جنگل خانیکان، پارک جنگلی بکر در دل نوشهر

جنگل خانیکان، پارک جنگلی بکر در دل نوشهر

پارک جنگلی خانیکان در مسیر 5 کیلومتری نوشهر به جاده نیرنگ و پس از عبور از روستای نیرنگ در پانزده کیلومتری این مسیر واقع شده است. این پارک جنگلی را زیباترین پارک شهرستان نوشهر می دانند که در واقع از منظری دیگر یکی از جاذبه های استان مازندران به حساب می آید.

این طبیعت بکر و زیبا در کنار روستای نیرنگ بسیار تماشایی بوده که به همراه صدای پرندگان و سرسبزی خیره کننده اش، تکمیل می شود. اگر یکبار به پارک جنگلی خانیکان بروید دیگر توان دل کندن از زیبایی های آن را نخواهید داشت.

خانیکان

زیبایی های پارک جنگلی خانیکان

پارک جنگلی خانیکان لحظه به لحظه پر از شگفتی است. بنابراین هر بار سفر به آن باعث کشف یک زیبایی تازه در آن می شود. مناظر دیدنی و جذاب روستا به همراه رودخانه کرکرود جلوه ی خاصی به این ناحیه بخشیده اند. به جز این مورد اگر تنها قصد بازدید از این پارک جنگلی را نداشتید می توانید به منطقه نیرنگ بروید که یکی از بکر ترین و جذاب ترین بخش ها در شهرستان نوشهر است. در پارک جنگلی خانیکان محدودیت وجود ندارد. شما می توانید بینهایت زیبایی را تنها در همین پارک شاهد باشید که شاید نمونه آن را در جایی دیگر ندیده اید. با اینکه این منطقه کاملا بکر و دست نخورده باقی مانده اما نمی توان از تاثیراتی که گردشگران روی آن گذاشته اند غافل شد.

محل دقیق پارک جنگلی خانیکان

اگر قصد ورود به این جنگل را داشته باشید ابتدا باید به روستای کوشکسرا وارد شوید. روستای کوشکسرا از توابع مازندران به حساب می آید و بسیاری از جنگل ها و اراضی جنگلی را در اطراف خود جای داده است. مردم در این ناحیه عمدتا به دامداری و کشاورزی مشغولند و این مشاغل به صورت سنتی در آن رواج دارد. اگر از دیدن پارک جنگلی خانیکان دست کشیدید می توانید به این روستا وارد شوید و از خوراکی های خوشمزه تا زیبایی های طبیعی و زندگی سنتی مردم آن لذت کافی را ببرید. کوشکسرا دارای بافت تاریخی قدیمی و زیبایی است که در آن یک موزه مردم شناسی و دو امامزاده به نام های حمزه رضا و خاتون رضا قرار دارد.

مازندران

اتراق در پارک جنگلی خانیکان

اگر قصد ساعاتی ماندن در دل این پارک را دارید می توانید در کنار رودخانه کرکرود بمانید و از مناظر زیبای آن لذت ببرید. سرسبزی کوه ها و حضور حیوانات مختلف مانند اسب ها در دل این پارک حس آرامش بخش و روح نوازی را به آن القا می کنند. این جنگل در تمامی فصل ها زیبایی ها و جذابیت های خاص خودش را دارد اما در فصل پاییز بسیاری دیدنی و جذاب خواهد بود. پس برنامه سفر خود را طوری طراحی کنید که در اوایل پاییز به

دیدن آن بروید. در صورتی که قصد اقامت در مازندران یا نوشهر را دارید و می خواهید دسترسی آسانتری به این پارک جنگلی داشته باشید پیشنهاد می کنیم که به سایت یا اپ املاک باشی سری بزنید. در این دو بستر امکان اجاره و  رزرو روزانه اقامتگاه هایی نظیر خانه، سوئیت یا آپارتمان به آسانی و تنها در چند دقیقه وجود دارد.

[faqs style=”accordion” filter=”shomal”]

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *