با مکان های دیدنی مشهد تا چه حد آشنایی دارید؟

با مکان های دیدنی مشهد تا چه حد آشنایی دارید؟

کلان شهر مشهد از شهر های زیبا و بزرگ ایران به شمار می آید. مکان های دیدنی مشهد، این شهر غنی از تاریخ و فرهنگ بسیار زیاد است، که مهمترین و مشهور ترین آن حرم امام رضا(ع) است. این مکان مقدس و زیبا نیاز چندانی به معرفی ندارد و ایرانیان زیادی همیشه و از هر کجا به این مکان سفر می کنند.

حرم مطهر امام رضا طی آمار و ارقامی که نشان دهنده ی شکوه و عظمت این مکان مذهبی است، تعداد مسافران داخلی را 27 میلیون و مسافران خارجی را 2 میلیون برآورد کرده اند.

مشهد

شهر مشهد کجاست؟

این شهر در بین دو کوه بینالود و هزار مسجد واقع شده است و در حوزه ی کشف رود در دشت مشهد قرار گرفته است. نام این شهر چه در اسناد تاریخی و در اسناد حماسی و تاریخی به نام توس آورده شده است، و پس از شهادت امام رضا در این شهر به نام مشهد نام گرفته است. این شهر محل زندگی اقوام گوناگونی است که در استان بزرگ خراسان زندگی می کنند.

بهترین مکان های دیدنی مشهد کدامند؟

شهر مشهد از تاریخی ترین و گسترده ترین شهر های ایران به حساب می آید، مشهد یکی از شهر هایی است که از نظر موزه های تاریخی بسیار غنی است و بسیاری از کسانی که به تاریخ و فرهنگ ایران علاقه مندند می توانند این شهر را برای مسافرت انتخاب کنند. از مکان های دیدنی مشهد به 15 موزه ی فعال می توان اشاره کرد. مجموعه موزه های آستان قدس رضوی که از بزرگترین و پربار ترین موزه های ایران به شمار می آید و دارای 10 موزه به صورت جدا از هم است.

نادر شاه افشار که به عنوان آخرین جهانگشای آسیایی از او نام میبرند و القابی چون اسکندر دوم یا ناپلئون آسیا را به او داده اند نیز در این شهر به خاک سپرده شده است و موزه ای در باغ نادری به همین نام در کنار مقبره ی نادر شاه بنا گشته است.

از دیگر مکان های دیدنی مشهد و موزه های زیادی که داراست می توان به موزه های آب، موزه ی بزرگ تاریخ طبیعی، موزه ی علوم و … اشاره کرد.

فردوسی

دیگر مکان های دیدنی مشهد

هتل ها نیز از مکان های دیدنی مشهد به حساب می آیند، هتل هایی که بعضا تاریخی اند و روز های بسیاری را حتی از زمان قاجار به خود دیده اند. این شهر غریب به 300 واحد اقامتی اعم از هتل ها و هتل آپارتمان ها و … را دارا می باشد. در کنار حرم مطهر امام رضا مسجد تاریخی گوهرشاد قرار دارد که نمادی زیبا و برجسته از هنر ایران است که از دوران مغولان به یادگار مانده است.

مدرسه ی عباسقلی خان، گنبد خشتی مشهد، پیر پالان دوز، گنبد سبز مشهد و آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی نیز از دیگر مکان های دیدنی مشهد به شمار می آیند که قطعا ارزش دیدن را دارند. اگر قصد اقامت در مشهد را داشتید، می توانید سری به سایت یا اپ املاک باشی بزنید و خانه، سوئیت یا آپارتمان را در کمترین زمان رزرو کنید.

[faqs style=”accordion” filter=”mashhad”]

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *