و ارامنه ای که در ایران سکونت دارند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است. اما در کنار این مسئله، زیبایی های خاص این کلیساها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *