آشنایی با شهر نوش آباد که بیش از 1500 سال قدمت دارد!

آشنایی با شهر نوش آباد که بیش از 1500 سال قدمت دارد!

در پنج کیلومتری کاشان شهری باستانی به اسم نوش آباد قرار دارد که مهم ترین اثر تاریخی آن، یک تونل زیر زمینی است. این شهر زیر زمینی در تپه های باستانی سیلک واقع شده است و مهم ترین دلیل گردشگران برای سفر به این منطقه است. به این شهر زیر زمینی اویی گفته می شود.

آثار تاریخی متعددی در شهر نوش آباد قرار دارد که از جمله آنها می توان به مسجد امام علی و مسجد جامع، پل تاریخی اسحاق آباد و غیره اشاره کرد. مسیر های دسترسی به این شهر از طریق جاده 2 کیلومتری شرق به آران و بیدگل، یا جنوب به کاشان و هفت کیلومتر تا سفید شهر از غرب و در نهایت از شمال به کویر مرکزی منتهی می شود.

نوش آباد

پیشینه تاریخی شهر نوش آباد

گفته می شود که این شهر در گذشته مرکز حکومت انوشیروان و در کل شهر انوشیروان به حساب می آمده است. در کتاب های مختلفی مثل تذکره های زیارت به این موضوع اشاره شده است. اگر نام نوش آباد و انوشیروان را کنار هم قرار دهیم، دلیل نامگذاری شهر به این نام را هم به آسانی متوجه می شویم که از انوشه گرفته شده است. معنی لغوی آن جاودان و همیشه زنده می باشد.

کاشان

نگاهی به شهر زیر زمینی نوش آباد، اویی

شهر اویی را دالان های تودرتو تشکیل می دهند و صحه ای بر باستانی بودن این منطقه می گذارند. عمق شهر تا 16 متر هم تخمین زده می شود و دارای اتاق ها، کانال ها، راهرو ها و چاه های متخلف می باشد که روی هم طی چند طبقه بنا شده اند.

بخش های مختلف این شهر جالب توجه برای پناه گرفتن، یا جمع کردن آذوقه نظر بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کرده است. این شهر زیر زمینی ورودی های متعدد هم دارد که به دلیل جلوگیری از مسدود شدن کل شهر زیر سیلاب بوده است. بلندی سقف این شهر زیرزمینی تا صد هفتاد الی هشتاد سانتیمتر است که نشان دهنده قد انسان در آن دوران بوده است.

اویی

چرا به دیدن نوش آباد برویم؟

نوش آباد باستانی است، جاذبه های طبیعی و تاریخی آن از دل تاریخ برآمده اند و می توان گفت که در سفر به اینجا در واقع در تاریخ قدم خواهید زد. با این حال اگر این مزیت ها برایتان جلب کننده نیست می توانید جاذبه های طبیعی آن را مورد توجه قرار دهید. البته توجه داشته باشید که تابستان ها فصل مناسبی برای سفر به این ناحیه نیست.

برای اقامت در این منطقه می توانید به سایت و یا اپلیکیشن املاک باشی برای رزرو و اجاره خانه، سوئیت یا ویلا سری بزنید.

[faqs style=”accordion” filter=”kashan”]

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *