آشنایی با روستای برغان، روستای آلوچه ها

آشنایی با روستای برغان ، روستای آلوچه ها

شاید با آمدن نام برغان کلمه ی آلوچه برغان در ذهن تان پدیدار شود. در واقع درست حدس زده اید. بهترین آلوچه ها از دل این روستا بیرون می آیند. روستای برغان روستایی کوچک و زیباست که اگر از بالا به آن نگاه کنید حس می کنید که گویی در دل کوه قرار گرفته است. آدرس این روستا استان البرز، ساوجبلاغ، منطقه چندار و کردان است. این روستا به واسطه زیبایی هایی که دارد مقصد اصلی برخی گردشگران است. لیست این زیبایی ها را می توان در چند کلمه خلاصه مانند: طبیعت زیبا، چنار های هزار ساله، بناهای تاریخی روستا و طبیعت دیدنی پاییزی آن ردیف کرد. برای اینکه به این منطقه سفر آگاهانه تری داشته باشید لطفا ادامه این مطلب را از دست ندهید.

روستای برغان

روستای برغان کجاست؟

روستای برغان در نزدیکی کرج واقع شده است و به نوعی یک مکان خوش آب و هوا برای کسانی به حساب می آید که دوست دارند مدتی را دور از شهر نشینی و آب و هوای آلوده آن بگذرانند. روستای برغان باغ ها و زمین های سرسبزی دارد و رودخانه هایی که در دل آن جاریست به زیبایی هایش می افزاید. این شهر مهد آلوچه های خوشمزه و مرغوب و همچنین میوه های تازه است.

پیاده روی در روستای برغان

حضور در روستای برغان حتی در مدت زمانی محدود و مشخص لازمه پیاده روی و گشت زنی در دل آن است. بنابراین فکر چرخ زدن با ماشین در آن را از سر بیرون کنید. زیبایی های این روستا از همان ابتدای ورودتان به روستا مشخص می شود و تمامی درختان در واقع در مسیر ابتدایی ورودی قرار داده شده اند. اگر در فصل پاییز به این روستا سفر کنید زیبایی های بهشتی این درختان دو برابر خواهد بود.

همچنین دو رودخانه زیبا نیز در این روستا جاری هستند که شاهرود و سنج نام دارند و از البرز مرکزی تا این روستا را طی می کنند. در این روستا یک درخت کهنسال وجود دارد که به درخت گرده بینه مشهور است. همچنین درخت های دیگری به طول 12 متر طور و عمر صد ساله در این روستا وجود دارند که بر اساس عقاید خاص مردم این منطقه همواره گرامی داشته می شوند.

مسجد جامع برغان

دیدنی های تاریخی روستای برغان چیست؟

در این روستا دیدنی های تاریخی و المان های مذهبی مردم به خوبی به چشم می خورد. این دیدنی های مذهبی شامل مسجد جامع برغان، تکیه بارمله و حسینیه اعظم هستند که زیبایی های خاص خود را دارند. به عنوان مثال گفته می شود که مسجد جامع این روستا حدود 800 سال قدمت دارد. به جز این موارد دیدنی های تاریخی دیگری مثل پل تاریخی برغان مقابل ورودی حسینیه اعظم با یک چشمه طاق قرار گرفته. مورد بعدی به تپه کش طلا خلاصه می شود که ارتفاعی در حدود 120 متر دارد و در شمال این روستا واقع شده است. گفته می شود در گذشته قلعه ای باستانی روی این تپه وجود داشته که در حال حاضر اثری از آثار آن نیست.

برای اقامت در این روستا یا البرز شما می توانید از اپ یا سایت املاک باشی جهت رزرو خانه، سوئیت یا آپارتمان استفاده نمایید که بسیار مقرون به صرفه می باشد.

[faqs style=”accordion” filter=”karaj”]

مطلب پیشنهادی

غار سنگ شکن

غار سنگ شکن جهرم؛ لانه عجیب و دست ساز

در میان جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر جهرم، باید به غار سنگ شکن اشاره کنیم. این غار دیدنی از زیبایی های خاصی برخوردار است، که می تواند انسان را به وجد آورد. همین جاذبه های تاریخی در جهرم است که منجر شده تا هر ساله بر تعداد گردشگرانی که این شهر را برای سفر انتخاب می کنند، افزوده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *