آبشار کرودی کن یا تنگ زندان بام ایران

آبشار کرودی کن یا تنگ زندان بام ایران

بیشتر استان های ایران از طبیعت دیدنی و خاصی برخوردار هستند. اما استان چهارمحال و بختیاری به دلیل آنکه منطقه ای کوهستانی است، از آبشارهای بسیاری برخوردار است. آبشار کرودی کن یا تنگه زندان که در این استان واقع شده است، از جمله مرتفع ترین و بلندترین آبشار ها در ایران به شمار می رود. 

تمامی کسانی که این استان را برای سفر انتخاب کرده اند، همیشه از طبیعت سرسبز ان یاد می کنند. جاذبه های طبیعی که در بام ایران قرار دارد انسان را به سمت خود جذب میکند. تا برای چند روز هم که شده است، به استراحت بپردازند. آبشار کرودی کن در میان آبشارها، چشمه ها، پارک های جنگلی و تالاب هایی که در این استان قرار دارد، بسیار مشهور است. 

این آبشار در واقع با نام آبشار تنگه زندان شناخته می شود. اما مردم محلی در این منطقه از آن با نام آبشار کرودی کن نیز یاد می کنند. این نام در اصل به معنی مه و دود است. از آنجایی که ارتفاع این آبشار 120 متر است، مه و دود زیبایی در اطراف خود به وجود می آورد. از این رو با این نام شناخته می شود. 

آبشار کرودی کن

بهترین زمان برای بازدید از آبشار کرودی کن و پوشش گیاهی اطراف آن 

اصولا استان چهارمحال و بختیاری از آب و هوای سردی برخوردار است. به همین دلیل زمستان های سختی داشته و نمی توان بر روی کوه های مرتفع آن عبور کرد. پس با این تفاسیر بهترین زمان سفر به این استان فصل بهار و پاییز است. 

اگر در خرداد ماه به این استان سفر کنید، خودتان را در بهشتی بی مانند خواهید یافت. تمامی چشمه ها و آبشارهای این استان در خرداد ماه خروشان هستند. از این رو آبشار کرودی کن نیز به زیباترین حالت خود میرسد. البته باید خاطر نشان نماییم که این آبشار بر روی کوه واقع شده است. 

از این رو نمی توان به راحتی به آن دسترسی یافت. لازم است حتما برای بازدید از آبشار تنگه زندان تجهیزات کوهنوردی را با خود به همراه داشته باشید. از سوی دیگر بازدید از این ابشار تنها مناسب افراد جوان است. پس به هیچ عنوان کهنسالان و کودکان خود را برای کوهنوردی آماده نکنید. 

زیرا مسیر رسیدن به آبشار کرودی کن کمی خطرناک است، و ممکن است اتفاق ناگواری در این مسیر برای شما رخ دهد. با تمام سختی هایی که لازم است برای بازدید از این آبشار تحمل کرد، اما تنگه زندان ارزش دیدن دارد. با اجاره خانه مبله در این استان خودتان را به یک سفر تفریحی هیجانی مهمان کنید. 

زیباترین آبشارهای ایران
[faqs style=”accordion” filter=”chaharmahalobakhtiari”]

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *