به دریاچه ارواح سفر کنیم یا خیر؟

به دریاچه ارواح سفر کنیم یا خیر؟

وجود مکان های خاص و اعجاب انگیز در ایران موضوعی تکراری است با اینکه هر بار شناخت این مکان ها اتفاقی جالب و هیجان انگیز به شمار می آید. یکی از این عجایب نیز در شهرستان نوشهر استان مازندران جا خوش کرده و به نام دریاچه ارواح معروف است. اگر چه مردم محلی و بومی ساکن در اینجا به آن نام دریاچه دشت ممرز را داده اند اما به دلیل ظاهر و شرایط باتلاقی به آن دریاچه ارواح می گویند. بکر بودن و مه گرفته بودن این منطقه و شرایط آب و هوایی خاص دلیل محکم و مناسبی برای بازدید از آن به حساب می آید.

دریاچه ارواح

چگونه به دریاچه ارواح برسیم؟

مسیر دسترسی به دریاچه ارواح چندان سخت نیست، با اینکه البته شما مستلزمید که بخشی از راه را با ماشین طی کرده و بخش دیگری را به دلیل عدم وجود جاده مناسب پیاده طی کنید. اگر وسایل و لوازمتان را آماده کرده اید می توانید در 12 کیلومتری نور به نوشهر هنگامی که روستای ونوش را رد کردید، دومین بریدگی را دور بزنید و پس از صد متر به شهرک ساصد برسید. اینجا یک جاده خاکی وجود دارد که حدود 3 کیلومتر تا جاده شرکت چکش طی می شود.

پس از آن به یک دوراهی می رسید. در سمت چپ یک بخش نگهبانی وجود دارد که برای بررسی و بازپرسی افرادی که به این مکان وارد می شوند تعبیه شده است. پس از عبور از این نگهبانی باید 15 کیلومتر را طی کنید تا به یک جنگل برسید. به تابلوی دشت ممرز یا همان دریاچه ارواح که رسیدید باید باقی مسیر را پیاده طی کنید. این مسیر از جاده فرعی تا کنار دریاچه است و 30 دقیقه زمان می برد.

در کنار یا نزدیکی این دریاچه ارواح هیچ امکانات لازمی وجود ندارد. بنابراین در صورت لزوم حتما وسایل و اقلام مورد نیاز را با خود به همراه ببرید.

مازندران

زیبایی های دریاچه ارواح

با اینکه همیشه از مرموز بودن و افسانه های مرتبط با دریاچه ارواح زیاد نقل می کنند اما طبیعت زیبا و شرایط خاصی که در آن بوجود آمده است دلیل خوبی برای دیدن آن به شمار می آید. درختانی که در این دریاچه قرار گرفته اند در اثر گذر زمان حالت پوسیده و مرده به خود گرفته اند. جنگلی که داخل این دریاچه قرار گرفته است نیز خود یک بخش خاص و جداگانه را از این محل تشکیل می دهد.

طوری که پیدا کردن نور و دیدن آسمان به دلیل در هم بودن شاخه درختان کمی سخت است. لازم به ذکر است که سفر در فصل پاییز به این مکان اشتباهی بزرگ است چرا که شرایط دسترسی به آن سخت می شود و شاید مشکلاتتان در طی سفر دوچندان نیز خواهد شد. این مسئله برای فصل زمستان به دلیل هوای سرد و شرایط جوی ناپایدار نیز صدق می کند. شنیدن صدای حیوانات وحشی و سکوت این منطقه را آمیزه ای از ترس و زیبایی می دانند.

اگر قصد ماندن در این منطقه یا شهرستان نوشهر را داشتید می توانید سری به سایت یا اپلیکیشن املاک باشی بزنید. با جستجو نام نوشهر یا مناطق نزدیک به این شهرستان مکان های اقامتی متعددی شامل سوئیت یا آپارتمان و خانه برایتان لیست خواهند شد.

[faqs style=”accordion” filter=”shomal”]

مطلب پیشنهادی

غار سنگ شکن

غار سنگ شکن جهرم؛ لانه عجیب و دست ساز

در میان جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر جهرم، باید به غار سنگ شکن اشاره کنیم. این غار دیدنی از زیبایی های خاصی برخوردار است، که می تواند انسان را به وجد آورد. همین جاذبه های تاریخی در جهرم است که منجر شده تا هر ساله بر تعداد گردشگرانی که این شهر را برای سفر انتخاب می کنند، افزوده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *