جذاب ترین پارک های تهران

جذاب ترین پارک های تهران کدامند؟

تهران، شهر شلوغی که همه از آلودگی آن حرف می زنند، جذابیت های خاصی را در دل خود جای داده است. یکی از جذاب ترین ویژگی های این شهر بزرگ، پارک های تهران است. پارک هایی زیبا با بهترین و متنوع ترین امکانات، که هم برای تفریح و هم برای ورزش کردن و گردش مناسب هستند.

وقتی وارد این پارک ها می شوید دیگر از سروصدا و ترافیک شهر خبری نیست. گویی در دل این شهر شلوغ و پر از داستان، بهشت های کوچکی قرار گرفته اند که انسان را به وجد می آورند. بیشتر مردم تهران و مردمی که پایتخت را برای مسافرت انتخاب می کنند، نمیدانند که چه پارک های زیبایی در این شهر بزرگ است. 

جذاب ترین پارک های تهران کدامند؟

پارک هایی که نمادی از زیبایی و طبیعت ایران را در خود جای داده اند و بهترین مکانها برای تفریحات آخر هفته و روزهای تعطیل هستند. پارک های زیبا و منحصر به فرد در تهران هر سوی این کلان شهر شلوغ را در بر گرفته اند. می توانید در شرق، غرب، شمال، جنوب و حتی مرکز این استان نیز پارک های خاص و زیبایی را شاهد باشید. 

مهمترین و زیباترین پارک های تهران کدامند؟

از جمله مهمترین و زیباترین پارک های ساخته شده در تهران، می توانیم به پارک جمشیدیه، پارک ملت، پارک قیطریه، پارک نیاوران، پارک طالقانی، پارک اب و اتش، پارک نوروز، پارک شطرنج، پارک ولایت، پارک بعثت، پارک المهدی، پارک جنگلی لویزان، پارک چیتگر، پارک ایران زمین، پارک گفت وگو، پارک شهر، پارک هنرمندان و … اشاره نماییم. 

⦁ پارک شهر

یکی از قدیمی ترین و معروف ترین آنها ، پارک شهر است. این پارک که در منطقه 12 تهران واقع قرار دارد، از سال 1339 تاسیس شده است. اگر علاقه مند هستید در روز های تعطیلات خود علاوه بر تفریح، خرید عالی نیز داشته باشید، بهتر است پارک شهر را برای سفر انتخاب کنید. 

زیرا این پارک در نزدیکی بازار بزرگ تهران واقع شده است و محیطی قدیمی و نوستالژی به شمار می رود. می توانید از تنوع گیاهی زیبای آن در کنار آب و هوای فوق العاده عالی، لذت ببرید. علاوه بر آن مسئله ای که منجر به محبوبیت بیشتر این پارک در تهران گردیده است، وجود کتابخانه ای بزرگ و غنی در پارک شهر است

زیباترین پارک های تهران

⦁ پارک گفت وگو 

این پارک زیبا و خاص که در ناحیه غرب تهران واقع شده است، در اردیبهشت سال 1382 تاسیس شد. تنوع گونه های درختی در این پارک محبوبیت پارک گفت وگو را نسبت به دیگر پارک ها در تهران افزایش داد. علاوه بر آن این پارک به نوعی تلفیق از فرهنگ و معماری شهرهای مختلف همچون ایتالیا و انگلستان است. 

مجسمه مریم مقدس که در اصل نمادی از صلح و دوستی در دنیا به شمار می رود، در بخش میانی پارک گفت وگو واقع شده است. امکانات عالی این پارک، بسیاری از مردم تهران و دیگر شهرها را برای گذراندن روز های تعطیل به سمت خود میکشاند. 

پارک های خاص در تهران

نحوه اقامت نزدیک پارک های زیبا

برای کسانی که قصد اقامت کوتاه مدت یا بلند مدت در تهران را دارند اقامت نزدیک پارک های زیبای تهران میتواند مزیت به حساب بیاید چرا که این مناطق قطعا از آب و هوای مطلوب تر و چشم اندازی زیباتر برخوردار است .برای اجاره سوئیت، آپارتمان مبله، خانه و ویلا در مجاورت پارک ها ، کافیست به وب سایت املاک باشی مراجعه کنید. علاوه بر آن می توانید با نصب اپلیکیشن املاک باشی بر روی گوشی های هوشمند خود، به راحتی برنامه ای برای آخر هفته خود تدارک ببینید. روزهای استراحت خود را به تفریح و گردش در دل پارک های تهران بپردازید. 

[faqs style=”accordion” filter=”tehran”]

مطلب پیشنهادی

غار سنگ شکن

غار سنگ شکن جهرم؛ لانه عجیب و دست ساز

در میان جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر جهرم، باید به غار سنگ شکن اشاره کنیم. این غار دیدنی از زیبایی های خاصی برخوردار است، که می تواند انسان را به وجد آورد. همین جاذبه های تاریخی در جهرم است که منجر شده تا هر ساله بر تعداد گردشگرانی که این شهر را برای سفر انتخاب می کنند، افزوده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *