بلند ترین آبشار ایران کدام است؟ آشنایی با آبشار لاتون

بلند ترین آبشار ایران کدام است؟ آشنایی با آبشار لاتون

در استان سرسبز و زیبای گیلان آبشار های بسیاری وجود دارد، اما بزرگترین آبشار ایران به لحاظ ارتفاع و بلندی آبشار لاتون است. آبشار لاتون واقع در غربی ترین نقطه ی استان گیلان و نزدیک به آستارا است. همه جای استان گیلان گواه بر سر زندگی و طبیعت زیبای آن است، در مسیر رسیدن به آبشار لاتون هم به همین شکل است. در حالی که به سوی آبشار راه می افتید سر راهتان در جنگل های گیلان از پیاده روی هم لذت خواهید برد، جنگلی با پوشش درختانی مانند ازگیل، گلابی و گردو که همه شان نیز میوه های خوش طعمی هستند.

آبشار لاتون

معرفی مرتفع ترین آبشار ایران

آبشار لاتون رازی زیباست که جنگل های گیلان در خود پنهان کرده اند. در سال 1399 این آبشار به ثبت ملی رسید. حتما نقاشی هایی از طبیعت دیده اید، ولی خود طبیعت همیشه بهترین نگارگر است، نگاره ای مرتفع در چشم اندازی بی حد و حصر سرسبز در استان بی نظیر گیلان به نام آبشار لاتون، از توان تصویرگری فوق العاده زیبای طبیعت ایران سخن می گوید. آبشار لاتون در نزدیکی روستایی به نام کوته کومه قرار گرفته و اگر به این روستا رسیدید 60 کیلومتری تا آبشار فاصله دارید، که با پیاده روی در پهنه ی سرسبز جنگل نیز همراه است.

پس از اینکه پیاده رویتان را در جنگل شروع کردید کم کم به کوه ها و تپه های سبز پوش شده از درختان انبوه می رسید. آبشار لاتون با اینکه مسیر دسترسی آن دور است اما امکانات برای مسافران تعبیه شده است و بدون نگرانی میتوانید به سمت این آبشار راه بیفتید.

آبشار لاتون در منطقه ای سرسبز و کوهستانی واقع است و باید برای مسیرتان امکاناتی مناسب جنگل پیمایی و کوهنوردی را به دنبال داشته باشید، زیرا آبشار لاتون از کوه اسپیناس سرچشمه گرفته و در دامنه ای که با درختان فرش شده است می توانید تجربه ی خوبی از کوهنوردی داشته باشید. کم کم با رسیدن به نزدیکی آبشار لاتون، با شنیدن صدای خوش آب خستگی تان در می رود و می توانید به تماشا و پالایش روح و جسمتان در کنار این پدیده ی زیبای طبیعی بپردازید.

اهالی این منطقه تالشی هستند و بیشتر به دامداری مشغولند، دیدن زندگی پاک و سر زنده ی این مردمان خالی از لطف نیست و می توانید تجربه ی بسیار خوبی را در بین آنان تجربه کنید.

آبشار

موقعیت مکانی و مسیر های دسترسی آبشار لاتون کجاست؟

آبشار لاتون در کنار کوه اسپیناس و در 6 کیلومتری روستای کوته کومه واقع است.این آبشار در میان کوه های سبز در غرب شهرستان لوندویل واقع شده که از توابع آستارا است. به روستا که رسیدید حدود 3 تا 4 ساعت پیاده روی تا آبشار زمان میبرد. در مسیر رفتن به سمت آبشار چشمه های خنک و آشامیدنی زیادی وجود دارد. همچنین در مسیر پرتگاه ها و مسیر های خطرناکی وجود دارد پس با تجهیزات درست پا به این مسیر بگذارید.

این آبشار از دو مسیر سوها و لوندویل قابل دسترسی است. مسیر لوندویل را اگر از سمت گیلان هستید انتخاب کنید و از سوی اردبیل هم از مسیر سوها به آن دسترسی خواهید داشت. اگر قصد اقامت در اینجا را داشتید، می توانید سری به سایت یا اپ املاک باشی بزنید و خانه، سوئیت یا آپارتمان را در کمترین زمان رزرو کنید.

[faqs style=”accordion” filter=”shomal”]

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *