جزیره مارو یا جزیره شیدور

جزیره مارو ؛ جزیره خاص و دیدنی در هرمزگان

شاید باورتان نشود اما هنوز مناطق بکر و خاصی در کشور هستند، که توسط افراد محدودی شناخته شده هستند. یکی از این مکان های بکر، جزیره مارو یا شیدور است. این جزیره دیدنی که به جزیره مرجانی نیز شهرت دارد، در اب های خلیج همیشه فارس قرار گرفته، و بخشی از شهرستان ابوموسی به شمار می رود. تنها کافیست 1 و نیم کیلومتر از جزیره لاوان دور شوید، تا با جزیره شیدور مواجه گردید.

یکی از جاذبه هایی که منجر شده است تا این جزیره شناخته شود، لاک پشت های دریایی است که در این منطقه قرار دارند. حتی باید بگوییم بسیاری از لاک پشت ها در جزیره مارو تخم گذاری می کنند، و این منطقه در واقع زیستگاه آنها شناخته می شود.

جزیره مارو

دیدنی های جزیره مارو یا شیدور

اگر قصد دارید به این منطقه سفر کنید، در اولین قدم لازم است به سراغ وب سایت املاک باشی روید و از طریق این سایت، خانه یا سوئیتی در نزدیکی جزیره شیدرو اجاره کنید. پس از آن خودتان را برای آغاز سفری خاطره انگیز به یک منطقه بکر و جذاب اماده کنید. این جزیره زیستگاه پرندگان، خزندگان و آبزیان بسیاری است. می توانید در این منطقه علاوه بر لاک پشت های دریایی، با تنوع آبزیان نیز مواجه شوید.

آبزیان مختلفی همچون نهنگ ها، دلفین ها و … در این منطقه زندگی می کنند، و جزیره مارو را به یک جزیره خاص تبدیل کرده اند. در کنار تمام دیدنی های خاص این منطقه، باید به اکوسیستم بکر و منحصر به فرد آن نیز اشاره کنیم. اکوسیستم این منطقه از استان هرمزگان، انسان را وارد دنیای مستند و راز بقا می کند. زیرا از هر طرف می توانید نوع خاصی از موجودات زنده را مشاهده کنید.

از یک سو آبزیان و از سوی دیگر پرندگان به این جزیره رویایی هیجان و زیبایی بخشیده اند. در کنار آن نیز پرندگان مهاجر دیدنی ای در جزیره شیدور وجود دارد که صدای گوش نوازی با خود به همراه دارند.

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *